„Între Freud şi Hristos” la a şasea ediţie

freud-cop1ÎNTRE FREUD ŞI HRISTOS
Editura Chatisma, 2008
Ediţie cartonată

Cuvînt înainte la a şasea ediţie

Între Freud şi Hristos este o carte cu un destin aparte. Mai întîi, pentru succesul neaşteptat pe care l-a avut la public, fiind reeditată de şase ori în şapte ani, într-un tiraj care acum depăşeşte 30 de mii de exemplare. În toţi aceşti ani, am primit remarci încurajatoare de la cititorii cei mai diferiţi cu putinţă, din toate colţurile lumii, printre care se numără preoţi, călugări, studenţi sau profesori de psihologie, medici, profesori de religie, doctoranzi la universităţile din străinătate, adolescenţi sau oameni cu experienţa vieţii de familie, fapt care mi-a descoperit cît de variată este gama cititorilor acestei cărţi.

Articole separate din carte au fost preluate, chiar fără ştirea mea, în reviste protestante, catolice, în publicaţii şcolare sau ale unor organizaţii preocupate de recuperarea homosexualilor, devenind un fel de manifeste care nu mai au nevoie să poarte semnătura unui autor. M-am bucurat, desigur, că oameni care, altminteri, au vederi diferite, s-au simţit reprezentaţi de aceste articole ale mele.

Acum m-am pomenit în faţa unei noi reeditări, a şasea la număr şi am simţit nevoia să adaog cărţii puţină greutate, care să motiveze mai deplin titlul ei atît de intrigant. Aşa au apărut două eseuri noi: Valenţele freudiene ale artei contemporane şi Teoria subconştientului, un plagiat tîrziu. Cele două articole tratează felul în care tezele freudiste se regăsesc în gigantica maşinărie de manipulare a maselor.

Mulţumesc lui Dumnezeu care mi-a dat zile şi pricepere la scris, cît şi tuturor celor care s-au rugat pentru mine în timp ce eu scriam această carte.

10 Responses to „Între Freud şi Hristos” la a şasea ediţie

  1. Ana spune:

    Doamne ajuta parinte Savatie

    Unul din copiii mei a avut la scoala un studiu despre Freud atat de bine pus la punct incat a ajuns la gandul ca „totusi Freud are dreptate”. Am cautat atunci in biblioteca micuta carticica Intre Freud si Hristos si i-am citit copilului un capitol. Dupa asta, toate gandurile despre Freud au cazut.

    Noi parintii de azi am ajuns in situatia sa ne intrebam zilnic copiii ce au mai invatat la scoala, cine a mai venit in vizita, ce li s-a mai prezentat, ca sa vedem ce anume mai avem de indreptat. Slava Domnului ca avem ceva literatura ortodoxa referitoare la problemele cu care se confrunta tinerii de azi. Indraznesc sa spun ca inca nu este indeajuns.

    Multumim si noi bunului Dumnezeu pentru daruirea pe care-o aveti la scris si pentru preocuparea pentru ajutorarea tinerilor.

    Doamne ajuta

  2. […] “Între Freud şi Hristos” la a şasea ediţie […]

  3. […] “Între Freud şi Hristos” la a şasea ediţie Savatie Baştovoi: “Între Freud şi Hristos este o carte cu un destin aparte. Mai întîi, pentru succesul neaşteptat pe care l-a avut la public, fiind reeditată de şase ori în şapte ani, într-un tiraj care acum depăşeşte 30 de mii de exemplare.” savatie.wordpress.com […]

  4. ema spune:

    Eseul despre teoria subconstientului pe care il adaugati acesei, a sasea, editii si pe care am avut ocazia sa-l citesc pe blogul dvs. mi-a ajutat enorm. Sint momente cind te uiti la lucruri, cind analizezi fapte, dar nu le vezi, nu le intelegi. Nu ai ochi. Nu ti se descopera pentru ca inca sau oricum nu le-ai intelege.

  5. Iuliana spune:

    Vroiam demult sa va spun: va multumesc pentru ca ati scris si ca ati publicat cartea aceasta. Mi-a fost de folos si mi-a adus multa bucurie.

  6. Eugen-Ionuț spune:

    Si eu, ca multi altii, am citit cartea dumneavoastra, pentru care va multumesc! (Am preluat pe blogul personal unul dintre capitolele acestei carti – „A fi sau a nu fi”)

    Doamne ajuta!

  7. madonna spune:

    @ana:dar ce scoala de tocilari e aia de studiaza ei Freud?la noi studiam ce vroiam, dc vroiam…
    nu m-a indoctrinat nimeni nici sa-l iubesc pe Freud nici sa fiu o fire religiosa…am o experinta de viata facuta din viata reala, nu din carti, dar ma regasesc in cartile lui Freud… de-aia il apeciez.Nu cumva era normal sa-ti lasi copilul sa decida singur ce vrea si ce crede?Eu am decis fara sa ma invete nimeni…mi se pare mai normal..

  8. Intre Freud si Hristos spune:

    Intr-adevar o lucrare plina de invataturi. Iar pentru cei ce nu au citit inca cartea, o mai pot gasi aici:

    http://www.carti-online.com/intre-freud-si-hristos-p-289.html

    Succes!

  9. Otilia spune:

    Sa nu va necajiti de comentarii ale oameniilor „anesteziati cu nesimtire de tovarasul dracu”, ca macar din 100 de victime una daca se trezeste si tot se bucura Dumnezeu.
    Iar pana la urma si la urma tot Domnul hataraste cand ii lumineaza si cand nu.
    Asa ca va doresc sa fiti ca vulturul care prinde termica.

  10. […] bookblog.ro, citesc o recenzie de acum câteva zile la o carte pe care o cunoaştem mai demult, Între Freud şi Hristos a ieromonahului Savatie […]

Lasă un comentariu