Rugăciunea Sfîntului Efrem Sirul

36 Responses to Rugăciunea Sfîntului Efrem Sirul

  1. manuela spune:

    O gasesc a fi cea mai inspirata, cea mai smerita si cea mai cuprinzatoare rugaciune ticluita vreodata. Am gasit-o intamplator la 20 ani si m-a ,,ametit” cu profunzimea ei. E buna pentru noi, cei ,,mititei”. Rugaciunea domneasca este ,,nectarul” la care indraznim mai rarutz…

  2. dan alexandru spune:

    Am auzit spunandu-se ca a-ti vedea propriile greseli este minune mai mare decat a invia pe cineva din morti.

    Va multumesc, parinte, pentru aceasta rugaciune.

  3. Saurian spune:

    La o conferinţă spunea un părinte despre împrejurările în care a fost scrisă această rugăciune şi cine e aproapele cel osândit de Sf. Efrem Sirul. Spunea părintele că la un moment dat Hristos îl arată pe Sf. Vasile cel Mare ca un stâlp la Sf. Efrem ( era pustnic atunci ) şi spune că aşa e în faţa Lui. Atunci Sf. Efrem s-a hotărât să se ducă să vadă pe Sf. Vasile cel Mare. Pe drum se ruga Sf. Efrem la Dumnezeu să-i trimită un om prin care să primească un cuvânt de folos cum ajunge în cetate. Şi ajungând acolo prima persoană pe care o vede e o prostituată care se uita obraznic la el. Atunci acest om îi spune: „Ce te uiţi aşa la mine?” iar femeia îi răspunde: „Eu mă uit la tine că sunt făcută din tine dar tu eşti făcut din pământ şi în pământ trebuie să te uiţi”. Astfel Sf. Efrem şi-a dat seama că acel cuvânt era de la Dumnezeu şi I-a mulţumit. Apoi a plecat unde slujea Sf. Vasile cel Mare. Ajungând la biserică îl vede în veşminte arhiereşti pline de slavă şi se gândeşte: „Acest om lăudat de Dumnezeu este îmbrăcat cu atâta slavă şi are atâta slavă la oameni? Cum poate să-L laude Dumnezeu pe omul acesta? N-a auzit despre votul sărăciei?”. La un moment dat Sf. Vasile cel Mare trimite un diacon să-l cheme pe Sf. Efrem în altar ( îl şi arată deşi nu se ştiau unul pe altul ). Diaconul îl cheamă dar Sf. Efrem spune că nu şi că probabil se referă la altcineva. Diaconul se duce înapoi şi Sf. Vasile cel Mare iarăşi îl trimite şi Sf. Efrem la fel spune că nu poate fi el ci un altul. Atunci Sf. Vasile cel Mare îi spune la diacon să îi zică: „Părinte Efrem, păr. Vasile te cheamă în altar”. Văzând că e ştiut după nume, Sf. Efrem face ascultare şi se duce la altar. Înainte să zică ceva Sf. Efrem, Sf. Vasile îi arată veşmintele şi spune: „Aceste veşminte pline de slavă sunt ale poporului. Iată ce e al meu” şi îi arată sub veşminte urme la mâini cum s-a legat cu lanţuri şi se chinuia să nu doarmă. După asta îl hirotoneşte pe Sf. Efrem şi-l pune să zică ecteniile în limba grecească deşi el era siriac şi nu cunoştea limba. Şi altă minune că le spune în greceşte cum trebuie. Aşa că Sf. Vasile cel Mare e fratele osândit de Sf. Efrem Sirul. Asta arată cam pe cine tindem noi să judecăm şi anume pe oamenii sfinţi ( ce diavolul îi arată în faţa noastră ca nişte păcătoşi ). 🙂

  4. elena spune:

    De ce acum nu se mai fac rugaciuni de intensitatea asta?

  5. Petru spune:

    Amin ! Slava lui Dumnezeu

  6. anduion spune:

    Prietene sa scrii despre chestii din astea chiar iti trebuie talent.

