Numele si fotografia mitropolitului Teofan au fost folosite „in mod abuziv”

Precizări cu privire la utilizarea numelui şi fotografiei IPS Mitropolit Teofan în dezbaterea referitoare la cipurile biometrice

– comunicat de presă –

Arhiepiscopia Iaşilor a luat act de faptul că, în cadrul dezbaterilor publice pe marginea documentelor de identitate însoţite de un cip cu date biometrice, anumite persoane folosesc numele sau fotografia Înaltpreasfinţitului Părinte Mitropolit Teofan.

Rugăm pe cei care invocă, astfel, în mod abuziv persoana Mitropolitului Moldovei şi Bucovinei de a nu mai uzita de astfel de gesturi întrucât IPS Teofan nu a exprimat nici un punct de vedere în problematica amintită mai sus.

Biroul de presă al Arhiepiscopiei Iaşilor

81 Responses to Numele si fotografia mitropolitului Teofan au fost folosite „in mod abuziv”

  1. zuza vitalie spune:

    Blagosloviti Parinte Savatie ,
    vreau sa va intreb daca stiti cum se numeste ,sau cum pot face rost de cantecele care se aud pe fundalul interviului (video) cu Parintele Selafiil.
    Va multumesc din suflet!

  2. umbra spune:

    tare mi-e teama parinte savatie ca b.o.r nu va avea nici o poziţie si ca inaltele fete bisericesti s-au dat de partea puterilor lumii acesteia,iar noua credinciosilor nu ne-a mai ramas decat ce a spus marele duhovnic,dar nu-i prima data:amintiţiva cine a pus frana miscarii lui horea din 1784,asta doar ca o constatare…

  3. zuza vitalie spune:

    Si inca ceva,ce indica TRAFICUL de jos?
    Numarul de cititori pe zi?sau per total accesari pana acum?

  4. vladp9 spune:

    Cel putin suspect acest comunicat. Se dezice de studiul cerut părintelui Valică, sau ce sa mai intelegem?
    Sfinția Voastră ce înțelege?

  5. vladp9 spune:

    si un offtopic:

    nu sunt un bun cunoscător al situației politice din Rep. Moldova. Mă contrariază amalgamul de informații. Am urmărit si pe apărătorii, dar și pe detractorii lui Filat. Oricum ar fi, din articolul acesta, se pare că Filat și ai săi stă bine înfipt în coasta cuiva

    http://www.moldova-suverana.md/index.php?subaction=showcomments&id=1232976694&archive=&start_from=&ucat=7&

    oare la ce s-o fi referit autorul articolului în final: cu ce gânduri o fi venit să studieze în România? Aveți vreo idee?

  6. vladp9 spune:

    *Filat și ai săi stau… scuzați, ora târzie

    «La mulţi ani, cu mai multă sănătate, cu mai multă pace, cum lui Hristos îi place», acestea au fost ultimele urări ale poetului Grigore Vieru, adresate celor prezenţi în sala Palatului de Cultură din Cahul
    http://garda.com.md/investigatii/ultimul-cuvant-grigore-vieru

  7. Dan spune:

    Sa inteleg ca aceasta „precizare” anuleaza articolul referitor la „Pozitia aproape oficiala a B.O.R. legat de cipurile biometrice”? Adica Biroul de presa dezminte studiul efectuat cu binecuvantarea I.P.S. Teofan, sau cam ce face? Ca la dezbaterea AZEC doar in legatura cu acest studiu i-am auzit folosit numele si parca doar o singura data (nici macar nu a fost adus la cunostinta continutul in cadrul conferintei ci doar amintit in treacat).

  8. sanducha spune:

    Am inteles de mult ca IPS Teofan isi daduse decat binecuvantarea pentru efectuarea studiului respectiv si stiam de atunci ca asta nu insemna neaparat ca s-a pronuntat in favoarea sau defavoarea acestuia. Nu trag concluzii pripite. Insa, din comunicatul de presa nu vreau sa inteleg ca pozitia preasfintiei sale ar fi alta decat cea prezentata in studiu, ci, ca poate isi rezerva alt moment si alt mod de a o face publica.
    Astfel ca il rog pe aceasta cale sa faca totusi publica pozitia pe care o are pentru a nu lasa loc de interpretari nedorite care ar face mai mult rau decat bine.
    Parinte Savatie credeti ca va exista o luare de pozitie a Patriarhiei sau totul va fi trecut sub tacere ca si cum nu ar fi existat?

  9. Doina spune:

    asta se refera la acea cercetare facuta de Pr. Prof. Dr. Mihai Valică????

  10. […]  Sursa: Parintele Savatie Bastovoi: Numele si fotografia mitropolitului Teofan au fost folosite “in mod abuziv” […]

  11. vasile75 spune:

    Cred ca aceasta reactie ne va demonstra cat de repede ca decizia oficiala a BOR va fi pro-cip-uri.
    Sper sa ma insel!

  12. iaon spune:

    Nu-l mai intrebati pe parintele,nici el nu mai intelege nimic,cred.Ieri alaltaieri punea ca titlu:”O părere aproape oficială a BOR despre cipuri”,asta credeati parinte.Astazi citim comunicatul asta sensibil.La biserica unde merg eu,parintele a vb crestinilor despre problema cipurilor,a dat cateva pliante cu comunicatul pr Iustin,era acea fotografie cu ps Teofan…Parerea mea e ca au primit si cei de la Iasi cateva bobarnace de la cei din dealu mitropoliei.Dixit.

  13. Stanca spune:

    Iata ca ne-am facut inca o data iluzii in ce-l priveste pe IPS Teofan! Pentru a cata oara? Sigur nu pentru ultima.
    Folosirea abuziva a fost generata, cred eu, de faptul ca suntem repeziti sa credem ca mai avem vreun bun pastor acolo prin institutia BOR.

  14. Gabi C. spune:

    Faceti-ma si pe mine sa inteleg !!
    Un profesor, dr.. docent, academician, teolog, (etc), poate fi mai cunoscator, mai autorizat, arbitru, in fata episcopilor unei Biserici ?? Cum ar fi putut IPS Teofan sa comande asemenea arbitraj ?? (altfel, ar trebui sa se re-inscrie si preasfintia sa la Fac. D. Staniloae din Iasi..)
    Asa o gugumanie .. NO COMENT…

  15. […] 2009 at 3:23 am (Vremurile din urma, anti-cip) Tags: Ips, rfid A fost doar o iluzie ?! Intr-un comunicat al Biroului de presa a Arhiepiscopiei Iasilor, suntem anuntati ca “IPS Teofan nu a exprimat nici un punct de vedere în problematica […]

  16. orthologia spune:

    Vremurile din urma: sectarismul si anticlericalismul ortodocsilor.

    Studiul in cauza este unul deosebit de slab.
    Partea tehnica prost documentata (nu va luati dupa bibliografie), iar partea teologica o rusine pentru un teolog ortodox.

    Se pare ca IPS nu a citit in prealabil studiul iar binecuvantarea a fost data doar pentru ca dl. Valica sa-si puna parerea, contand probabil pe competentele dumnealui.

