De ce Radu Moraru?

Vestea ca Radu Moraru va prezenta la Bucuresti romanul Diavolul este politic corect  a stirnit, a nedumerit si chiar a revoltat. Ceea ce nu e un lucru tocmai rau. Asa ne cunoastem mai bine cine sintem.

Inca o data ma conving ca obiceiurile politicienilor si ale papusarilor media sint foarte molipsitoare, imbolnavind poporul de naravul de a se grupa pe negindite in tabere haotice, tragind dupa sine, de fiecare data cu zgomot, poarta comunicarii. Iar dupa ce se trag zavoarele, de dincolo de zabrele inca se mai aud glasuri nemultumite, ca revoltate nu le poti numi, care ii descriu pe ceilalti cit mai negru pentru a se motiva pe sine. Asa stau lucrurile in politica, dar nu asa ar trebui sa se intimple in Biserica.

Imi place sa iau omul asa cum este, adica asa cum doreste el sa fie. Am dat, din pura intimplare, peste o emisiune a „Nasului” despre Revolutia din decembrie 89, in care l-a avut invitat pe Petre Roman si pe Iliescu in telefon. De asemenea, erau invitati si participanti nemijlociti la eveniment. A fost cel mai viu proces televizat pe care l-am vazut pina acum: partile au avut ocazia sa atace si sa se apere, fara sa fie bruiate sau directionate de moderator, fara ordine in casca si fara ca reclama sa taie discursul atunci cind devine incomod, asa cum am vazut la Pro TV si alte televiziuni. Si nu laud aici un post de televiziune, ci pe Radu Moraru care a reusit sa se impuna tocmai pentru franchetea sa.

Cautind, dupa aceea, pe internet, am vazut ca Radu Moraru a „nasit” si alte subiecte „incorecte politic”, cum ar fi problema cipurilor, codul alimentar, scandalul Gardasil, lasindu-si de fiecare data invitatii sa-si exprime parerea pina la capat si in amanunt.

De altfel, dincolo de scandalul pe care a reusit sa-l iste in jurul persoanei sale, Radu Moraru este printre putinii realizatori de emisiuni TV (iar intre cei cu audienta sporita cred ca este singurul), care nu a ponegrit Biserica.

Ca l-a avut invitat pe Basescu in emisiune si nu o data, ci mai mult de douazeci de ori? Pai foarte bine! L-a avut si pe Roman, si pe fostul sef al Securitatii, si o gramada de ministri, si tot soiul de somitati ale lumii politice si culturale romanesti.Taman pentru si despre acesti oameni am scris romanul „Diavolul este politic corect”, fapt pentru care l-am si invitat pe Radu Moraru sa spuna citeva vorbe la lansarea lui (si ma bucur ca a acceptat), ca nici nu stii cum vreun politikos intinde mina sa-l citeasca, poate, poate gaseste ceva despre sine in aceasta carte. Eu insumi sint curios de dezbaterea care cu singuranta se va stirni in cele doua ore pe care le-am rezervat lansarii.

Am obosit sa vorbim singuri, cu obloanele trase. Vestea noastra, precum ne-a zis Hristos, trebuie sa se strige de pe acoperisurile caselor, in auzul tuturor.

34 Responses to De ce Radu Moraru?

  1. VladR spune:

    Parinte, ambitios si surprinzator ca intotdeauna in intentii.:) Sa incolteasca si samanta de pe marginea drumului.

