Părintele Iustin către preşedintele Traian Băsescu: „Oare cum vom putea cânta noi Hristos a înviat, ştiind că fraţii noştri de dincolo nu pot să se mai bucure de frumuseţea Învierii lui Hristos?”

parintele-iustin-parvu2Domnule preşedinte Traian Băsescu,

Cu multă durere în suflet vă adresez acest mesaj eu, nevrednicul şi smeritul monah din munţii Neamţului, care am jurat în faţa altarului lui Dumnezeu că voi apăra credinţa şi neamul românesc. Îndrăznesc să vă adresez acest cuvânt pentru că inima şi conştiinţa în faţa Evangheliei lui Hristos nu mă lasă să trec cu vederea necazurile şi durerile care s-au năpustit asupra fraţilor noştri basarabeni, acum în perioada aceasta a Patimilor Domnului.

Sub epitrahilul meu, la spovedanie, am ascultat multe din păsurile şi suspinurile fiilor basarabeni şi le înţeleg prea bine amarul şi suferinţa.

Astăzi, vrăjmaşul diavol s-a năpustit ca o fiară sălbatică asupra creştinilor ortodocşi basarabeni, în această săptămână frumoasă a Patimilor Domnului nostru Iisus Hristos, când fiecare creştin trebuia să fie la casa lui liniştit, să se pregătească duhovniceşte, să îşi spele păcatele prin Sf. Împărtăşanie, prin care îşi curăţă viaţa lui precum ograda şi locul unde sălăşluieşte de veacuri, cu părinţii şi strămoşii lui. Iată că vrăjmaşul a găsit mijloacele să tulbure toată liniştea şi pacea românilor noştri ortodocşi de peste Prut. Oare cum vom putea cânta noi Hristos a înviat, ştiind că fraţii noştri de dincolo nu pot să se mai bucure de frumuseţea Învierii lui Hristos?

Ştiţi, Domnia voastră, ce cântare este mai aleasă în aceste sărbători de Paşti, pe buzele tuturor credincioşilor? Se cheamă Ziua Învierii: „Ziua Învierii, să ne luminăm popoare şi unii pe alţii să ne îmbrăţişăm”. Oare cu vorbe goale ne vom putea îmbrăţişa fraţii noştri suferinzi de peste Prut, mamele îndurerate care plâng fiii lor zdrobiţi şi internaţi în spitale, unii morţi, cum este cazul tânărului martir Valeriu Boboc? Aceşti tineri frumoşi şi curajoşi care s-au ridicat împotriva mârşăviilor roşii, zac sărmanii în patul spitalelor cu trupurile lor lovite şi maltratate de către urâciunea pustiirii pe pământ.

Acest sistem bolşevic îl cunosc prea bine, Domnia voastră! Acest sistem mi-a mâncat 17 ani din viaţă şi port în trupul şi în sufletul meu semnele şi rănile acestei fiare bolşevice, doar pentru că am iubit libertatea în Hristos. Ceea ce se întâmplă la ora aceasta pentru noi nu este nicio noutate. Ci este ceea ce s-a mai întâmplat prin 1946, 47, 48, pe străzile Bucureştiului când erau distruşi, maltrataţi şi urmăriţi cei mai buni fii ai neamului nostru, teroare care a continuat până în campania bolşevică de arestare a generaţiilor 1948, 1964. Cu toată ura şi răutatea s-au năpustit asupra tineretului nostru şi a lumii noastre creştin-ortodoxe, de care se temeau şi se tem şi acum, nu cumva să se reîntroneze viaţa noastră creştin ortodoxă pe planul acesta al Europei de Răsărit. Este aceeaşi mare Rusie de altădată ortodoxă şi care îşi întindea pretenţiile asupra Balcanilor cu forţele ei panslaviste sub firma ocrotitoare a creştinismului ortodox.

Iată, aceeaşi comunişti de atunci s-au năpustit şi asupra fraţilor noştri basarabeni acum, secerând cu secera bolşevică sufletele nevinovate ale acestor tineri curajoşi şi bătând piroane cu ciocanul roşu în inimile îndurerate ale sărmanelor mame care se frământă cu nelinişte neştiind ce urgie va mai aduce şi ziua de mâine sau chiar sărbătoarea Învierii Domnului, şi nu găsesc nicăieri o mângâiere… de parcă am fi neamul cel mai condamnat de pe lumea aceasta.