    Insa vajnicii nostri „ortodocsi” au interpretat acea binecuvantare cum le-a convenit, asa cum fac de altfel cu toate in ultima vreme, incercand sa aduca ca argument in favoarea ratacirilor lor, personalitatea IPS Teofan.

    Asta nu pentru ca l-ar fi respectat, pentru ca asa cum vedem acum deja s-au lepadat de el, ci pentru ca le servea cauzei pe care la randul lor o serveresc fara un minim de morala si bun simt. trecandu-l acum la „decazuti”.
    I-au facut „pomana” asta impingadu-l pe rolul deja deschis al politicii lor anticlericale.
    Par. Arsenie i-au „inscenat” un interviu care nici la ora actuala nu a fost difuzat integral, spre deosebire de interviul original asupra caruia au plasat umbre de indoiala si A FOST DIFUZAT INTEGRAL pe Internet si s-a vazut ca nimeni n-a manipulat nimic.
    Asa au procedat si cu par. Tanase, publicand initial doar un fragment dintr-o conferinta si dandu-i anumite intelesuri, conferinta care atunci cand a ajuns INTEGRAL pe Internet s-a vazut ca par. sustine de fapt altceva.
    De par. Noica n-au avut avut curaj sa se ia direct, in schimb au acuzat tot clerul de ‘cenzura’ si pe el binenteles de lasitate.

    Asta arata inca o data ce inseamna sectarul in blana ortodoxa: singura cale prin care cineva poate sa-i intre in gratie este sa zica sau sa faca ca el, ca el este cel infailibil, in rest toate Biserica de la vladica la opinca e „cazuta din credinta” pentru ca nu marturiseste ca el.

  17. sorana spune:

    stiti ce este interesant de aflat, macar…? Pr. Justin le spunea preotilor care au intrat pe la el… ” daca va acuza de ceva , da/ti vina pe mine”, în timp ce Mitropolia zice ”va rugam sa nu abuzati de …poza si blagoslovenia mea”…dureros!

  18. noi spune:

    pentru orthologia,
    „viclanule iar vrei sa pasti in inima mea” – sunt cuvintele Sf. Grigorie Teologul

  19. Ioan spune:

    orthologia,du-te,lasa-ne!Nu-ti poti permite sa te molipsesti!

  20. orthologia spune:

    Or fi, intrebarea e cine o fi cel viclean ca in zilele astea multe inimi sunt incercate..

  21. angi spune:

    Doamne Ajuta,

    mare deznadeje… Numai Dumnezeu ne-a mai ramas FIDEL SI SINCER………

  22. mihai spune:

    @ orthologia

    Nu crezi totusi ca Biserica Ortodoxa Romana ar trebui sa ia atitudine fata de problema asta a chipurilor? Nu este un lucru lipsit de importanta tendinta asta de centralizare a informatiilor personale si control cat mai mare asupra vietii individului, deci cred ca Biserica ar trebui sa se pronunte intr-un fel.
    Si sa nu spui ca asta nu e treaba BOR, care este Biserica Nationala, si nu un cult oarecare.
    Nu cred ca e cazul ca tocmai acum „sa dam Cezarului ce e al Cezarului”, cand in timpul campaniilor electorale s-a tinut partea cate unui mic cezar (subt chipul caruia nu se ascundea cumva mamona?). Mai degraba s-ar gandi membrii Sfantului Sinod la faptul ca Biserica nu e din lumea aceasta in timpul intalnirilor masonice, si nu atunci cand apar probleme concrete (si destul de grave, cred eu) pentru cei pastoriti.

  23. mihai spune:

    In ceea ce priveste folosirea numelui Parintelui Rafail, personal cred ca a fost o mare gafa. Ca principiu mi se pare inacceptabil sa te folosesti de numele cuiva pentru a promova o idee sau alta (fie ea oricat de nobila, scopul nu scuza mijloacele).
    Parintele Rafail si-a exprimat opinia in legatura cu vremurile pe care le traim intr-o „scrisoare catre un arhiereu” (http://www.razbointrucuvant.ro/2008/07/04/vremea-este-a-cernerii/ )
    Ar fi cazul ca cei care s-au folosit de numele lui sa-si ceara scuze (daca nu au facut-o deja)

  24. Vasilica spune:

    Probabil au fost sfatuiti mai de” sus” sa dea acest comunicat.Stiu cum este majoritatea oamenilor au o frica si lasitate de nu va imaginati.Ieri incerca sa ma convinga un teolog ca nu este nici un rau cu cipurile ca asta este tehnologia etc…..

  25. petru spune:

    Cred ca ar fi util sa iesim putin din contextul tensionat in care ne aflam si sa incercam sa gandim pe termen mai lung. De exemplu, in acest an vom avea probabil cel putin dezbateri daca nu si actiuni concrete pentru modificarea Constitiei. Este un prilej foarte bun pentru a incerca sa includem in aceste modificari si:

    1/ definirea familiei ca uniunea dintre un barbat si o femeie; o initiativa cetateneasca in acest sens a existat acum ceva timp, dar nu a reusit,

    2/ reducerea constrangerilor legate de initiativa cetateneasca legislativa si pentru modificarea Constitutiei; dupa cum a dovedit actiunea esuata de care am amintit mai sus, constrangerile actuale fac practic imposibila reusita oricarei initiative in acest sens,

    3/ impunerea obligativitatii adoptarii reglementarilor cu posibil impact asupra drepturilor cetatenesti (cum ar fi includerea unui cip biometric in actele de identitate) prin lege votata in Parlament / referendum si nu printr-o simpla hotarare de guvern sau de ministru, cum a fost in cazul pasapoartelor.

    Lansarea din timp a unor actiuni in acest sens precum si sprijinirea lor de la inceput de catre voci cu autoritate si credibile ar mari considerabil sansele de succes.

  26. orthologia spune:

    mihai,
    „chestiunea cipurilor” nu este cea care se circula pe Internet la ora actuala si daca ar fi pusa in adevarata ei lumina s-ar vedea ca este o chestiune strict civica, sociala, politica daca vrei si nu una religioasa cum au facut-o unii pseudo-drept-credinciosi.
    Ceea ce arata ca nu e cazul ca Biserica sa se implice in asa ceva.

    Ce a fost in campania politica se pot numi scapari, indisciplina pentru ca deja s-a decis ceva in acest sens.
    De ce s-a intamplat ce s-a intamplat, de ce n-au fost oameni pedepsiti, etc. nu e problema nici a ta nici a mea.
    Asa cum spunea si Sf. Apostol Pavel:
    „Oare toţi sunt apostoli? Oare toţi sunt prooroci? Oare toţi învăţători?” (1 Corinteni 12:29)
    „oare toti suntem episcopi?” ca sa facem ordine in Biserica?
    Si ce, incercam sa justificam o scapare cu alta?

    Mai bine fa-ti griji daca BOR va lua atitudine cand se va incerca impunerea casatoriilor homosexuale la noi.

    Vasilica,
    chiar asa, cum sa te convinga de asa ceva, tu sigur stii cel mai bine care e treaba, ca ortodocsi suntem toti infailibili in TOATE chestiunile.
    Respectivul teolog sigur nu era ortodox ci era un produs al masonieriei ca si cipurile de altfel..