  2. miercuri, 12 mai 2010
    ***

    Dear Lady,

    i should read that book and meet the characters and their properties. meanwhile i would like to understand what is it with political corectness. so i enter knocking on the internet because the monk always knocks twice, and find the definition of this concept. so on wikipidia:
    Political correctness (adjectivally, politically correct; both forms commonly abbreviated to PC) is a term which denotes language, ideas, policies, and behavior seen as seeking to minimize social and institutional offense in occupational, gender, racial, cultural, sexual orientation, disability, and age-related (!) contexts. In current usage, the term is primarily pejorative, while the term politically incorrect has been used by some as an implicitly positive self-description.
    and from here further i do not know what to think anymore. i have a problem disturbing my judgement: i realy hate myself as a monk because i believe i have broken the monastic oath and i am being politicaly incorrect, in discriminating one member of the church, or two, and in breaking every law is it to be broken regarding him. but, there is more than this: i hate myself as a monk because i enter in areas of knowledge i seem not to master, promoting ideas, or spirits i cannot understand, lacking the judgement or the discernment in doing so. i am so tired of writing about things not that i do not understand not being able to understand or opened in understanding them, but things i do not know. like this special story with two names and an intrigue built from the title affirming the political correctness of the devil in age discriminating on utilitaritarian bases the people of society older than 65.
    not my personal concern, my personal concern being that part of story in which a character appears, jacob, with the life on internet, receiving from his mother a black book, the bible (perhaps is the book of the communist atheists). you notice that jacob is the one who saw the stairway to heaven and God, becoming israel, the one who saw God. so i have a problem of thinking: the devil, who is political correct, asks from us to stop the lawful euthanasia killing of those passing the age of 65, which law, if the devil is against it, is good. so i have to understand that jacob or john, i still do not know (i have to learn to read more carefuly), preaching God is the devil. so Christ is the devil. maybe in a relativist perspective for the utilitarianists choosing to save society from the useless providers of unhapyness over 65. i am or crazy, or making myself to believe i am mad or crazy after Christ, without the judgement to act like this because i am certain i am not on the spiritual level of acting crazy for Christ, or confused, or simply stupid. i think i am stupid and confused because stupid, and crazy because stupid and confused. and now it hits me! i am personaly concerned about the process of creating this interesting story. i feel so old. i feel like i am in the asylum grave (where jacob is no longer jacob but israel) waiting to be put down. if i knew to read in spirit, i would say it’s all about antichrist in a christ, beaten for the antichrist who thus escapes from punishment. and my conscience is clear now. i read good books, being censored, in the name of my immediate interest, the state and some policies i do not like (another attitude of mine). note: i am not the president and i think that the presidential policies are wrong and against not only the presidential ideology or political programe, but against christianity. and i refuse to be a role model in prophetic interpretations, and the godfather of i do not know who i am the terrorist of. i should mind my own freudian bussiness, my own postmodern orthodox programe and my own marxist reinterpretations. to tell me explicitly: i am a lier and a hypocrite and i am not a monk.
    now, to leave aside my egocentric interest and to act like i know what is all about from the political (philosophy) point of view. i have been in an entanglement this morning relating to the only theory on positive discrimination i know: john rawls and his antiutilitarian justice for those who are less favorized by society. i know it is wrong relative to the state and to the individual, but it feels so justified to say it is reasonable that we all help the helpless ones, with a choice like this made in ignorance about our being. so right! all the criticism faded in front of this. what could i say? yes, we should help the ones in need because we could be in their place. and it feels more right when thinking and affirming the orthodox justice: God (with the respects of my left hand big finger: the church) shares Himself to everyone according to the individual potential and actuality by bringing everyone into existence and keeping everyone into existence, by giving a reason for everyone and by accomplishing everyone in a direct colaborative relationship. surely the helpless ones are loved more, because they need a greater amount of God intervention as movement to encounter them or to bring them closer to Him.
    i am lazy. so i should stop. i should also judge the theory and be mercyful but i cannot because i do not know if i am right in my methodological psychological aproach: the mad virgins and the mad virgins. i think i make a mistake in taking dogma as philosophy.
    Happy release: savatie bastovoi, „the devil is politicaly correct”, 18 of may only on b1, the official governmental press tv channel in romania! https://savatie.wordpress.com/

    Daniel Antonie

  3. Donkeypapuas spune:

    @daniel antonie
    Îţi pute cumva limba română? Nu se ridică la înălţimea înălţătoarelor dumitale „idei”? Îţi mai spun eu câteva canale „oficiale” de propagandă guvernamentală. Ca din întâmplare, promotaore ale aceluiaşi anticreştinism ca al dumitale, al aceluiaş neo-bolşevism dizolvant şi mincinos: Evenimentul Zilei, Cotidianul (să-i fie ţărânăa grea) – perioada de după Raţiu, Caţavencu, Adevărul, 22, Dilema mai nouă sau mai veche. De astea de ce uiţi stimabile propagandist grăitor în limbi?

