Patriarhia Română critică intenţia de legalizare a prostituţiei şi incestului

Patriarhia Română critică în termeni duri intenţia Ministerului Justiţiei de a dezincrimina prostituţia şi incestul în noul Cod Penal, trimis recent la Parlament pentru dezbatere.

prostitutieÎntr-un comunicat de presă dat publicităţii joi, conducerea BOR susţine că “dezincriminarea prostituţiei va agrava problema sub forma unei sclavii motivate financiar, care intensifică degradarea morală a societăţii, proliferarea diferitelor boli şi creşterea numărului divorţurilor, iar femeilor prinse în aceasată sclavie li se afectează iremediabil sănătatea psihică şi fizică, precum şi demnitatea socială”.

În acelaşi timp, Patriarhia consideră că “incestul reprezintă o degradare a instituţiei familiei, având drept consecinţe grave tulburări genetice şi psihice, precum şi dificultăţi în relaţiile sociale şi în recuperarea ca persoană umană cu demnitate”.

“Actele normative în general şi codul penal în special au ca menire să apere demnitatea persoanei, instituţia familiei şi valorile vieţii sociale, însă în acest proiect legislativ se constată că demnitatea persoanei, instituţia sacră a familiei şi moralitatea publică sunt complet ignorate de autorii proiectului”, acuză BOR.

“Acum când grava degradare morală, socială, economică şi medicală din România trebuie oprită sau cel puţin diminuată, noile propuneri de dezincriminare a prostituţiei şi incestului sunt totalmente contrare vieţii şi demnităţii poporului român”, se arată în finalul comunicatului.

Sursa: calauzaortodoxa.ro

22 Responses to Patriarhia Română critică intenţia de legalizare a prostituţiei şi incestului

  1. CostyRC spune:

    Am o curiozitate, prosteasca si naiva, ce-i drept: oare cred cei din BOR in aceste cuvinte date publicitatii, sau sunt o incercare de refacere a imaginii vizibil sifonate din ultima perioada?! Totusi, urmand indemnul parintelui Paisie Aghioritul, sa zicem, gandul bun trebuie sa primeze. De aceea salut acest cuvant al Patriarhia si sa le lumineze Dumnezeu mintile si mai ales inimile sa ia si pe viitor asemenea pozitii care le fac cinste!

  2. cristian spune:

    o „imagine vizibil sifonata in ultima perioada” nu se reface schimband subiectul si dand pana la urma dovada de o atitudine fireasca, ci revenind asupra pozitiei exprimate anterior in legatura cu subiectul cu care s-a discreditat…
    Doamne-ajuta-ne tuturor, mici si mari…

  3. Bogdan spune:

    Vreau sa fac un mic comentariu cu privire la niste lucruri legate de legalizarea prostitutiei spuse de Silviu Prigoana ( pe care tot asa il consideram destept, cand el de fapt nu e decat inteligent ): ” Cred ca prostitutia ar trebui legalizata pentru ca oricum se face sex. Noi nu din sex ne-am nascut ?! Poporul asta crestin ortodox e prea pudic. ” – Incep sa cred ca si el are ceva cu ortodoxia. Daca mama si tatal lui au facut sex nu inseamna ca mama lui era prostituata. Ma intristeaza ca oameni inteligenti din Parlament gandesc asa. Daca legalizezi prostitutia, toate celelalte valori morale vor cadea impreuna cu bunul simt cand vine vorba de sex. Nu cred ca Prigoana ( tinand cont de ce situatie familiala are ) este in masura sa vb despre asa ceva.

  4. Acum nu exista prostitutie??!!
    Sau legalizarea prostitutiei creaza prostitutie?
    Dar asta e! Gand traiesti in sistem legalist te sperie ce e oficial mai degraba decat ce exista ca fenomen real.
    Ideea este ca BOR-ul qua institutie fundamentala a statului va avea o problema in a coopera cu un sistem ce gireaza prostitutia si incaseaza taxe de pe urma ei, taxe din care cu bunavointa daruieste chiar BOR-ului.
    Deci nu prostitutia este problema ci legitimitatea cooperarii cu un stat necrestin. Cat timp mizeriile sunt „ilegale, sub obroc” totul este bine, putem aparea brat la brat cu un conducator. Dar daca acest sistem incaseaza beneficii de pe urma pacatului BOR-ul va avea o problema MARE.
    Si mai sunt activitati insa nu atat de „murdare”. Taxe pe tutun, pe alcool, pe arme, pe diferite produse legate de impatimirea oamenilor.
    Ce voi spune eu? Ca Biserica va avea o mare problema. Va veni timpul cand isi va da seama ca, datorita legislatiei europene care nu tine cont de religie, a fost doar un instrument. Si nu va mai putea SA FIE ASCULTATA de un stat pe care l-a considarat, sincer sau practic, drept partener onest. Acest stat nu exista in fapt ci este un angajat al unei ideologii moderne care ii cere DOAR sa-i puna in aplicare deciziile. Si prostitutia si legalizarea casatoriilor homosexuale si altele vor fi impuse. Si atunci cu cine va mai sta la masa BOR-ul?!
    Sa ne rugam sa ramana in limitele slabiciunii, ce se iarta, si sa nu cada in starea de PUTERE totalitara hulind VIATA.