  27. mihai spune:

    orthologia,

    nadajduiesc ca ceea ce s-a intamplat in campania electorala sa fi fost intr-adevar acte de indisciplina ce nu se vor mai repeta (desi oare disciplina ar trebui sa fie cea care-i impiedica pe ierarhi sa ia partea vreunui politician?); in orice caz nu sunt eu in masura sa judec, nici nu am intentionat acest lucru, ceea ce am vrut sa subliniez e ca ierarhii s-au implicat totusi in chestiuni mult mai lumesti atunci cand au avut anumite interese.

    in legatura cu chipurile poate ai dreptate, poate ca este intr-adevar o chestiune strict lumeasca…cel putin deocamdata. Dar va mai fi lumeasca atunci cand odata bine pus la punct sistemul asta de control (de nu va mai putea nimeni sa vanda sau sa cumpere, practic sa supravietuiasca in acest sistem) ni se va cere sa ne predam mintea celor ce se afla in spatele acestei masinarii ?
    Si acest lucru se intampla inca de pe acum (a se vedea toate masurile impuse de UE).
    Cati vor avea taria atunci sa spuna NU, sa se retraga in pustie, sa se ascunda prin pesteri?
    De aceea poate ca e bine sa se actioneze si asa, din pct de vedere exterior, prin actiuni civile, sprijinite de Biserica, care orice ai spune, nu poate ramane indiferenta fata de necazul (fie acesta si strict exterior) crestinului de rand.

  28. mihai spune:

    Si inca o mica intrebare, cum ar fi fost ca daca atunci cand Stefan s-a dus (infrant, ranit, in deznadejde poate) la Daniil Sihastrul pentru a-i cere sfat, acesta sa-i raspunda ca problema razboiului cu turcii e o chestiune strict civica, sociala, politica si ca nu e cazul ca el, sihastrul, sa se implice in asa ceva ?

  29. Gabi C. spune:

    Tot navigand pe Net, am gasit un articol despre microcipuri, cel putin inteligibil, si mai ales, din realitate.. ( Caci prea multe abordari fataliste, pana la aiuritoare am tot auzit..)
    Si inca ceva: tot aud de „ingradirea libertatii”, supraveghere, etc.. Tocmai pacea si rugaciunea , adica libertatea cea din launtru , a spiritului , DA, pentru acestea lupt si ma numesc si crestin, si ortodox. Aceste cuvinte de hula, cate aud pe aici (Vasilica, etc), desigur, desigur ca fac parte dintr-un scenariu..anume..
    Va redau articolul:

    >>Sa ne amintim de grozavul accident rutier in care au decedat printesa Diana si logodnicul ei. Mai precis, de imprejurarile in care acesta s-a petrecut. S-a scris in Formula As atunci un articol cu totul revelator, foarte transparent, in care , chiar daca nu se spuneau lucrurilor chiar pe nume, sugestia era foarte mare, asa ca sa intelegi: s-a vorbit despre microcipuri, de sistemul de control mental pe care acestea-l pot conferi, despre impulsuri , comenzi, pe care poti sa le primesti, dar doar in conditiile in care microcipul iti este implementat, si bineinteles, conectat, activat.
    Soferul Dianei avea defapt implementat acest control, asa ca ce a lipsit sa primeasca o comanda, de undeva, de o anume manevra, care a dus la a intra cu masina in stalpul de la intrarea in pasaj, ucigand 3 oameni din 4..
    ( Inca de atunci, citind, mi-am dat seama ce metoda diabolica poate fi aceasta, de a controla masse de oameni..)
    Deci, logic, stiintific, acesta este tipul de primejdie in care te poti afla daca te expui, constient, liber, la un asemenea implant. Poti fi conectat/ deconectat la comanda, si, daca ai o anumita stare de rugaciune, creierul emite un tip de „unde” caracteristice, ce pot fi detectate si bruiate, sau chiar poti primi vreun impuls de.. sari in sus.. Tehnica avanseaza, si acest mod de control va putea depasi eficienta „ochiului dracesc”, TV-ul din casele noastre.
    In concluzie, pana la acest punct de acceptare, nu este si nu poate fi vreun pericol pentru mine, ca om credincios. Din momenul in care insa accept aceasta manevra, pentru interese chiar vitale, liber-constient, ma dau , ma vand..Abia acum imi voi fi pierdut, cu acceptul meu, dreptul meu absolut asupra mentalului meu !! <<
    Ne este frica de dreapta-marturisire ? Doar cei ce se ingrozesc de aceasta ultima cernere, „se dau cu fundul de pamant”..
    Si totusi, este de la Dumnezeu, ultima cernere..

  30. mihai spune:

    Gabi C.

    povestea asta cu cipul prin care ti se vor putea controla efectiv actiunile fizice (asemenea unui robotel) mi se pare neverosimila, tine de domeniul stiintifico-fantasticului (mai degraba al fantasticului decat al stiintificului).
    Si nici macar nu e nevoie de asa ceva, e de ajuns sa controlezi mijloacele de trai ale omului de rand, sa-l aduci in situatia (disperata) de a nu mai fi in stare sa supravietuiasca fara acordul tau. De aici si pana la a-i schimba modul de gandire e decat un pas, si acela nu prea mare…asta daca nu cumva omul respectiv se dovedeste a fi asemeni martirilor din temnitele comuniste, dar cati vor fi in stare de asta? Sa ne dea Domnul sa fim toti, daca se va ajunge pana acolo

  31. Vasilica spune:

    catre Gabi C.imi pare rau frate dar eu nu am hulit pe nimeni ci doar am scris ce am costatat faptic.

  32. Bogdana spune:

    Atentie!
    Printre crestini ortodocsi s-au infiltrat yoghini de la MISA. Atentie la orthologie( Alin) ca face parte din grupul lui Mihai Rapcea-avocat si membru MISA. Am fost si eu inselata de acestia pana am aflat cine este Mihai Rapcea. MISA este o secta de destrabalati si de satanisti , un puroi al societatii romanesti.

  33. alexandra spune:

    @mihai

    draga mihai faptul ca „ti se vor putea controla efectiv actiunile(asemenea unui robotel)” nu tine deloc de domeniul SF-ului. Stii ce contin cipurile astea?…niste nanoroboti….adica niste roboti foarte foarte mici si foarte inteligenti….imi pare rau ca nu mai am o anume adresa in care scria despre asta foarte amanuntit…dar o sa incerc sa o mai caut si o sa o postez…daca o sa blagosloveasca parintele Savatie….

  34. orthologia spune:

    mihai,
    Acele „anumite interese” de care vorbesti se prea poate sa nu fi fost personale ci ale Bisericii. E mai bine sa nu judeci, mai ales cand nu vezi decat suprafata lucrurilor si asta ii priveste pe altii in primul rand.

    „Cati vor avea taria atunci sa spuna NU, sa se retraga in pustie, sa se ascunda prin pesteri?”

    E f. simplu.
    Cati au si acum, minus cei care vor cadea pe parcurs, plus cei care isi vor veni in fire pana atunci.