  4. Cosmin S. spune:

    In orice caz consider ca „Naşul” e dubios.
    L-a avut odata invitat pe ministrul comunicatiilor Gabriel Sandu. Era vb. despre proiectul e-România.
    In dialogul cu ministrul, Naşul chiar vedea un lucu bun in digitalizarea tranzactiilor in România(chipurile scapam de coruptie si evaziune). Nu stiu ce a inteles el din campaniile anticip si din emisiunile despre documentele biometrice, dar se pare ca nu mare lucru atata timp cat nu vede legatura dintre e-Romania si actele biometrice.
    Ori nu intelege mecanismele si etapele prin care tirania digitala capata putere sub nasul nostru, ori are porunca sa faca pe naivul.
    Nu-l acuz de rea credinta pe Radu Moraru, stiu ca presiunile sunt mari. Dar sa fim atenti.
    Faptul ca Radu Moraru va prezenta cartea, eu vad in asta o miscare buna. Nu consider un motiv de sminteala sau de revolta. Este un moderator foarte popular si foarte indragit. Multi vor fi tentati sa lectureze cartea si nu vor fi decat câştigati, eu insumi am citit-o si am recomandat-o si altora. Este o carte de exceptie si va trezi pe multi la realitate.

  5. An spune:

    „Vestea noastra, precum ne-a zis Hristos, trebuie sa se strige de pe acoperisurile caselor, in auzul tuturor.”

    M-am gandit ca-l marturisim pe Hristos vorbind doar despre credinta noastra. Astazi la servici am vorbit in treacat despre homosexualitate. Am spus ca nu-i corect si…am primit niste replici taioase. Din 7 femei cate erau de fata, niciuna nu a spus nimic, cu toate ca poate erau si de alta parere. Toata lumea a tacut.

    Am continuat povestind despre ce spunea un conferentiar despre schimbarea sexualitatii si care se poate intampla oricand in viata omului. Colega mi-a replicat: „asa si este”. Apoi mi-a spus ca inainte oamenii traiau in casatorie si nu divortau, pe cand azi divorteaza pe capete. Asa si cu sexualitatea. Si a incheiat taios: traim alte vremuri.

    I-am spus insa ca omul care stie de unde vine, unde se duce si care este menirea lui pe pamant, nu se poate schimba dupa conceptele noi, nu poate fi manipulat.

    Discutia s-a terminat insa dintr-o data m-am simtit cazuta, indurerata. Parinte, greu greu sa spun ce gandesc. Gandesc ca incepe sa ne fie din ce in ce mai greu sa ne marturisim credinta in Hristos. Desigur cand in jur mai sunt inca crestini ortodocsi, e altceva. Exemplul este din alta tara. Si totusi, e o tara crestina.

    Iertare

  6. Bruno spune:

    Va inteleg, si cam asa am si crezut ca e argumentarea dumneavoastra.
    Cred ca orice realizator care face ce amintiti sfintia voastra e de laudat, probabil si acest domn Morar, ma intreb de ce oare e singura emisiune la care se duce actualul fost trimis al Romaniei la Anvers. De ce e oare singurul loc unde se duce, poate pentru ca nu i se pune vreo intrebare incomoda. Recunosc insa ca nu am vazut nici o emisiune de-a domnului Morar, recent, ci acum cativa ani cand face revista presei si mi se parea un spirit viu.
    Recunosc ca e foarte posibil sa gresesc eu. Ma simt insa ca si cum Grigore Vieru poate, desi pentru mine insemnati mult mai mult decat domnia sa, Dumnezeu sa il ierte, s-ar duce la un mare aplaudac pro-Voronin. In fond si aplaudacul si Voronin sint oameni si trebuie si ei iubiti. Recunosc ca nu pot (nu le-as face rau niciunia vreodata, le-as da un pahar cu apa si lor si lui Stalin, la nevoie, cred, dar de iubit, simt ca nu pot – stiu , de care crestin atunci…).
    Dar poate ma insel eu.

