„Păstorul cel bun” (pagină dintr-o carte cu desene pentru cei mici)

desen-pastorul-cel-bun

SAVATIE BAŞTOVOI, „A fost odată un Păstor care avea o sută de oi”. Ilustraţie la cartea „Păstorul cel Bun” în curs de apariţie la Editura Cathisma. Hîrtie, creioane colorate.

21 Responses to „Păstorul cel bun” (pagină dintr-o carte cu desene pentru cei mici)

  1. florin spune:

    GLASUL
    (PĂSTORULUI CEL BUN)

    Sf. Ioan Iacob Hozevitul

    Omule, făptura mea
    Pentru ce m-ai părăsit
    Şi pe alte căi mergând,
    Drumul vieţii l-ai greşit ?

    Iubitor de oameni sunt
    „Şi al milei Dumnezeu”
    Pentru ce te-ai făcut
    Rob „potrivnicului Meu”

    Pentru tine, Eu – din veac –
    Mântuire am lucrat,
    Pogorându-mă de sus,
    Cerurile am plecat.

    Căci luând Eu chip de rob,
    Din Fecioară m-am născut
    Şi smerit, şi prea sărac,
    Pe pamânt am petrecut.

    Suferit-am prigoniri,
    Vorbe rele şi ocări,
    Trupul Meu spre rane am dat
    Şi obrazul la scuipări.

    Pogorându-mă din cer,
    Ca să te ridic la el,
    Chipul slavei am lăsat,
    Pentru tine cel „mişel”!

    Necinstire am răbdat,
    Ca din nou să te slăvesc;
    Întru tot sărac am fost,
    Ca să te îmbogăţesc.

    Rane grele am primit,
    Sângerându-Mă de tot,
    Ca să-ţi vindec rana ta
    Şi din „sângiuri” să te scot.

    Strop de sânge n-am cruţat
    Şi de chip Eu m-am lipsit,
    Ca să-ţi curăţ sufletul,
    Întru patimi ponosit.

    Tu greşind de la-nceput,
    Împotriva Tatălui,
    Ţi-am luat asupra Mea
    Sarcina păcatului.

    Birnic morţii tu erai
    – Pe vecie osândit –
    Dar luând Eu vina ta
    „Birul morţii” am plătit.

    Fiere beau şi cu oţet
    Şi pe lemn mă răstignesc,
    Ca din „lemnul cel amar”,
    Rod prea dulce să-ţi gătesc.

    Răstignit între tâlhari,
    Socotitu-m-am „blestem”,
    Ca, pe tine iar moştean
    – La viaţă să te chem.

    Pentru această dragoste,
    Urâciune Îmi plăteşti
    Şi „pogorământul” meu
    Pururea dispreţuieşti!

    Căci, în loc să vii acum,
    Cu iubire să-mi slujeşti
    Tu iubeşti păcatele
    Şi de patimi te robeşti.

    Care lipsă, spune-Mi dar,
    Întru Mine ai aflat,
    De întârzii rătcind
    – De la Mine depărtat – ?

    Dacă vrei tot binele,
    Eu sunt „binelui izvor”,
    Şi aicea pe pământ,
    Şi în veacul viitor.

    Fericirea veşnică,
    Dacă vrei s-a dobândeşti,
    Eu sunt singur „Dătător
    Fericirii sufleteşti”.

    Frumuseţea tu dorind
    Desfătare ca să ai,
    „Podoaba” lumii sunt
    Şi „dulceaţa cea din rai”.

    De râvneşti la nem slăvit,
    Eu sunt „Unul cel născut”
    Din Fecioară negrăit
    Şi din cel fără-nceput.

    Cauţi slavă şi puteri
    Ca să ai neîncetat,
    Eu sunt „Domn Puterilor”
    Şi „al Slavei Împărat”.

    La averi fără sfârşit,
    Dacă (poate) ai râvnit,
    Eu sunt „Veşnic Vistier
    Bunătăţilor din cer”.

    Înţelept void să fii,
    Fă-te Mie următor,
    Eu sunt „Raza Tatălui”
    Şi „al tău luminător”.