  7. dantapligasimuzalui spune:

    ESTE O RUGACIUNE ILEGALA ,DUPA INSPECTORUL DE RELIGIE GH.D.AL INSPECTORATULUI SCOLAR AL MUNICIPIULUI BUCURESTI.Sa vedeti ce poti pati daca faci zilnic in timpul postului pastelui la clasa cu elevii de liceu,aceasta rugaciune !!! In 29 februarie 2008 am avut la clasa a x-a ,curs de zi,a liceului agricol Baneasa-V.Harnaj-inspectia trufasa si neanuntata a 2 mastodonti in negru…pareau dricari,dar erau inspectori si preoti profesori de la ISMB si Arhiepiscopie.Detaliile magariilor,mitocaniilor verbale ,amenintarilor facute de unul dintre ei cu nume de facator de butoie …nu va mai spun.I-am scris-o public,dar tagma mitocaniei se apara oriunde ar exista.Dupa inspectie acelasi facator de butoaie imi zice -:”Ai folosit RUGACIUNEA SFANTULUI EFREM SIRUL .ESTE IN PROGRAMA ? ESTE IN PLANIFICARE ? ESTE IN MANUAL ? NUUUU! DECI ESTE I-L-E-G-A-L-A !!!” Fara cuvinte.Nu va mai zic ca in urma acestei inspectii calomniatoare si ilegale si neortodoxe nu am mai primit binecuvantarea predarii ,binecuvantare corupta si ilegala ,neconform nici unei metodologii la Sectiune 5 din Legea cultelor,binecuvantare conditionabila si poticnitoare de tot, pe banii EDUCATIEI si PE Dreptul tau la predare conform LICENTEI si JURAMINTELOR EI…CITITI LUMEA CREDINTEI din luna ianuarie 2009 la pagina 73 ! Amin!

  8. gil spune:

    poate cineva sa ma ajute cu adresa Mitropolitului Antonie Orlov ???adresa de mail ca daca ii scriu in plic imi opreste securitatea scrisoarea cum sa mai intimplat!!MULTUMESC anticipat!!!!(ioanvirgilsavu@yahoo.com)

  9. gil spune:

    fratilor sfintii spun ca scopul comunismului a fost :distrugerea ortodoxiei!!au fost facuti preoti doar cei ce nu aveau credinta!!nu va mai mirati atata!!

  10. Dan Patrascu spune:

    Va propun un articol care cred ca este mereu de actualitate, despre Dumnezeu si raul din lume. Nu este un articol cu tenta confesionala, prin urmare cred ca poate fi ziditor pentru toti crestinii.

    http://danpatrascu.eu/?p=811

    Pace si Bine

  11. bogdan spune:

    Gil, despre care Sfinti vorbesti? Da-i si tu un nume sa stim si noi.

  12. gil spune:

    bogdane eu nu sant profesor de religie,deci scopul meu nu este sa i invat pe altii,dar am citit cu siguranta asta si stii si tu! nu inteleg ce vrei?vrei sa ma faci sa caut si sa ti spun cateva nume de sfinti,sa arati ca sant necarturar..dar uite ca mi amintesc:sant 2 volume+1:noii martiriai pamantului rus ,de mihail polski,dar sant si romani care au analizat subiectul si mi amintesc ca explicau de ce a fost lasat comunismul doar in tarile ortodoxe cu toate ca erau dorinte si la alte state,dar faptul ca tu iti spui „noi”ma face sa cred ca esti mistocar!spune si tu la ce ti foloseste,ca sa stim si „noi”!dar eu te intreb ce sfint nu a spus!daca tu ai creier nu sti ca este „ateu”comunismul?deci vrajmasul bisericii! nu stiai asta? vrei un nume de sfint?vrei mura n gura!pune mana si citeste nu sta pe net si sa ti pice lumina in cap..scuze dar nu sant duhovnicul tau intreaba l pe el sau duhovnicul tau e analfabet??

  13. dan alexandru spune:

    @Gil

    Cand zice „noi”, probabil se refera la cititorii acestui blog.