    Cu tot respectul, dragostea imi vine sa zic, desi nu v-am cunoscut vreodata
    Bruno

  7. Bruno spune:

    M-am mai gandit dupa ce am scris, am recitit ce ati scris, si cred ca aveti mare dreptate, asa e, vestea cea Buna e mult mai importanta decat toate parerile noastre politice sau nu. Mai ales cand stiu de cate si mai cate ori m-am inselat.

    Dumnezeu sa va dea gandul cel bun, cum spuneati.

    Iertati-ma.

    Cu drag
    Bruno

  8. azucena spune:

    Mai exista jurnalisti independenti in audio-vizual? Cati? Care? Unde? Radu Moraru reuseste cu greu cred, sa-si mai pastreze (inca) o independenta a sa. Nu cred ca este familiarizat la nivel de detaliu cu credinta ortodoxa, dar cel putin nu se declara a fi impotriva. Cred ca este un om care cauta cu onestitate adevarul, si in care nu este atata viclenie ca la alti jurnalisti. Parintele Savatie a facut o alegere buna, chiar daca nu este si una perfecta. Dar este cineva perfect …?

  9. crip 81 spune:

    mie mi se pare un om sincer , domnul Morar.
    Si de mare curaj , pentru emisiunile foarte incomode pe care le-a facut . Si respecta si Sf Biserica , chiar daca nu e un ortodox adevarat .
    Nu stiu de ce pentru unii atarna mai greu greselile pe care le-a facut decat ceea ce a facut bun . Eu il vad ca pe o exceptie in peisajul media si mie foarte simpatic .
    v-ati dus la cine trebuie , parinte.

  10. Donkeypapuas spune:

    Dar ştiţi că îi puneţi viaţa în pericol? Tensiunea urcă pe zi ce trece! Nu peste mult timp lingăii regimului vor lua bătaie pe stradă, dacă vor avea curajul să se arate.
    A ajuns cuţitul la os. În acest moment dacă planurile FMI vor fi puse în aplicare, se va da un atac la însăşi fibra biologică a Românilor!
    Este un moment de cotitură. Vrem să existăm ca popor? Atunci FMI AFARĂ! Cu tot cu slugoii şi tâlharii de la guvern. Să îi impoziteze pe toţi miniştri! Fizic! Să îi aducă la înălţimea lui Boc.

  11. Mirel Banica spune:

    Un pariu riscant, dar imi place ideea de deschidere, cu masura, inchisa înauntrul ei.

    Daca ortodocsii vor continua sa discute doar intre ei, aseptic si igienic, atunci nu au inteles nimic din lumea in care traiesc.

    In plus, este o carte „hibrida”, are nevoie de asa ceva. Mult succes, Parinte Savatie, sa vedem ce va iesi din asta. Numai ca televiziunea uzeaza, si inca mult de tot.