  5. Bogdan spune:

    @costiRC

    Hai sa nu fim asa de carcotasi. Cand Patriarhia nu da comunicate, nu e bine. Cand le da, iarasi nu e bine, ca atunci incearca sa se justifice pentru cele lipsa. Eu am citit comunicatul si socotesc ca e bine si ca l-au dat, si cum l-au scris. Hai sa lasam judecata intentiilor pe seama lui Dumnezeu. Eu salut acest comunicat si ma bucur pentru ca Parintele Savatie l-a publicat.

  6. Silvia spune:

    „Acum când grava degradare morală, socială, economică şi medicală din România trebuie oprită sau cel puţin diminuată”.
    Buna intentia, dar de ce trebuie sa critice ca intotdeauna tot poporul?

  7. Ionutz spune:

    Dumnezeu,a proorocit ca pacatul desfranarii va ajunge cel mai practicat pacat din lume.Oare in vremurile stravechi desfranatele nu erau omorate cu pietre…,dar Hristos cand s-a pogorat pe pamant nu a adus iertarea?Asa ca orce om ce judeca gresit dreapta credinta…face o mare gresala pt. ca religia ortodoxa vrea sa le ajute si pe acele prostituate(apropo de Silviu Prigoana).Parinte Savatie….pana si in scoala a ajuns prostitutia…fetele de patrusprezece ani intra in bai cu baieti si mai de parte se intelege…oare cum poate trai un copil crestin in astfel de scoala cum poate rezista-ma dau exemplu pe mine-am ajuns sa tampesc nu mai sunt calm numai am liniste ,e grozav…este neaparat nevoie sa ma duc la biserica din apropiere sa ma calmez…apoi in ziua urmatoare la fel 😦 .Apoi hulele adresate lui Dumnezeu. OF…

  8. Ionutz spune:

    @Ionutz

    Schimba-ti nick-ul frate ca are lumea impresia ca m-am pocait.

  9. Ionutz spune:

    @Cristian

    Inabilitatea de a recunoaste un merit e problema grava sufleteasca.
    Daca Patriarhia n-a avut de ce da apa la moara conflictului pasapoartelor, acum, cand critica o lege care contravine moralei crestine, tot nu e bine.

    Ai fi vrut sa emita si un postscriptum in care sa scrie iarta-ma cristian???

    Desi nu e „treaba” patriarhiei, iata ca intervine. Deci nu ne vrea raul, nu ne uraste, nu vrea sa fim pecetluiti…

    Un sfat crestinesc tuturor care aveti si acum ceva de comentat:: Get over yourselves!!

  10. ileana spune:

    Cu o floare nu se face primavara.Biserica trebuie sa se implice total in toate laturile vieti sociale, politice.
    Ortodoxia a ramas singura noastra speranta si, daca Patriarhia ne-o spulbera,nu stiu ce o sa mai iasa ;Vin acum Sf Pasti,la Patriarhie vin din toata tara oameni ,de sf sarbatori vin mii de credinciosi;nu cred ca au nevoie cei din BOR sa auda parerea oamenilor care acum au vazut si au inteles mai multe.De ce preoti nu au voie sa vorbeasca liber in biserica ?de ce sunt urmariti cind tin predica?Am dat tribut de sange pt libertate, si, acum vedem conducatori BOR ca sunt de partea opusa .E prea mare pacatul sa mai rabdam .

  11. Dan spune:

    O mica remarca. Tocmai acum cateva minute, in timp ce mancam, am auzit la TV ca de fapt nu se legalizeaza pana la urma prostitutia (un titlu de stire). Nu am stat sa vad toata stirea, dar la ce se referea oare? S-a renuntat la intentie sau a fost blamat actul de Parlament? Sau era doar o stire aburitoare ca majoritatea de la TV?