    Cu prieten credincios,
    Dacă vrei mereu să fii,
    Eu sunt „Mire” sufletesc
    În „cămara” Mea să vii.

    Iar dreptate căutând,
    De la oameni n-ai să scoţi,
    Eu sunt „Drept judecător”
    Nemitarnic pentru toţi.

    Întru scârbe şi nevoi,
    Când mă chemi în ajutor,
    Pretutindenea degrab,
    Eu îţi sunt ajutător.

    La durere nu slăbi,
    Amărându-te prea rău,
    Eu sunt „Doctor trupului
    Şi al sufletului tău”.

    De-ntristare şi necaz
    Dacă eşti împresurat,
    Alinarea ta sunt Eu,
    Suflete nemângâiat.

    Obosit de greutăţi
    Pe al vieţii tale drum
    Eu în veci odihnă sunt,
    Totdeauna şi acum.

    Pacea sufletului tău
    Dacă rău s-a tulburat,
    Către Mine, vino iar,
    Eu sunt Păcii Împărat.

    Frica morţii dacă ai
    Crede nu te tulbura,
    Eu sunt „viaţa tuturor”
    Şi acum şi pururea.

    Negura păcatelor
    Cuprinzându-ţi viaţa ta,
    Eu sunt „Soare neapus”,
    Vino la lumina Mea!

    Adevăr neprihănit
    Pe pământ nu căuta,
    Eu sunt „Sfântul Adevăr”
    Pentru mântuirea ta.

    Rătăcindu-te mereu
    Într-al vieţii greu noian,
    Eu sunt „calea fără greş”
    Care duce la liman.

    Iar acuma dacă n-ai
    Povăţuitor la cer,
    Eu „Păstorul tău cel Bun”
    Nu te voi lăsa stingher.

    Dacăi să vii,
    (De păcate ruşinat)
    Eu, să ştii că sunt la toţi,
    „Primitor prea îndurat”.

    Căci am zis să vie toţi
    – Către Mine-cei ce au
    Osteneală şi poveri,
    Ca, odihnă să le dau! –

    Observaţie. Această „chemare la pocăinţă” am alcătuit-o după modelul celeia ce s-a scris în limba rusă de Sfântul Tihon Zadonschi, Episcopul Voronejului, din a cărui Sfinte Moaşte se află la Hebron, în Mânăstirea Rusescă.
    Ioan Ieroschimonahul

  2. Narcisa.S spune:

    Doamne ajuta!De abia astept cartea!!

  3. patruzari spune:

    Parintele, v as face o comanda de 15-20 de buc de acum. cam pe cand credeti ca va fi disponibila?

  4. bogdan spune:

    Parinte Savatie…imi puteti spune daca sunteti invitat la vreo conferinta in Romania?…luna asta, sau luna viitoare, oricand sunteti.

  5. ilie spune:

    Foarte bine parinte, o asteptam.
    Fetita noastre mai mare, care e tot mica, desi o atrage cititul, e cam plictisita de cartile fara sau cu desene prea putine :).

  6. foarte frumos! multumim si asteptam cartea 🙂

  7. Marian spune:

    O voi cumpara, cu ajutorul lui Dumnezeu . Am cumparat si Patericul pt. copii . Va felicit, si la mai multe . Copiilor le place .

  8. Marian spune:

    Si mie imi plac povestirile , cum sunt adaptate .

  9. Mirela spune:

    Sesizare oficiala – Frauda in Senat – Ancheta si reluarea votului in cazul pasapoartelor biometrice

    http://www.urbaniulian.ro/2009/03/27/sesizare-oficiala-frauda-in-senat-ancheta-si-reluarea-votului-in-cazul-pasapoartelor-biometrice/#comment-75444

  10. Mirela spune:

    Doamnă/Domnule deputat,
    Pentru ca nu esti suspect avem nevoie de amprentele tale…

    http://hristofor.wordpress.com/2009/03/26/doamnadomnule-deputat/

  11. pr. Ioan A. spune:

    Bucurie si spor in lucrarea cea buna! Asteptam cu dor cartea.