    Nu tine de noi nici sa le marim numarul in orice caz nu prin actiuni civice/politice pentru ca in ceea ce priveste acele timpuri vorbim clar de o optiune spirituala.
    Dar in schimb putem sa facem ce e rau, prin dezbinari, subminand autoritatea episcopilor, increderea in Biserica, facand o problema spirituala din ceea ce nu este o problema spirituala si incercand sa-i plasam la „lepadati” pe cei care ne stau impotriva, etc.

    Iar necazul care e pana la urma? Ca s-ar apropia venirea Domnului?

  35. orthologia spune:

    Gabi C, poate nu te-ai uitat bine la site -ul de unde ai luat povestea cu moartea printesei Diana cauzata de microcipuri.
    Banuiesc ca era unul satiric, eu cel putin am sa-l prezint si la altii ca atare.

  36. umbra spune:

    @orthologia:unele biserici ortodoxe au avut o pozitie fata de problema asta,ţie cum ti se par aceste luari de pozitie oficiale,cumva”sectare”?2.unele fete bisericesti fac parte din masonerie,este cumva”anticlerical”sa discuti despre asa ceva?.tu ce crezi,cipurile sunt pentru”protectia”noastră,sau poate pentru”razboiul impotriva terorismului”?!…

  37. sanducha spune:

    O sa ne lamurim:
    „Precizare a Biroului de Presă al Patriarhiei Române în legătură cu problema paşapoartelor biometrice
    
    În legătură cu opiniile exprimate în dezbateri publice şi pe diferite site-uri referitoare la problema paşapoartelor biometrice, precizăm următoarele:

    Biserica Ortodoxă Română nu aprobă iniţiative particulare şi de grup, fără consultarea şi binecuvântarea ierarhului locului, care provoacă mai mult tulburare, decât să clarifice problema.
    În vederea formulării unui punct de vedere oficial în cadrul şedinţei Sfântului Sinod din zilele de 25-26 februarie 2009, Patriarhia Română a solicitat Direcţiei Paşapoarte din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor lămuriri privitoare la paşapoartele biometrice şi în ce măsură datele cuprinse în acestea nu aduc atingere libertăţii şi demnităţii persoanelor umane.

    BIROUL DE PRESĂ AL PATRIARHIEI ROMÂNE”

  38. Gabi C. spune:

    Vasilica, nu sa te supar am vrut. Dar: pacatul vorbirii de rau este cel mai dracesc dintre toate, cu totul strain ortodoxiei, cu totul protestatar, (raios). ” Caci Tu cu arma bunei-voiri ne-ai incununat pe noi”
    Ca sa nu mai vorbim ca azi totul se poate contraface, din alb, negru, din negru, alb.
    2. Nu tin neaparat la acel articol, nu este al meu, dar am apreciat ca este inteligibil macar, nu fara noima si protestatar, ca toate celelalte abordari.

  39. mihai spune:

    Am aflat ca Biserica Ortodoxa Sarba, pusa in fata situatiei in care ne aflam si noi, a luat totusi masuri, si nu a considerat problema ca fiind lipsita de importanta.

    http://www.edri.org/edrigram/number5.2/serbia-id-cards

  40. mihai spune:

    orthologia,

    Din cele ce spui mi-am permis sa trag concluzia ca tu nu vezi problema asta a cipurilor si controlului asupra vietii personale ca fiind o problema prea grava…eu cred ca totusi este ceva destul de grav, si ca trebuie luata o atitudine, nu sunt in nici un caz adept al pasivismului.
    Si citind scrierile si predicile Parintelui Nicolae Steindhardt, imi permit sa mai trag o concluzie, si anume ca a lua atitudine impotriva masurilor de felul acesta nu e ceva gresit nici macar pentru un monah, pentru un laic devenind poate chiar o obligatie.

  41. Gabi C. spune:

    Unde duce aceasta chemare ?
    Organizarea mondiala, venirea lui Antihrist, de care ne temem si care este proorocita, oare vom putea face noi ceva, oameni luptand impotriva aceluia ?
    Da, este just sa ne temem, sa incercam sa facem ceva. Dar, este o lupta omeneasca .
    Iar protestand vehement, ca si crestini,prin Biserica, pana la a si acuza forurile bisericesti de insensibilitate, comoditate, opacitate .. este o cale pe care o anunta chiar Soljenitin, ca : revolutia, dupa comunism, se va muta in Biserica (spre a o desacraliza, bineanteles!) . Hristos insa nu a fost un revolutionar !! Lupta, singura la care ne-a chemat Domnul, a fost cu pacatul din noi, spre zidire intru iubire ,iar nu noi impotriva pacatelor altora (asta este deja o lupta impotriva, cu iz de revolta). Daca si-n biserica vom auzi revolte din afara, unde, unde ne vom mai linisti sufletele? (Citeam ca un american si-a ucis sotia si 5 copii, apoi s-a sinucis, din disperare , nemaiavand asigurat serviciul.. ) Iata cum lucreaza disperarea, iar daca si-n biserica tot revolutii si proteste se fac..Ce sa mai vorbim deci de o asemenea abordare.. „ ierarhii nostri nu au timp pentru acest popor”… !!!, cum suna? Decat ca se incearca subtil tocmai slabirea increderii noastre..
    Iar noi putem sa protestam , dar nu pe un taram pentru care s-a spus „ scoate-ti incaltamintea (mintii, -opacitatea omeneasca), caci pamantul pe care calci este sfant”
    Demersul acesta … sa-l lasam deci in grija celor care raspund pentru noi, direct, in fata lui Hristos. Ierarhii, doar ei. A da crezare unui apel prin care Ierarhia noastra este defapt infruntata, este de fapt a-L infrunta chiar pe Hristos !! Nu , nu ne puteti chema la asa ceva !
    (Va rog sa postati, sa nu opriti acest sincer si ortodox punct de vedere)

  42. pt. parintele Savatie:

    Ziceati ieri, la lansare (imi pare rau ca nu am putut sa stam de vorba), ca acestia nu sunt oameni rai. Am dori sa credem asta, dar… priviti aici:

    Este posibil sa se continue in halul asta de intoxicari fara sa-i opreasca nimeni?!

  43. […] Mitropolitul Teofan Numele si fotografia mitropolitului Teofan au fost folosite “in mod abuziv” […]

  44. LR spune:

    Am vazut materialul postat de razboiintrucuvant. Eu nu mai inteleg nimic din atitudinea preotilor. Parca parintele Iustin a recunoscut public in cadrul conferintei AZEC ca ii apartine textul…Asteptam sa vedem ce zice Sinodul.

  45. VladR spune:

    Oameni buni, nu va mai agitati atat. Avem oameni cum e parintele Savatie sau dnul Claudiu Tarziu care sunt in legatura cu ierarhi, mari duhovnici. Ei stiu mai bine cand, cum si in ce fel va trebui luata atitudine. Ascultati-l pe parintele, cei care ati fost aseara la lansare:
    1. SA ASTEPTAM REACTIA OFICIALA A SINODULUI IN FEBRUARIE SI
    2. NUMAI IN BLOC SEMNIFICAM CEVA.

    In aceasta ordine, nu invers. Nu mai luati in seama tot felul de agitatori, de buna sau rea-credinta, care posteaza aici pe blog. Lasati-i sa-si consume focul singuri.