    Mirel Banica

  12. mariusmioc spune:

    V-a încîntat o emisiune a lui Radu Moraru despre decembrie 1989. Eu nu i-am urmărit decît sporadic emisiunile, ştiu că le făcea în tandem cu ziarul „Adevărul” şi am citit în „Adevărul” rezumatul multor emisiuni ale sale.
    Despre campania ziarului „Adevărul” dusă în tandem cu „Naşul” am scris 12 articole la „Analize despre revoluţia din 1989” http://mariusmioc.wordpress.com/analize-despre-revolutia-din-1989/ (vezi subcapitolul „Despre campania din ziarul „Adevărul”). N-o să mă repet aici, dar concluzia mea este că acea campanie a conţinut multe minciuni. Nu e vorba numai de interpretări eronate, ci de minciuni pur şi simplu, fapte concrete prezentate ca adevărate dar care sînt false.
    La emisiunea care v-a încîntat Naşul „l-a avut invitat pe Petre Roman si pe Iliescu in telefon. De asemenea, erau invitati si participanti nemijlociti la eveniment. A fost cel mai viu proces televizat pe care l-am vazut pina acum: partile au avut ocazia sa atace si sa se apere, fara sa fie bruiate sau directionate de moderator”. Problema e că la emisiunile Naşului au fost două tabere: Iliescu, Roman şi alţi oameni din gaşca celor care au luat puterea în 1989 pe de o parte, şi unii susţinători ai teoriilor securiste ale lui Ceauşescu despre agenturili străine care au acţionat în 1989. Au lipsit însă din dezbatere revoluţionarii autentici, de aceea nici dezbaterea nu a fost autentică. O dezbatere între comunişti – comuniştii lui Iliescu împotriva comuniştilor lui Ceauşescu.

  13. Daniel spune:

    @ Mirel Banica

    Asa-i. Televiziunea uzeaza…dar numai ceea ce poate fi uzat. In fata Adevarului insa…n’are nicio sansa. Adevarul nu se uzeaza, nu se-nvecheste, nu se demonetizeaza, nu se sctrica, nu plictiseste etc. Din punctul asta de vedere, n-avem motiv de grija.

    La buna vedere si Doamne-ajuta!

  14. dadatroll spune:

    Ma dau batut. De ce?

  15. Viorica spune:

    Hristos s-a inaltat !
    Cu sufletul impartasesc bucuria sarbatorii hramului Manastirii Noul Neamt si retin din cele scrise aici doua exercitii pentru sporirea nadejdii si indraznelii celei bune :
    ”Sa incolteasca si samanta de pe marginea drumului” (VladR), si ”vestea cea Buna e mult mai importanta decat toate parerile noastre politice”(Bruno)… multumesc!

  16. Veronica spune:

    Hristos s-a inaltat!
    Sa dea Domnul nostru Iisus Hristos ca si inimile si mintea noastra sa se inalte mereu si mereu la Dumnezeu! Doamne ajuta!

  17. Ana spune:

    Mirel Banica @, tu nu esti ortodox?

    Cum de-ai ajuns frate sa stii frumoasa noastra limba asa bine?:)

  18. videotuturialotel spune:

    SA FIM SOLIDARI ASTA NE-AU CERUT POLITICIENI IN 2008 ATUNCI CIND AU AVUT NEVOIE DE VOTURI.Si am fost solidari cu toti puturosii si lenesii care in viata lor nu au mutat un pai 1 mm si au dormit la umbra cind le era cald sau la soare cind le era frig in timp ce altii pentru o amarita de pensie(350 lei)pe care guvernul o taie azi munceau cu soarele-n cap sau cu ploaia in spinare .Nmeni la acea vreme nu a gindit ca nu e bine sa rasplatesti lenea si sa pui pe aceas treapta: harnicul cu lenesul.Pai atunci de ce sa mai muncim ca doar statul da pensie la batrinete pe nemuncite -ia de la cei care au muncit SA FIM SOLIDARI CU TOT FELUL DE PRIMARI CARE nu mai stiu cum sa cheltuiasca banul public inventind tot felul de aberatii .Asa a gindit primarul din Medias TEODOR NEAMTU PRIMAR P.D.L.care „nestind” ce sa faca cu banul public inventeaza si -s face de lucru:repara str.Greweln strada care a fost data in folosinta gata asfaltata in anul trecut 2009 1 noim.face scuaruri in mislocul strazilor.va prezentam un set de fotografii