  12. alexander spune:

    Pentru creştinii ortodocşi, care formează majoritatea cetăţenilor din ţara noastră, prostituţia reprezintă manifestarea publică a unui păcat abominabil, iar legalizarea ei – o sfidare a oricărei conştiinţe tradiţionale. Una dintre caracteristicile de seamă ale tendinţei de surpare a ordinii morale tradiţionale, ordine cunoscută ca atare de veacuri pe pământul românesc, este aceea de a se pretinde pentru astfel de “devianţe” o legitimare juridică. Ele apar ca nişte “drepturi” ale unora, pe care Statul, mai ales în condiţiile democraţiei contemporane, ar avea datoria să le recunoască, întrucât posesorii lor au calitatea de cetăţeni ai lui. Ba mai mult, i se cere Statului să le asigure deplina desfăşurare, fără să se mai aibă în vedere afrontul pe care îl aduc altor categorii de cetăţeni, de data aceasta majoritari, atingându-le cele mai nobile şi sfinte sentimente. Legalizarea prostituţiei se înscrie, astfel, pe linia aceeaşi linie cu legalizarea avortului şi a homosexualităţii, cu care face un front comun.

    […] Iată cum comentează problema Pr. Prof. Ilie Moldovan pentru publicaţia românească “ROST”:

    Chiar fiind vorba despre o gravă încălcare a ordinii morale, se consideră adesea că legea civilă nu poate pretinde ca toţi cetăţenii să trăiască la un nivel de moralitate mai ridicat decât acela pe care ei înşişi îl recunosc şi îl împărtăşesc. Rămâne însă întrebarea: nu se cuvine oare ca legea să exprime opinia şi voinţa majorităţii cetăţenilor? Ba mai mult: poate legea să fie transformată într-un simplu surogat al moralităţii sau chiar într-un instrument al imoralităţii? În interesul convieţuirii civile şi al armoniei sociale, poate să renunţe la orice cod moral, să părăsească orice concepţie etică, bine ştiind că acest lucru înseamnă, în cele din urmă, subminarea propriei sale autorităţi?

    Desigur, presupoziţiile apărătorilor legiferării prostituţiei sunt mai multe, dintre toate însă una se evidenţiază cu mai mulţi sorţi de izbândă. Este aceea care susţine că interzicerea şi pedepsirea publică a prostituţiei, care de fapt există în societate într-un mod latent, ar duce inevitabil la sporirea practicilor ilegale, iar acestea nu ar mai fi supuse controlului social necesar şi s-ar săvârşi fără siguranţa medicală adecvată. E presupoziţia care solicită o examinare mai pe larg, asupra căreia vom reveni. Sigur este faptul că acceptarea ei constituie im eşec al legii înseşi, însuşirea ei fiind lipsită de unicul său fundament solid, datorită căruia legea e lege şi pe ea se sprijină întreg eşafodajul social. Surparea unei singure norme aduce după sine disoluţia unei întregi rânduieli umane.

    Datoria legii este aceea de a apăra viaţa, în vreme ce legalizarea prostituţiei nu poate însemna decât promovarea unei promiscuităţi prin care se risipesc energiile vitale ale unui popor. Atunci când o majoritate parlamentară, deşi nu totdeauna în numele majorităţii sociale, decretează legitimitatea suprimării vieţii umane (bună-oară prin liberalizarea avortului, sau, în cazul nostru, prin “liberalizarea” desfrâului), nu ia oare o decizie “tiranică” faţă de existenţa unui neam? Conştiinţa etnică reacţionează pe drept cuvânt în faţa fărădelegilor care atrag după ele pieirea neamului românesc din istorie, nu prin năvăli-rea altor popoare asupra lui, ci prin el însuşi. Oare această modalitate de dispariţie încetează de a se mai numi o crimă dacă, în loc să fie întreprinsă de barbari sau de tirani fără scrupule, ar fi legitimată de consensul popular? în conjunctura în care ne aflăm astăzi noi, românii, ca popor, constatând că ne piere neamul, şi în urma crimelor împotriva umanităţii, care au constituit experienţe atât de triste în ultima sută de ani, conştiinţa noastră etnică nu poate reacţiona decât într-un singur fel: opunându-se acestor fărădelegi. Este reacţia faţă de prostituţie din perioada creştinismului primar, care coincide cu perioada genezei poporului român.