    Cand vom primi un comunicat de la parintele Iustin/Savatie sau Rost care sa ne ceara concret sa facem asta sau aia, atunci sa fim proaspeti si pregatiti sa actionam. Ne consumam inutil acum. Cititi si luati bine aminte la spusele parintelui Iustin, ale parintelui Savatie. In Duh Sfant si Iubire luati aminte!

    Fiti maturi si responsabili, nu impulsivi si inconstienti. Cel mai bun model dintre apostoli este insusi Sf. Apostol Pavel. Faceti-va putin timp sa cititi Epistolele Sf Pavel catre Tesaloniceni sa vedeti ce sfaturi le da acesta celor speriati de iminenta Parusiei. A fi crestin ortodox inseamna a fi si chibzuit, matur, statornic, hotarat.

  46. umbra spune:

    @gabi c:vicleanule,de ce omiti sa spui de la cine a pornit aceasta dezbatere,oare parintele justin dorea o”revolutie,sau doar sa atraga atentia capilor bor ca se afla pe un drum gresit,si prin tacere incuviinteaza aceasta „afacere”necurata in conditiile in care alte biserici ortodoxe s-au pronuntat.

  47. Gabi C. spune:

    Ce ma bucur !!
    Ca iata, n-am picat si noi de fraieri ( ca bietii greci, sau sarbi..)
    Cat despre vestita chemare, .. chiar daca acum ne spalam pe maini, si nici nu mirosim a usturoi, .. parca nu e de ajuns… Cine-i cu nota de plata ??

  48. mihai spune:

    @ razboiintrucuvant,

    Este adevarat ce spune Parintele Anghel, ca i-ati fi sters comentariul de pe site-ul dumneavoastra?

  49. pr.Cezar spune:

    De ce nu s-a publicat opinia mea despre Proclu in site-ul”razboi intru cuvant”?Nu se doreste adevarul!Ca paroh am o opinie si o atitudine fata de acest „pustnic”din M-tii Neamtului!Poate ne spuneti ce inseamna pustnic…oricum,nu in satul lui natal,nu cu oamenii,nu iesit total de sub ascultare,nu in lipsa de sf.Liturghie,de biserica si de obste!poate imi spuneti unde si la ce preot se spovedeste sau la ce Biserica merge ca la noi in sat nu vine,la Sihastria ,nu,la Sihla sau la Rapa lui Coroi .nu! Unde?Si cine l-a tuns in calugarie,si pe el si pe surorile lui,unde-au ingropat-o pe Zenovia,c-au luat-o noaptea si-au dus-o…daca un razvratit si-un neascultator devine parinte duhovnic atunci noi care suntem hirotoniti si hirotesiti ce mai suntem?

  50. mihai spune:

    Gabi C.,

    poate nu stiai, dar termenul „fraier” provine din germanul freiherr, care inseama om liber (chiar mai mult, stapan liber – free lord).
    Deci poate ca sarbii si grecii sunt intr-adevar mai „fraieri” decat noi, asa cum au dovedit si prin atitudinea fata de cipuri.

  51. @ Mihai:

    Habar n-avem cine e si de unde e parintele Anghel, nici nu mi-am inchipuit ca noi suntem site-ul la care face referire (daca e asa, e o prostie si o magarie in plus, sa ne fie cu iertare: textul apelului a fost primit de la Petru Voda de multi alti bloggeri simultan si confirmat ca autentic si de parintele Savatie si de Cl. Tarziu, care s-au aflat printre ei). Nu-mi amintesc de un astfel de nume, probabil ca a semnat cu pseudonim, nu stiu. Dar daca a scris minciuni si magarii din astea, sa nu se mire. Primim o gramada si nu stam mult pe ganduri.

  52. vladp9 spune:

    @MIHAI

    e adevarat ce am auzit, ca esti degraba judecator?

  53. pr.Cezar spune:

    poanta cu stergerea comentariilor nu a patit-o numai parintele Anghel ci si eu pe site-ul”Razboi intru cuvant!”

  54. pr.Cezar spune:

    Le-as spune acestor tinerei”cu aura de sfinti”sa citeasca „Traditie si Libertate…”,cartea I.P.S.Antonie Plamadeala,anume episodul cu tanarul si inflacaratul parintel Ioil,care redevine un oarecare Ion…sa nu cumva sa va insele vrasmasul ca pe el!Prea multa atitudine plina de aplomb si mandrie atotstiutoare…nu-i mai bine sa pastram cumintenia si sa ne inflacaram cu rugaciunea,decat cu atitudini asa de razboinice in tot si toate?Cine are de castigat din aceasta tevatura?Nu cumva vrajmasul?Sau toata aceasta orchestra de datatori cu parerea este dirijata de cineva?

  55. Bogdana spune:

    Ma contrariaza ceva pe acest site. Este vorba de un cuvant:orthologia. Sa mi se explice si mie ce inseamna. Rog respectuos. Pana atunci o sa redau cateva cuvinte despre ORTODOXIE ale parintelui Cleopa.

    Cuvântul „Ortodoxie”, frate, este de origine greacă, format din orthos şi doxa, adică dreapta credinţă, închinare adevărată, sobornicească, învăţătură care se plasează în continuitatea directă şi neîntreruptă a tradiţiei apostolice, prin intermediul teologiei patristice şi neopatristice şi care formează credinţa comună a Bisericii neîmpărţite din primul mileniu.
    Ortodoxia se identifică cu însăşi tradiţia apostolică, aşa cum a fost confirmată, interpretată şi dezvoltată prin consensul Bisericii Universale. De fapt, didascalia – adică regula de credinţă apostolică – a fost criteriul de bază al Ortodoxiei.
    De aceea, orice ruptură în continuitatea tradiţiei apostolice a fost considerată ca o corupţie sau abandonare a Ortodoxiei, care poate să ia forma fie a unei erezii, fie a unei „confesiuni” separate.
    Sfânta credinţă cea dreptmăritoare a Bisericii lui Hristos (Ortodoxia) s-a menţinut neschimbată, de-a lungul veacurilor, prin învăţătura Sfintei Scripturi şi prin Sfânta Tradiţie apostolică, prin hotărârile celor cinci Sinoade Apostolice, prin învăţăturile canoanelor celor şapte Sinoade Ecumenice şi ale celor locale, deoarece, după învăţătura dumnezeiescului părinte Ioan Gură de Aur: „Cârma Bisericii lui Hristos sunt dumnezeieştile Canoane”.
    Părintele Ilie Cleopa, “Călăuză în credinţa ortodoxă”

  56. Parinte Cezar, iertati-ne, dar, oricat ati insista, nu avem cum sa va publicam defaimarile la adresa parintelui Proclu. Intelegem ca asta e parerea si perceptia dumneavoastra, dar, cel putin atata vreme cat si noi, personal, si inca multi, foarte multi altii (inclusiv preoti, ieromonahi si chiar un arhiereu!) au fost acolo si s-au convins de darurile parintelui, de iubirea sa de pentru Biserica, pentru Adevar, iar invatatura sa a fost gasita curata si fara pata de orisicine, nimeni, dar nimeni gasind vreodata cea mai mica greseala in cele ale credintei, chiar nu avem cum, cu toata parerea de rau, sa tinem cont de ceea ce spuneti. Nu mai incercati, va rugam, nu veti reusi sa ne convingeti astfel decat ca aveti o problema personala, niste polite de platit din cine stie ce motive. Tot ceea ce a sfatuit si invatat parintele a fost ziditor si mantuitor. Daca doriti sa fiti consecvent cu propriile sfaturi date noua legate de ne-osandirea celorlalti, va rugam, cu tot respectul, sa incepeti de aici si sa nu semanati si dumneavoastra neghina indoielii. Sa ne fie cu iertare, dar cu atitudine razboinica, agresiva Dvs. ati venit, nu noi.