  14. Saurian spune:

    Ai grijă bogdane că poate gil îţi dă şi vreo două peste cap dacă nu te potoleşti. :))

  15. Petru spune:

    @bogdan-…vrei nume de sfinti din timpul comunismului?!…i-ti dau eu un grup de sfinti : Legionarii(cinste lor,ca au luptat pana la moarte impotriva fiarei comuniste bolsevice jidanesti)…si cinste si glorie Capitanului Corneliu Zelea Codreanu…si tuturor sfintilor inchisorilor comuniste.(din pacate haitele comuniste bolsevice jidanesti tot pe capul nostru sunt si in ziua de azi,asemenea capuselor sunt). Traiasca drepta credinta Ortodoxa…,,O singura credinta,un singur adevar :ORTODOXIA

  16. gil spune:

    dan ,multumesc pentru ca ma inmoi,dar eu cand zic formula asta o zic cand nu vreau practic un raspuns ci mai mult glumesc si nu este cazul sa stie el ce gandesc altii ca aci altii pot sa intrebe in numele lor si cu limbajul fiecaruia caci desi parem ca santem la fel nu santem,santem unici. mai este si faptul ca ma astept la mai mult de la oameni,sa treaca mai repede de catehumenismul oficial,as prefera un dialog mai curajos,mai combativ..dar daca nu sant cunostinte religioase si nici curajosi in a vedea realitatea asa cum este..

  17. gil spune:

    petrica te a luat valul?nu mai poti face diferenta intre un sfint si un erou?de fapt nu esti singurul care amesteca sfintenia cu eroismul!sfintenia se refera in primul rand la PERFECTIUNEA,PURITATEA credintei!!in primul rand si fara de care nu este sfintenie !!ortodox zice si patriarhu ca este ,dar este cu adevarat?si hotul zice ca nu a furat..am auzit ca s au scos in afara legii ierburile,scuze dar aici e cu religia nu cu karate sau cum ti se pare tie

  18. […] Mai descoperim aici stropul de umor de calitate de care avem nevoie în fiecare zi? Mai auzim vocea care ne cheamă la lucrurile cu adevărat importante? ▶ niciun răspuns /* 0) { jQuery('#comments').show('', change_location()); […]

  19. frumoasa rugaciune, inaltatoare si atat de actuala

  20. bogdan spune:

    gil in postarea anterioara aceleia in care am folosit „noi”, ai spus „fratilor” si ne-ai spus ceva la toti. Eu te-am intrebat nu in numele tuturor ci in numele meu, dar pentru a vedea toti la care te adresai.

  21. bogdan spune:

    petrica nu intrebam de Sfinti din timpul comunismului ca stiu o multime de nume in privinta asta(Corneliu Zelea Codreanu??? nu cred ca e unul dintre ei). Ceeam numele unui Sfant pe care Gil l-a parafrazat.

  22. bogdan spune:

    gil, n-ai cum sa dovedesti ca au fost facut preoti doar cei ce nu aveau credinta. Chiar daca ar fi fost asa, Ortodoxia nu au distrus-o iar astazi nu mai sunt hirotoniti „doar cei ce nu au credinta”.

  23. Petru spune:

    gil…mai bine dute la ,,iulianii” tai.Noi pe parintele Cleopa il cinstim ca sfant…voi ca eretic…deci ai grija ca va asemanati cu inversionistii.

  24. Prahovean spune:

    Sarut mana, parinte Savatie.
    Iata ca o disputa in jurul sfantului mucenic Valeriu de la Targu Ocna are loc pe acest blog heterodox, iar acum inca picura veninul celor ce se impotrivesc adevarului Lui Dumnezeu. Va rog frumos interveniti la comentarii.

    Falsificarea ortodoxă a lui Richard Wurmbrand (2)


    Doamne ajuta!

  25. Sorin spune:

    Bravos polonia ortodoxa, croatia ortodoxa, cuba ortodoxa, china ortodoxa si lista e mult mai lunga. Comunismul e pacatul nostru si lipsa de discernamant si cam atat. nu e nici un plan, ne autodistrugem cu voia noastra si Dumnezeu ne plange.

  26. veronica spune:

    O rugaciune atit de profunda si necesara! Sa ne rugam fratilor in Sfintul si Marele Post si nu numai ……… pace si dragoste!!!

  27. Pater Mihail spune:

    Poate găsiți ceva de folos și aici:
    http://patermihail.wordpress.com/

    Cu pace.