  12. Pr. Efrem spune:

    Binecuvântaţi părinte! Aş dori şi eu să cumpăr Patericul pentru copii dar nu ştiu unde se găseşte, mă puteţi ajuta? Vă sărut dreapta şi multă sănătate din partea Derventului. Iertaţi_mă! Monahul Efrem Gelu

  13. Cineva spune:

    Mirela, macar pe postarea asta te puteai abtine.

    Foarte frumoasa cartea.

  14. Mirela spune:

    Cineva,
    Ai dreptate ca ma puteam abtine, dar n-am facut-o pentru ca vreau sa cred ca mai e cineva interesat sa nu ni se puna aceste peceti pe pasapoarte, acte si brate. Si imi cer iertare, dar continui si mai postez un anunt (poate veniti si d-voastra la acest miting),
    PROTEST LA CAMERA DEPUTATILOR !!!

    http://refuzimplant.blogspot.com/2009/03/protest-la-camera-deputatilor.html

  15. Dan spune:

    Chiar ca devin exasperante aceste mesaje ale Mirelei si pe un subiect ca aceasta carte. Daca vrei sa-ti faci propaganda fa-ti un site sau o biserica anticip (sau treci la BOSV, dar din cate imi mirosi esti deja la ei), dar mai lasa-ne in pace cu porcaria asta si posteaza eventual la subiectul respectiv cu cipurile, nu la acest post sau altele ce n-au legatura.
    Imi plac desenele Parintelui Savatie (am mai vazut cateva pe blog sau pe copertile cartilor sale), sunt foarte simpatice multe dintre ele. Sunt curios de restul desenelor continute in carte. Pacat insa ca azi copiii in afara de internet si jocuri video nu mai stiu altceva, si asta din cauza parintilor ca le cumpara aceste porcarii moderne care le distruge copilaria. Mai bine in Evul Mediu decat acum pentru copilarie. Dar oricum, cartea asta pare a fi una frumoasa, sper sa aiba succes la copii si sa le fie de folos.
    Imi aminteste desenul cand eram mic cate animale am avut, chiar si un iepure salbatic pe care tata l-a prins de urechi cand am mers la tara intr-o vacanta in gradina sa culeaga niste zarzavaturi. Saracu’ iepuras era mic de tot, probabil intrase in gradina sa manance cate ceva si hop, l-a prins de urechi :). Am avut si o broscuta testoasa cand eram mic, si porumbel si caini si multe alte animale in afara de un miel, dar mieii imi par la caracter asemanatori cu iepurasii mici (nu stiu de ce). Oricum as dori sa cresc si un miel daca voi avea posibilitatea candva, chiar un pui de leu si tigru (tinand cont vremurile care se apropie, ca sa am ce da colectorilor de taxe :)) ).

  16. vladp9 spune:

    Părinte Savatie,
    vă rog, fiind în Moldova, dacă aveți date noi, care trebuie cunoscute, nu ezitați să ne țineți la curent. mulțumiri

    http://chrisalida.wordpress.com/category/moldova-noastra/

  17. Cineva spune:

    Sa ai ce da la colectorii de taxe sau sa ai la cine da colectorii de taxe? 😀

    Lasa ca nici in Evul Mediu nu era mai bine, cred ca mai bine de 1/2 din copii nu ajungeau la maturitate.

    Ideea este ca lipsesc atat alternativele educationale cat si sociale la lumea din ziua de azi.

  18. Vladimir B. spune:

    Excelent desenul!
    Toata cartea va fi ilustrata cu desene colorate in creioane colorate?

  19. Ionuţ spune:

    Frumos!!! Sper sa spun mai multe knd o voi vedea!
    Catre Dan:Adevarat dar pe vremea knd erai tu tanar erau alte vremuri,nu existau atatea atractii(filme,computer games,internetul)cartile au fost lasate in bibliotecile prafuite. Nu mai cunosc bucuria lecturii.Chiar sih eu o data am fost furat de acest val…nu mi-a fost bine,era ca o raceala….

  20. Mirela spune:

    Dan,
    Sanatate! Se pare ca ai racit!

  21. v spune:

    Tare mă bucur de început, părinte! Cu Domnul să pliniţi.

Lasă un răspuns