    Cat priveste mandria, aveti dreptate si va asiguram ca ne luptam, dupa puteri cu ea. Totusi aura de sfintenie nu ne-am pus, ne-a ferit Dumnezeu pana acum de nebunie. Am citit cartea IPS Antonie, este foarte folositoare si va multumim pentru sfaturi.

  57. In alta ordine de idei, daca a ajuns sa se discute aici despre parintele Proclu si despre site-ul nostru… chiar mi se pare ca am pierdut busola.

  58. vladp9 spune:

    parinte, v-am scris la rubrica Copyright

  59. vladp9 spune:

    am aflat dupa ce am postat mesajul cu mitingul:
    avocatul Mihai Rapcea, organizatorul mitingurilor din Bucuresti, este yoghin in MISA,l-a aparat pe Bivolaru in procesul de acum cativa ani. Parintele Iustin nu incurajeaza manifestarile.
    Deci, prudenta

  60. […] Numele si fotografia mitropolitului Teofan au fost folosite “in mod abuziv” Precizări cu privire la utilizarea numelui şi fotografiei IPS Mitropolit Teofan în dezbaterea referitoare la […] […]

  61. mihai spune:

    Pai daca ortodoxia inseamna dreapta credinta atunci, prin interpolare, deducem ca orthologia e dreapta cuvantare…sper sa nu gresesc

  62. pr Alexie spune:

    pr Cezar
    Ar fi bine sa ti vedezi de neputintele personale si de smiteala pe care o faci mata. Stiu ca n-ai asa multe pomelnice ca par Proclu si atatia oameni care sa ti ceara cuvantul. Poate si mata esti un fel de monah-ca preot divortat- si de aceea iubiti va frateste. Unde a fost calugarit par Proclu? Pot sa va spun ca la Manastirea Slatina de par Cleopa si asta o stiu din marturia par Gheorghe Boboc ieroschim. de la Colciu acum trecut la Domnul

  63. savatie spune:

    Razboi intru cuvant, nu mai puneti totul la inima. Stiti ca aveti parte de respectul meu. Parerea pr. Cezar ii apartine. Mi s-a parut drept sa i-o public si este bine ca voi i-ati contrazis-o. Eu am incredere in cititorii nostri ca stiu sa deosebeasca cine are dreptate. M-am obisnuit ca cei care vin cu clevetiri si cu provocari pe acest blog sa sufere infringeri rusinoase, asa cum stau marturie listele de comentarii.

  64. […] Ortodoxie, pasapoarte, pasapoarte biometrice, rfid Antena 1 anunta cu frenezie, am putea spune, eliberarea primelor pasapoarte biometrice. Desi cu numarul 666 pe buze, acestia zambesc si iau in deradere semnificatia reala a numelui […]

  65. Alin spune:

    Mihai, cunosc link -ul pot sa-ti mai dau inca vreo 2-3 legate de el daca vrei.

    Daca l-ai citit ai sa observi ca problema ridicata de sarbi a fost cea a sigurantei si confidentialitatii unor date cu caracter personal.

    La noi problema a luat alte dimensiuni, mai exact cea a unei psihoze colective a lui „666” si a „apocalipsei biometrice”, atitudini puse in miscare si intretinute, in mod regretabil de persoane care ar fi trebuit sa fie varfuri ale ortodoxiei si reprezentati a unui mod de gandi ortodox.

    Si s-a ajuns la ora actuala la niste atitudini deloc ortodoxe, atacuri la adresa ierarhilor, preotilor si chiar a simplilor credinciosi care nu impartesc pozitia „teologica” a acestor vajnici „pravoslavnici”.

    Chiar si parintele Savatie a fost luate in focuri pentru ca pozitia dumnealui este diferita de a lor, pentru ca dumnealui vede problema mai mult sub aspect etic, social, politic si cu implicatii indirecte in domeniul religios si nu atat de apocaliptic cum vor unii.

  66. ilie corbu spune:

    „Dar daca a scris minciuni si magarii din astea (Pr Anghel), sa nu se mire.”. „106 Raspunsuri to “PF Daniel – reactie oficiala pe tema pasapoartelor. (Solutia: sa intrebam lupul daca vrea sa ne manance)”.”Intrebarile sunt evident tendentioase, tonul ironic, rautacios, cautand sa induca, sa sugereze o anumita directie de raspuns (exprima dinainte parerea ca e vorba de un mesaj alarmist, care a creat panica, vorbeste de “adunarea in cete” fara sa fie vorba de asa ceva!) Primele intrebari sunt puse clar din studio, nu sunt din filmare – e inadmisibil sa faci asa ceva! – una din intrebari este repetata (o data e de acolo si o data din studio, câtă prostie, Doamne, deci parintele raspunsese la o alta intrebare, pe care nu o stim!” Acest comentariu este facut despre un preot al BOR, parintele Tanasescu! Ulterior s-a dovedit prin postarea integrala a interviului ca acela care a fost acuzat de „prostie” nu a manipulat si nu a trunchiat informatia. Despre IPS Teofan, manipulari si suspiciuni intretinute prin fotografii in care este alaturi de PF Daniel si un titlu pe masura: „Cam cat dureaza la noi curajul”. Nu cred ca ati vazut ca si-au cerut iertare public pentru toate aceste mizerii aruncate in cârca ierarhiei si a preotilor BOR. Aceasta atmosfera toxica,intretinuta in numele „adevarului” de niste credinciosi tineri care se indreapta vertiginos spre sectarismul cel mai pur, acesti publicisti de scandal ce fac parte din sanul bisericii noastre au „parte de respectul” dvs, iubite parinte Savatie? Bine, sunt tineri, dar aceasta sa fie permanent scuza pentru atacurile la adresa ierarhiei si a preotilor nostri. De unde atata „infailibilitate” din partea unor prezumtiosi anti-ecumenisti de parada? Va rog sa nu mai incurajati astfel de apucaturi care nu fac decat sa invenineze o atmosfera si asa grea din Biserica si societatea romaneasca.

  67. Ina spune:

    Pr Cezar, gresiti si cand vorbiti despre parintele Proclu si cand spuneti ceva rau la adresa celor care se ocupa de Razbointrucuvant.

    Cea mai simpla, frumoasa si duhovniceasca intalnire din viata mea a fost cand m-am intalnit cu parintele Proclu.

    Nu mi-am pus niciodata intrebarea daca este preot, calugar etc si nici nu cred ca asta este gandul unui credincios cand merge la sfintia sa.