    Sa fim solidari cu statul ROMAN cind sponsorizeaza prin diferite institutii un fotbal corupt unde meciurile se aranjeaza in culisesi amintesc aici :Primaria TIMISOARA -Sponsorizeaz partial echipa de fotbal.Primaria IASI -Sponsorizeaza in totalitate echipa de fotbal.Regia Huilei V. JIULUI- S ponsorizeaza 5 ehipe de fotbal si enumerez doar pe cele mai cunoscute-Pandurii ,Minerul Motru Minerul Berbesti.Regia Gazului Metan 4 echipe de fotbal .Iata care sint Intergaz TG. MURES,.Intergaz Bucuresti, Intergaz C.F.R. Craiova si nu in ultimul rind GAZ -METAN MEDIAS(+echipa de Baschet) care paradocsal in acest an finalizeaza :constructia hotelului-cantina pt. cantonament ,maresc tribunele conf.cerintelor U.E.F.A.7500 DE LOCURI PE SCAUNE,si tot in aceasta vara schimba gazonul si refac drenajul mergind chiar pana la incalzirea gazonului pe timp de iarna modernizare totala.Guvernul a gasit de cuvinta inpreuna cu d-nul T .BASESCU ca pentru a scadea chieltuielile bugetare nu e nevoie sa ceara :In aceasta tara cine munceste are dreptul la pensie cine NU cum is asterne asa doarme ,cine-s bate joc de bani publici cu aberatiile descrise mai sus are un loc linga d-nul Penescu,trebuie fotbal in aceasta tara f.bine echipele sa-s gaseasca sponsori privati cine nu are se desfinteaza,dar este nevoie sa micsoram pensiile astea amarite, sa nu mai compensam medicamentele si nemai avind bani scapam repede de pensionari pe cale naturala biologica.Si atunci eu nu pot sa nu-mi aduc aminte de o poezie a lui G. Cosbuc ;Ciocoi pribeag adus de vint\Mi-ai pus pe umeri cit ai vrut\Si m-ai scuipat si m-ai batut\ Si ciine eu ti-am fost\…. Sa nu dea dumnezeu cel sfint sa vrem noi singe nu….\Si-atunci CRISTOS sa fiti nu veti scapa nici in mormint

  19. Adina spune:

    Hristos s-a Inaltat!

    Ma bucur sa aud ca o carte a parintelui Savatie Bastovoi va avea parte de o prezentare a unei persone notorii. Asta inseamna ca tot mai multi vor lua la cuostinta de operele monahului Savatie. De numele dumnealui am auzit acum vreo 3 ani la o predica la biserica si de atunci am citit vreo 7 carti ale parintelui. Lecturindu-le, am descoperit, pe langa profunzime, claritate a ideilor exprimate, cuvinte adevarate din cuvinte adevarate, pline de seva pe care le recitesc mereu.
    Imi pare rau ca nu sunt din Bucuresti, insa sper sa am ocazia sa-l vad si aculta intr-o intalnire sau la vreo lansare de carte pe parintele Savatie Bastovoi.

    Sa iti dea Dumnezeu pace si sanatate pentru toata lumina de care m-am impartasit citind cartile matale, parinte Savatie Bastovoi! Stiu ca ele, cuvintele, nu sunt ale matale, dar le asezi intr-o maniera care imi merge la suflet. Doamne ajuta!

  20. dixit spune:

    Parinte,veti fi invitat la emisiune,va putem vedea?La Nasu?

  21. Mos Ioan spune:

    @ Mirel Banica,

    Clocotesti de ura, cu greu te ascunzi………
    Cred ca faci parte din cei care tradeaza Biserica lui Hristos, fara probleme de constiinta….
    Ii urezi Parintelui „succes”, viclean ce esti……..
    Cartile Parintelui Savatie au succes si fara urarile tale……..
    Daca toti românii ar citi cartile Parintelui s-ar trezi foarte repede din somnul în care zac……..
    Sunt convins ca aceste carti( atât în româna cât si traduse)vor face înconjurul Pamântului rapid si vor zgudui, pe multi, din nepasarea lor…….