  28. mirceapuscasu spune:

    Off-Topic:
    Fundaţia „Sfinţii Martiri Brâncoveni”-Suceava si
    BUCOVINA PROFUNDĂ
    organizează conferinţa

    DICTATURA PSEUDO-ŞTIINŢEI
    susţinută de
    Ioan VLĂDUCĂ
    biolog, matematician, teolog
    profesor de apologetică ortodoxă

    Conferinţa va avea loc la
    Casa de Cultură – Sala Mică
    marţi, 9 martie 2010, ora 18
    Suceava

    Din cuprins :
    Mituri promovate in ştiinţe: cosmogonia Big-Bang, generaţia spontană, evoluţia speciilor, erele geologice, creierul fără suflet,
    Genocidul prin vaccinare, Codex Alimentarius, iodarea sării, florurarea apei, drogurile legale, anticoncepţionalele, medicamentele ucigaşe, ADHD
    Experimentele pe oameni
    Reducerea programată a populaţiei
    Malthusianismul, darwinismul social si eugenia

    http://bucovinaprofunda.wordpress.com/2010/03/04/13/

  29. dorna122 spune:

    ce sa-i facem mergem inainte 🙂

  30. Mos Ioan spune:

    Cât de frumos si pe întelesul tuturor explica Parintele Savatie „Rugaciunea Sfântului Efrem Sirul”, veti constata citindu-i cartea „PUTEREA DUHOVNICEASCA A DEZNADEJDII”.
    Va multumim.

    Cu plecaciune, Sfintia Voastra!

  31. volodia spune:

    La îndemnul acestei postări, de îngăduință față de noi înșine și față de ceilalți, văd cum se așează puțină negură din cuvinte și nu bucurie… Obișnuința de a căuta beteșugul celorlalți sau al lucrurilor ar trebui să piară, măcar în Postul Mare. Rugăciunea aceasta cere gândul smerit, răbdarea și dragostea… înainte de a scrie aceste cuvinte, citind comentariile dinainte, am avut așa un chef să bat din vorbe tot ce s-a spus înaintea mea… după care am înțeles că numai asta nu trebuie să fac…
    Dumnezeu să ne afle neputințele pe vreme de îndreptare!

  32. Dan Patrascu spune:

    Va propun un articol despre perspectivele de interpretare a istoriei la ortodocsi si greci-catolici:
    http://danpatrascu.eu/2010/03/09/capcanele-istoriei-2/

  33. Mirela spune:

    Rugaciune de seara
    Multumesc tie, Doamne Dumnezeul meu si te slavesc intai pentru ca m-ai facut si m-ai zidit pe mine, pentru bunatatea si mila ta de oameni.
    Multumesc tie, Doamne, ca m-ai facut crestin si nu pagan.
    Multumesc tie, Doamne, ca m-ai invrednicit pe mine mult pacatosul a ma impartasi cu prea curatele si de viata facatoarele tale Taine.
    Multumesc tie, Doamne, ca m-ai pazit si m-ai acoperit de la nasterea mea si pana acum si de-a pururi ma pazesti si ma aperi.
    Multumesc tie, Doamne, ca m-ai rabdat si nu m-ai pierdut atunci cand pacatuiam eu, ticalosul.
    Multumesc tie, Doamne, pentru darurile ce mi-ai dat mie, pe care nici nu le asteptam eu, ticalosul si pacatosul, sa le vad.
    Multumesc tie, Doamne, ca m-ai invrednicit si in ziua de azi sa stau inaintea icoanei tale si a face slavoslovie numelui tau celui prea inalt si mult laudat.
    Multumesc tie, Doamne, ca mi-ai daruit si bucate de saturare si m-ai umplut de Duhul tau cel Sfant.
    Dar ce voi da bunatatii tale pentru acestea, Doamne Dumnezeul meu si pentru toate darurile ce mi-ai dat mie, pe care nici nu le asteptam eu, ticalosul si pacatosul sa le vad, macar ca nimic nu am cate am, ci ale tale sunt si intru ale tale sunt. Ci da-mi Doamne, inima infranta si smerita; Dumnezeule, da-mi lacrimi fierbinti sa curga in toate zilele din ochii mei si cu acelea sa se spele si sa se curateasca inima mea.

    Slava indelung rabdarii tale Doamne.
    Slava purtarii tale de grija, Doamne.
    Slava puterii tale, Doamne. Amin.

  34. Lumina lina spune:

    „Fie Doamne, mila Ta spre noi”

  35. Oana spune:

    Îndrăznesc să semnalez şi pe blogul dvs. Povestea Ioanei: http://www.helpioana.com

    Mulţumesc (anticipat) pentru permisiune.

Lasă un comentariu