    Doamne ajuta

  68. mihai spune:

    Alin,

    Nu cred ca a vorbit nimeni de „apocalipsa biometrica”. Parintele Iustin Parvu, primul cleric ce a luat atitudine in problema asta (sper sa nu ma insel, nu stiu daca a fost altcineva inaintea lui) vorbea despre aceste masuri ca fiind „primul pas al unor alte măsuri luate pentru controlul absolut al fiinţei umane”; nu a spus nimeni ca primirea pasaportului cu cip echivaleaza cu lepadarea de Hristos.
    Si la noi problema se pune la fel ca la sarbi, iar Biserica, prin ierarhii ei, cred ca ar trebui sa adopte o atitudine asemanatoare.

    Ti-as fi recunoscator daca ai posta aici linkurile despre care vorbesti.

  69. pr.Cezar spune:

    Vad ca unii s-au inflamat foarte tare…ma rog,nu mi se pare o atitudine crestineasca!Cat despre zisa acelui Pr.Alexie,nu-l cunosc…de unde-o fi scos chestia cu preot sau calugar divortat…si restul…Apai ,mai fratilor,expresia cu platitul politelor va apartine,…daca asa intelegeti voi crestinismul e grav!Si inca ceva:sunt cea mai autorizata persoana sa ma pronunt,avand in vedere ca SUNT PAROHUL DE LA MITOCU BALAN !Asta ar fi un motiv!2.Noi la Mitoc si in imprejurimi stim adevarul asa cum e,nu minciuni colportate de catre indivizi certati cu disciplina bisericeasca;as vrea totusi sa stiu si eu care este arhiereul care stie de Proclu si-l apara atat de tare…derapajele de limbaj va apartin iar rusinea de a pune problema in mod violent(la limbaj ma refer,si nu numai) va apartine!Oricum,pot fi gasit foarte usor,atat la Mitoc cat si la Tg.Neamt,am raspunderea dirijorala a coralei Protopopiatului,niste studii si o vechime de 17 ani in preotie si invatamant si nu prea inteleg gunoiul verbal al unora care se erijeaza in judecatori!Numai Domnul judeca!Eu v-am cerut parerea franc si-am spus ceea ce stiu despre acest Proclu!Daca voi sustineti ca pustnicia se poate face in satul natal,sau ca Proclu este duhovnic e treaba si minciuna voastra!Daca reusiti sa -mi spuneti unde merge Proclu la Biserica si unde se impartaseste e lucru mare,caci v-am spus :la Sihastria,Sihla,Daniil Sihastrul,Secu,Agapia,Varatec,Neamt,Sf.Mina,Sf.Teodora din Codrii Pascanilor etc…NU ! Si de 11 ani la Mitoc NU!nici inainte de mine nici acum nu frecventa Biserica din sat sau manastirile din zona.Pentru Ina:apelativul „Sfintia Sa..”pe care il folositi referindu-va la Proclu este impropriu!Se foloseste numai atunci cand ne referim la persoane HIROTONITE ! ori Proclu nu apartine acestei tagme…Pentru acel pr.Alexie,cel foarte prost informat,precizez ca nu sunt si nici nu am fost vreodata divortat,am familie,sotia este asistenta medicala sefa la Spitalul Orasenesc Tg.Neamt,am un copil in varsta de 13 ani si repet:pot fi contactat foarte usor atat la Protopopiat cat si la Mitoc.Cine-o fi acest Alexie nu stiu…am avut candva,in seminar la Neamt un coleg Alexa,dar acesta este cu adevarat o pramatie divortata…Si repet,nu fac altceva decat sa spun adevarul!Mai veniti la Mitoc si vom vedea,nu vi se pare normal sa ne cunoastem fata catre fata si sa vedem ce facem pentru binele bisericii?Daca tot va pasa atat de mult!

  70. savatie spune:

    Parinte Cezar, blagosloviti si bine ati revenit printre noi!

    La intrebarea pe care ati pus-o, daca se poate face pustnicie in satul natal, va raspund in conformitatea cu traditia ortodoxa cuprinsa in sinaxarele Bisericii. Marturiile aghiografice ne raspund categoric: da, se poate face pustnicie in satul natal. Antonie cel mare a pustnicit in primii ani in cimitirul de linga satul natal. Mai apoi, cuviosul Avraamie din Siria, praznuit impreuna cu nepoata sa Maria, a pustnicit linga satul sau natal. Cuviosul Alexie cel Nebun pentru Hristos s-a nevoit chiar in casa tatalui sau, ascunzindu-se sub chipul unei sluge nebune. De asemenea in Rusia si pretutindeni au existat pustnici sfinti care s-au nevoit in localitatea natala. Acest lucru nu contrazice traditia monastica a ortodoxiei care lauda instrainarea totala de rude si locurile natale, ci doar intareste linia evanghelica a monahismului ortodox potrivit careia virtutile si nu locul sint cele care desavirsesc si mintuiesc.

    Despre celelalte lucruri expuse de sfintia voastra ma abtin sa comentez, deoarece nu le cunosc. Doresc insa ca grija parinteasca pe care o aratati fata de credinciosii parohiei pe care o pastoriti sa nu-l ocoleasca nici pe batrinul Parinte Proclu, ci sa aveti ragaz sa-l cercetati mai des, iar el, sint sigur, va va raspunde singur asupra lucrurilor contradictorii care se zic despre dinsul.

    Asigurindu-va de tot binele din partea mea, va cer sa ma pomeniti in rugaciuni.

  71. Stimate Parinte Cezar

    Eu astazi am intrat si am citit aceste cuvinte ale dvs. si nu m-am putut abtine sa nu scriu. Il cunosc pe parintele Proclu de aproximativ 7 ani. Merg des la el si de fiecare data ma „folosesc”. Odata v-am intalnit si pe sfintia voastra cand ati venit cu ajunul. V-am vazut. Erati zambitor, stralucitor, ati intrat la Parintele si ati stropit coliba lui cu agheazma. Auzisem de multa vreme de la altii ca preotul din sat ii face zile fripte parintelui, de la el nu am auzit NICIODATA CEVA RAU DESPRE PARINTELE DIN SAT. Si m-am mirat, cum de vine preotul la el asa cu dragoste, fara ca ceea ce este in exterior sa arate ceva de genul ura, ciuda etc. El v-a vorbit numai de bine, subliniind ca este pacatos.

    Ca paroh aveti o mare obligatie ca toti din parohie sa se mantuiasca. Atat. Nu sa judecati, nu sa barfiti, nu sa va suparati, nu sa osanditi. Ar trebui sa aveti o atitudine de iubire fata de acel om care este ca o furnica si nu incearca decat sa se apropie de Dumnezeu, va asigur. Chiar daca va greseste.

    Cu siguranta ca se doreste adevarul, asa ca adevarul este urmatorul: Parintele mi-a schimbat viata, iar eu il aseman cu Parintele Pisie aghioritul. Sunt un om destul de umblat in lumea ortodoxa, merg des in Sfantul Munte Athos, si la sfintii din Grecia, Rusia etc. si am cunoscut zeci de oameni. Si calugari si preoti, si pelerini…

    Dar, in afara de Parintele Iulian de la Prodromu, nu am gasit unul ca Parintele Proclu, parca traind in paginile Patericului, va asigur. Si am calatorit mult , de 12 ani calatoresc, asta e meseria mea, de ghid ortodox la sfinti.