  22. Emillia spune:

    Foarte buna alegerea, parinte.
    Radu Moraru e un jurnalist talentat, curajos, un mare patriot si un bun crestin.

  23. Donkeypapuas spune:

    Ca să ştiţi ce vă aşteaptă! M-am trezit astăzi cu contul de FACEBOOK şters pentru că aveam link spre blogul de pe WordPress unde se află ultima postare despre criză şi sistemul Băsescu. Cheliosul şi oamenii lui au înnebunit!

  24. Hohmah spune:

    A ne concentra numai impotriva lui Basescu este total neproductiv, daca se poate spune asa. Va aduc aminte ca Basescu a fost si la OTV 🙂
    A uita cu totul ca de 20 de ani votam „raul cel mai mic” ne arata ca un Crestin Adevarat nu trebuie sa vorbeasca numai cu Crestinii ! A sta si a perora ca toti ne-Crestinii nu merita decat toate blestemele si anatemele posibile, ne duc cu gandul ca cei care cer acest lucru …nu sunt Crestini Adevarati.
    Oare intelegem intotdeauna ce inseamna „si obrazul celalat”?
    Si apoi, diavolul este bun sau rau ? Hai sa vedem ce ne invata Ortodoxia. Dumnezeu l-a creat si pe diavol tot din dragoste chiar daca El are pre-stiinta creatiei sale.
    Depinde in ce credem cu adevarat, nu in ceea ce ne imaginam ca credem.
    Hristos ne spune sa ‘nu aruncam piatra’…oricat de greu ne-ar fi.
    Eu nu il apar pe Morau si nici pe Basescu pentru ca mi-as aroga dreptul de Judecator al sufletelor lor, ceea ce este o blasfemie !
    Gestul facut de Parinte este Cinstit chiar daca, poate, incorect. Asa cum a facut Insusi Hristos cu talharul. Poate ca pare incorect ca acesta a ajuns primul in Rai,dar a asa a fost Cinstit.

  25. Donkeypapuas spune:

    @Hohmah
    Eroare de gândire. Cei ce au DEVENIT (prin propira lor voinţă) diavoli fuseseră creaţă îngeri. Îngerii căzuţi sunt numiţi diavoli. Aşa cum unii oameni îl întrec şi pe diavol în răutate şi DEVIN răi, energumeni. Nu Dumnezeu l-a făcut criminal pe Cain ci acesta a devenit criminal.

  26. mihu spune:

    intrebare catre toti:

    cate casatorii sunt permise cu dispensa in BOR?

    multumesc

    Felicitari Parinte pentru alegere. Radu Morar nu este un ortodox „ideal”, dar este cel mai putin impatimit din toata presa romaneasca.

  27. Vitalie spune:

    De la inceput tot nu intelegem, dar acum am inteles , stie sa scoata totul din fiecare…
    Doamne ajuta!

  28. Hohmah spune:

    @Donkeypapuas
    Eroare de intelegere !
    Am spus EXACT acelasi lucru ca si tine cu alte cuvinte.
    Dumnezeu l-a creat inger si evident ca avea pre-stiinta ca va alege sa devina …ceea ce a devenit.
    Poate acum este mai clar.
    Doamne ajuta !

  29. kanakidis spune:

    nu vreau sa jignesc pe nimeni
    Exista HOMOSEXUALITATE la plante si animale si mai exista la pesti..schombarea sexului pe masura evolutziei icrelor..iar in final masculul devine femela si-l maninca pe cel ce nu a reusit sa-si schimbe sexul…asta e facut tot de DUMNEZEU..dar OAMENII nu sunt nici ANIMALE si nici PLANTE!..oamenii homosehuali trebuie sa accepte faptul ca sunt bonnavi si sa accepte ajutor medical psihologic si eventual medicamentos..alta timpenie ,am vazut la fata citaretzei CHER..lipsa tatalui in educatzie a facut-o sa-si renege SEXUL FEMININ si din mindrie sau neputintza sa devina OFICIAL BARBAT…UN BARBAT ORIBIL OBTZINUT PRIN TRATAMENTE HORMONALE…ca sa faca SEX CU O FEMEIE..nu cu un BARBAT…sau ca sa-i schimpe ca pe ciorapi..cind BARBAT..si atunci e HOMO…ca-i legal BARBAT ..sau cu O FEMEIE ..ca-i legal barbat..dar tot HOMO ESTE..ca-i natural FEMEIE!..n-a ca v-am bagat in ceatza…MARE E GARDINA LUI DUMNEZEU..si bietzii de ei trebuie ajutatzi sa-si gaseasca armonia interioara! DR.kanakidis simona denisa

  30. Cristina spune:

    „Imi place sa iau omul asa cum este, adica asa cum doreste el sa fie.”

    Adica va place sa nu discriminati, sa fiti tolerant, sa fiti deci, corect politic.

  31. daniel spune:

    Blagosloviti!…sa nu gresesc adaugand vorbele mele.
    Vreau doar, de’aici, din multimea poporului, sa va multumesc pentru apropierea sufleteasca ce o resimt prin fiecare miscare pe care o faceti, parinte. Si pentru nadejdea in unirea cugetelor noastre prin credinta in Dumnezeul cel Viu, pe care mi’o intariti prin curajul si vremea potrivita a fiecarei alegeri facute, ajunse pana la cunostinta mea.
    Iar pentru cei prezenti pe aceste pagini, Pacea Domnului nostru Iisus Hristos si Dragostea Lui Dumnezeu Tatal sa ne cuprinda si sa ne uneasca pe noi toti spre savarsirea vietilor in lucrarea cea buna a marturisirii Adevarului intru mantuirea sufletelor noastre.
    Iertati!

  32. ioan vlach spune:

    dupa mintea mea, e f.simplu, parinte

    radu m se foloseste de sfintia voastra,
    pentru cresterea audientei b1 tv

    dvs va folositi de radu m.
    pentru promovarea ideilor dvs,
    cu care noi, practicantii ortodocsi, suntem de acord

    unul se foloseste de celalalt (ceea ce mi se pare corect)
    dar de aici, si pana la a-l considera pe radu m o persoana de buna-credinta
    e o cale f.lunga

    eu sunt dintre cei care-l vad negativ pe radu m:
    (si cum zicea-ti mai sus: m-a nedumerit)
    de ce?
    pentru ca:

    1). cred ca e evident pentru toti ca dpdv politic radu m serveste interesele basescu – pdl
    de ce?
    din motive pur-financiare – e dator vandut clicii pdl
    (daca avea datorii clicii psd, ar fi fost anti-basescu)

    2). b1 tv este este un canal tv de apartament,
    (ca si 0tv, si desi 0tv a atacat Biserica, stiu ca ati vorbit si acolo).
    deci are alte reguli de atragere a audientei si de facut bani,
    decat are un canal tv mare unde se invart sute de milioane euro,
    si unde e normal ca intr-o emisiune de mare audienta sa te intersectezi cu reclame
    (caz in care, nici b1 tv n-ar fi facut exceptie)

    3). de ce preotii si Biserica sunt tabu pentru „nasu”?
    pentru simplul motiv ca b1 tv targeteaza (printre alte tipuri) ca tip de auditori pe cei din lumea Bisericii (spre deosebire de varul sau, 0tv).
    de aceea radu m chiar are si cativa consilieri, absolventi fac.teologie, taman pentru asta:
    ca sa-l sfatuiasca cum sa faca sa atraga acest tip de auditoriu

    4). pur si simplu fata lui de vulpoi nu-ti inspira incredere
    (vorba aia: te mai uiti si la fata omului, ca de’, nu suntem chiar copii)

    toate cele bune
    ioan v

Lasă un comentariu