Fiţi alături de fiii basarabeni ai acestui neam şi acordaţi-le cetăţenia! Alături de ceilalţi fraţi de suferinţă din Asociaţia Foştilor Deţinuţi Politici îmi ofer cetăţenia mea unui basarabean prigonit. Harul Domnului nostru Iisus Hristos şi Sfânta Sa Înviere să ne găsească uniţi în cugetul adevărului lui Hristos, ca împreună să putem cânta: „Ziua Învierii, popoare să ne luminăm! Şi unii pe alţii să ne îmbrăţişăm! Să zicem fraţilor şi celor ce ne urăsc pe noi: să iertăm toate pentru Învierea Sa. Şi aşa strigăm: Hristos a înviat din morţi cu moartea pe moarte călcând şi celor din morminte viaţă dăruindu-le”. Amin!

Arhimandritul Justin Pârvu, stareţul mănăstirii Petru Vodă,
14 aprilie, 2009, Sfânta Marţi a Patimilor Domnului

9 Responses to Părintele Iustin către preşedintele Traian Băsescu: „Oare cum vom putea cânta noi Hristos a înviat, ştiind că fraţii noştri de dincolo nu pot să se mai bucure de frumuseţea Învierii lui Hristos?”

  1. Iuliana spune:

    Cand ne vorbeste Parintele Justin ne vorbeste Insusi Domnul. Daca Sfintia sa se roaga pentru Basarabia, Dumnezeu este cu noi. Poate va smulge din inertie inimile atator romani care au uitat de Romania si de identitatea lor nationala si crestina. Sa urmam gandului si faptelor Cuviosului! Cred ca sunt destui romani care sa-si ofere cetatenia pentru fratii din Moldova. Doamne ajuta! Pentru invierea neamului!

  2. Vasilica spune:

    Inaltator cuvantul pr.Iustin.Acest sfant in viata care a suferit in timpul regimului comunist are putere de a marturisi si de a ne chema pe toti la o trezire a constiintei care este glasul lui Dumnezeu in om.Ar trebui mai multa solidaritate din partea noastra cu fratii nostri din Basarabia.Vorbim aceeasi limba dar ne-a despartit „tratatele si intelegerile” care s-au facut de-a lungul timpului de marile puteri.Doamne ajuta sa ajunga acest cuvant la conducatorii nostrii si sa le trezeasca constiinta.Fie ca lumina Invierii Domnului Nostru Iisus Hristos sa aduca in Basarabia pace ,bucurie si dragoste!Amin!

  3. Ovidiu spune:

    Bunul Dumnezeu sa trezeasca in noi, din propria cenusa, focul constiintei neamului nostru, cel atat de prigonit peste veacuri! Dragul Parinte Arhimandrit Iustin Parvu, dovedeste inca odata, daca mai era nevoie, ca in dansul „arde” o puternica Lumina Romaneasca, „arde” si „striga” glasul stramosilor nostri, cel apropiat de Dumnezeu de atatea si atatea veacuri! Bunul Dumnezeu sa ne lumineze pe toti!

  4. Al.Mihaila spune:

    Parinte,

    In una din zilele sfarsitului de an 2000, ma aflam pe malul Nistrului, la Manastirea Noul Neamt, cautand probe pentru o investigatie jurnalistica legata de atrocitatile comise in satul Chitcani de batalionul de pe Nistru, Dnistrovskaya Gvardia. Am avut, deopotriva, onoarea si neasteptata sansa sa va cunosc si sa schimb pareri cu dumneavoastra, ceea ce mi-a produs o impresie de nesters.In acea zi, am fost invitat la masa si de catre parintele staret Dorimedont despre care aflu abia acum ca s-a prapadit in conditii suspecte.
    V-am telefonat apoi de la Bucuresti si am relatat in presa despre asediul batalionului asupra Manastirii Noul Neamt. V-am asezat undeva langa inima si acolo sunteti pana in ziua de astazi. Am citit cu emotie mesajul dumneavoastra catre Vladimir Voronin si m-am simtit dintr-o data mandru ca va cunosc, mandru ca flacara crestina a romanismului n-a murit. Parinte, in viata mea s-au petrecut multe; n-am pierdut drumul, dar cata nevoie am astazi de invataturile dumneavoastra!
    Sunteti un mare teolog, iar eu-smerit- abia pasesc spre intelegerea scrierilor Sfintilor Parinti. Sunt cu inima si sufletul alaturi de romanii basarabeni, alaturi de dumneavoastra si de Biserica Neamului.
    Cu pretuire,
    Al. Mihaila
    jurnalist, Bucuresti