    De cand stiti dvs. viata unui om in detaliu? Aveti spioni toata ziua, camere video puse in zona ca sa-l urmariti? Si oare acesta este scopul unui conducator de suflete? Ce exemplu dati dvs. oamenilor din sat? Va spun cu toata dragostea, ce semanati veti si culege! De ce nu ati semanat dragoste? Multe ati fi avut de invatat de la Par. Proclu, va asigur. Am vorbit si cu Par. Iulian de la Prodromu, care ii cunoaste f. bine familia. Le-a fost duhovnic. Il iubeste. Par. Hrisostom de la schitul Bucium de la Iasi il respecta. Aceste nume nu va sunt de ajuns?

    De aceea, nu cred ca trebuie noi sa va spunem dvs. la ce biserica se impartaseste Parintele Proclu, sau de cine face ascultare, ca este un om liber. Pentru dvs. este democratie? Atunci si pentru el. Cu ce va deranjeaza? Cred ca faptul ca l-ati spionat si ca v-ati interesat in acele locuri pomenite de dvs.: Rapa lui Coroi, Sihastria..etc. arata cat de mult ati cazut din indatoririle dvs. si ca nu vreti decat sa va satisfaceti ambitia de arata cine sunteti dvs. Asa a facut Hristos? A spionat, a osandit, a pus iscoade? Sau a zis „baga sabia in teaca, ca cine scoate sabia, de sabie va pieri”?

    Mi-as permite sa va arat, ca in cuvintele dvs. citez” om cu studii, activitati la protopopiat, etc…” este foarte multa mandrie. Multi preoti ca dvs. au o viata usoara si nu il au pe Dumnezeu cu ei decat cand striga „Imparate ceresc…curateste-ma pe mine pacatosul”. In restul timpului sunteti ocupati cu altele, cu administratia, cu trasul sforilor, cu nimicurile… Dar parintele se ocupa cu rugaciunea si cu sfaturi pentru cei cu probleme.
    Dracii sunt deranjati de ceea ce este sfant. Asa ca meditati, va rog si nu o luati in nume de rau, dar tara asta are cu adevarat nevoie de PREOTI. Ne lipsesc PREOTII.

    In speranta ca nu veti alerga la toaca cu pixul in mana, va asigur de faptul ca nu veti lipsi de pe pomelnicele mele de azi inainte. Cu Dragoste intru Hristos, Victor.

  72. luminita spune:

    Acum am citit si eu,cu mare bucurie,ca vorbiti si despre batranul Parinte Proclu.
    Era o data o vorba…daca nu ai un batran,cumpara-ti unul…
    Pe Parintele Proclu n-am eu nici bani si nici fapte bune sa-l cumpar…da’nici nu e nevoie…ca el isi ofera intelepciunea,gratis…oricui i-o cere…
    Si cand am fost la Sfintia Sa,(conteaza cum il simte sufletul meu,asa ca,cel putin pt.mine,e un sfant),in urma cam cu un an,tare m-am folosit…si n-am uitat o povata ce ne-a spus-o in acea zi:
    …atunci cand te superi tare rau pe cineva si vrei sa-l jignesti si sa-i spui vre-o doua,sa te tina minte,atunci vrajmasul tare se mai bucura…si ca sa-l pacalesti(mania-care e de la el),spune-ti in minte asa…am sa ma cert cu omu’asta si o sa-l jignesc de o sa-i zboare fulgii…am sa-i spun tot,tot ce m-a suparat si inca mult mai multe…da’nu acum…ci MAINE…
    …SI pana maine,mania ta se mai risipeste si o sa vezi ca nici nu era un motiv asa de mare de cearta…da’te iuteste vrajmasul.
    …asa ca…”MAINE”,o sa comentez mai mult…acum insa,o sa ma opresc aici.

  73. Ina spune:

    -Vad ca unii s-au inflamat foarte
    -sunt cea mai autorizata persoana sa ma pronunt
    -nu minciuni colportate
    -nu prea inteleg gunoiul verbal
    -e treaba si minciuna voastra!
    -acesta este cu adevarat o pramatie divortata
    -ori Proclu nu apartine acestei tagme…
    -Si repet,nu fac altceva decat sa spun adevarul
    -De cand stiti dvs. viata unui om in detaliu?
    -si sa vedem ce facem pentru binele bisericii?

    Am fost la multi parinti in tara, dar la nici unul nu am intalnit un astfel de limbaj. Pai daca m-ar fi intampinat vreunul cu ceva asemanator, as mai fi rezistat sa astept chiar si 2 zile pana sa-mi vina randul? Parinte, fugim de duritate. Nu ne ajunge noua durerea pacatelor noastre?

    Cu siguranta sunteti preot, insa sunteti in mare ispita si durerea de a nu fi la inaltimea vreunuia la care se bate continuu la usa, sau gandul ca primeste cine stie cati bani, v-a atras durere in suflet.

    Parinte, e ispita MARE. Scuturati-o si invatati-ne si pe noi sa facem la fel la randul nostru.

    Stiti cum am mers la sfintia sa, la parintele Proclu? Eram covarsita de tot ce mi se intampla. Se parea ca toata viata mea e la pamant, ca totul cade. Si am intrat la parintele Proclu si m-a ascultat si m-a imbratisat si mi-am plans durerea pe umarul sfintiei sale, in barba sfintiei sale.

    Doamne parinte, am simtit ca Maicuta Domnului ma imbratiseaza. Cum pot eu sa nu-i spun Sfintia Sa? Cum daca sufletul meu tresare si numai cand aud de parintele Proclu?

    Sa nu va razbunati parinte pe noi si nici pe parintele Proclu. Sa cereti de la Domnul putere sa intelegeti ce se intampla cu adevarat. In prima clipa am avut o reactie de a ma razbuna pe sfintia voastra, insa imi dau seama ca ceva va doare si nu e de nici un ajutor sa va tratam dur. Am mare drag pentru toti cei care poarta haina bisericeasca si ma bucur ca ati avut chemarea asta.

    Dumnezeu sa va intareasca si familia frumoasa despre care ne spuneati ca o aveti, sa va ajute sa iesiti cu bine din gandurile astea.

    Am sa trec in iunie sa va vad.

    Iertare
    Doamne ajuta

    pentru Ina:apelativul “Sfintia Sa..”pe care il folositi referindu-va la Proclu este impropriu!Se foloseste numai atunci cand ne referim la persoane HIROTONITE !

  74. savatie spune:

    Fratilor, ziceti ca fugiti de duritate, dar vorbiti atit de dur cu un preot. Prima, a doua si a treia certare nu trebuie sa fie dure, mai ales cind vin de la cel mai mic catre cel mai mare.

  75. Ina spune:

    Iertare dragi parinti!

  76. savatie spune:

    Sintem intotdeauna bucurosi sa iertam si sa fim iertati in numele lui Hristos!

Lasă un comentariu