  5. alina tanase spune:

    Eu sunt o fiica a Basarbiei, dar de 10 ani trăiesc pe meleagurile României. Am invatat 8 ani si acum am o familie binecuvantata de Dumnezeu cu trei copilasi.
    Ma gandesc zi si noapte la fratii mei de pestre Prut si nu stiu ce as putea sa fac mai bun pentru ei. Am ales sa ma rog bunului Dumnezeu sa lucreze in inimile lor, sa le dea speranta, sa nu lase comunismul sa le omoare sufletul, ca trupul este trecator.
    Multumim Pr. Iustin pentru sustinere, si Dumnezeu sa-l ajute sa fie o lumina binecuvantata pentru toti cei nevoiasi.

    Doamne ajuta!

  6. Ina spune:

    „Acest sistem bolşevic îl cunosc prea bine, Domnia voastră! Acest sistem mi-a mâncat 17 ani din viaţă ”

    Si noi romanii cati n-am plecat de-acasa din cauza comunismului de dupa falsa revolutie. Si acum cu durere si rusine citesc ca cetatenia romana este dorita.

    Cat de greu poate fi pentru romanii din Moldova.

    Imi vine sa-mi cer iertare, dar nu stiu de la cine s-o fac. Poate de la stramosii care au luptat pentru pamantul romanesc.

    Multumim parinte Savatie, multumim parinte Iustin Parvu si multumim tuturor parintilor ortodocsi adevarati marturistitori ai Ortodoxiei.

    PENTRU TINERII ROMANI, doar un cuvant: sa nu plecati de acasa. Nu stiti cat de dureros e dorul de acasa, de tara. Nimeni nu scapa de el. Sa nu plecati!

  7. maria spune:

    de ce, parinte? de ce ? de ce tot raul asta….si toata ura asta?si acum, ca de 2000 de ani incoace ,iisus ramane un neinteles?de ce?de ce nu ne putem schimba?de ce nu putem „creste”? de ce nu stim sa iubim ?si totusi ne dorim iubire.de ce „tu” este dusmanul de moarte al lui „eu” …de ce ?….vorbe…..”nimeni nu intelege pe nimeni decat in duhul sfant” (scriati candva)….si cred …in suferinta

  8. radu spune:

    se vorbeste in apocalipsa despre :chipul satanei. cum se citeste in lb. engleza CHIP ? e prea de tot sa fie o coincidenta?
    in Basarabia comunistii sunt doar mana cu care cei care cumpara masiv proprietati fac legea !Basarabia ca si alte zone pot(vor) fi colonii la discretia banului care ucide tot=sclavi in propria tara=.cine a spus candva: nu ne vindem Tara a fost blasfemiat. nu este asa ca acum constientizam ca din nefericire a avut dreptate? asa este!peste romani a venit fiara apocaliptica pt. ca aici are cel mai mult de distrus:crestinismul ortodox.el este piedica principala in realizarea scopului lor. se vede asta si fara ochelarii ratiunii.atacuri concentrate si concertate pe noi,romanii care daca gresim cat un tantar il fac nu armasar ci ditai elefant de export alimentat cu hormoni de crestere.nu depinde de noi sa ne aparam Credinta,Tara si Natia romana? daca nu imi permit prea mult adunati bancnotele si vedeti care e suma (1+5+10+50+100+500)cat fac? sau „card”citit de la dreapta spre stanga. traim intr-o lume de simboluri religioase ,matematice, oculte,s.a. si conventii, pe care din nefericire nu le observam.unele din ele sunt virusi letali e care din nefericire ii autoadministram cu voiosie!dar nimeni nu ii poate face unui om mai rau decai isi face el siesi! din „nani nani” treziti-va cat nu e prea tarziu! Doamne ajuta-ne noua!

Lasă un răspuns