    Alex Osipov

  13. Dan spune:

    Ileana, ierarhia in perioada comunista a colaborat cu regimul, dupa cum ar trebui sa stii, deci iata raspunsul la intrebarea ta, nu s-a schimbat nimic la nivel bisericesc, aceeasi ierarhi comunisti in marea lor majoritate cum e si Corneanu, care s-au implicat nevoie mare pentru a opri anchetarea unor inalte fete bisericesti in scandalul cu arhivele securitatii de unde se vede clar cum unii ierarhi, de bunavoie, fara a fi siliti (caci cei siliti ar fi avut circumstante atenuante), au facut cariera din colaborarea cu regimul ateu, si cum doresc sa acopere aceasta pata neagra inaintea credinciosilor, dar macar daca s-ar pocai, insa eu in afara de Patriarhul Teoctist care si-a recunoscut public vina la scurt timp dupa caderea lui Ceausescu si si-a cerut iertare poporului, chiar s-a autodeclarat nevrednic de a fi patriarh (daca imi aduc bine aminte, chiar a intentionat sa renunte la treapta, dar ierarhia l-a iertat), nu cunosc un alt caz de ierarh care sa fi pactizat cu regimul comunist si sa se fi pocait (parca am auzit si de IPS Andrei Andreicut, dar nu stiu daca el s-a pocait sau doar a marturisit gestul ca si Corneanu – desi eu cred ca-i pare rau de ce-a facut IPS Andrei, dar asta e doar o parere).
    Deci cam din asta Patriarhia tace malc in anumite chestiuni (homosexualitate, avort, etc sau canonizarea sfintilor martiri anticomunisti) macar bine ca inca firescul nu si l-a pierdut de tot. Macar asta sa ne bucure. In Occident, de fapt la o Facultate de Teologie Ortodoxa din America (nu ii tin minte numele, parca era ruseasca, St.Vladimir daca nu ma-nsel dar nu vreau sa gresesc numele) un preot profesor spunea pe sleau ca „nu trebuie sa facem atata caz de ideile marginite ale Sf. Parinti despre sexualitatea umana”, justificand masturbarea. Deci bine ca n-am ajuns si noi in acest stadiu.
    Cat despre carcotasi ca Ionutz (ala „rau”, nu care „s-a pocait”), numai de bine tovarasi, ca sa-l parafrazez pe Alin, asemenea discursuri de genul lui doar la bolsevici mai intalneai nu de mult.

  14. Ionuţ spune:

    Catre Ionutz: adica cum”are lumea impresia ca m-am pocait”

  15. Ionutz spune:

    @Ionuț

    Nu e tocmai in tonul postarilor mele.

  16. Ionutz spune:

    @Dan

    Iar te lupta vrasmasu’ de comentezi fara argument? Esti frustrat de ceva? Te-am jignit cu ceva? Ai probleme?
    Daca vrei sa discutam fa-o civilizat si nu provoca. Iar daca provoci ridica-te la nivel cu argumente, nu cu injurii. Sau iti cer prea mult?

  17. Arsenie spune:

    Nicodim Aghioritul zicea ca duhovnicii care sufera de anumite pacate sunt foarte ingaduitori cu ele, prin extensie parlamentarii romani cufundati in patima aceasta incearca sa o faca publica si accesibila oricui, iar ei disculpati pe viitor de orice fel de acuza sau repros ce li s-ar putea aduce pe aceasta cale.
    Salut atitudinea Patriarhiei, chiar daca nimeni nu ar lua seama de pozitia ei, Biserica trebuie sa-si apere crezul. Vezi cazul Sf. Ioan Botezatorul nici o sansa in fata lui Irod, dar totusi „nu-ti este ingaduit”. Atata vreme cat Biserica nu se va sfii sa mustre,tot vor fi unii care se vor alege si vor asculta glasul ei .Alta este atitudinea in fata „nu/ti este ingaduit” si alta cand „acum este legal” -doar suntem europeni.
    PS Sf. Ioan Gura de Aur zice ca asceza este cea care inmulteste dragostea iar nu abuzul.

  18. ruxandra spune:

    „# Ionutz spune:
    martie 13, 2009 la 3:33 pm

    @Ionutz

    Schimba-ti nick-ul frate ca are lumea impresia ca m-am pocait.”

    frate Ionutz,
    cat de aproape ai fost de ceea ce ar ajuta parte din noi, cei care te citim cu placere intelectuala, sa te indragim, crestineste, mai mult..
    m-am amuzat, ti-am zambit si am sperat ca de-ai adauga mai multa dragoste si smerenie postarilor fratiei tale ar spori folosul nostru duhovnicesc citindu-ti opiniile !

    te „urmarim ” cu drag si cu durere !
    iertare,
    primeste ca ce am scris fratiei tale-mi spun si mie !

    iertare, tot ce am scris are sens daca fratia ta esti „episcopul controversat 🙂 „!
    imi pare ca apar din ce in ce mai multi Ionutzi pe blogul parintelui si n-as vrea sa fac prea mare greseala..

    Domnul sa ne ierte !

  19. Costel spune:

    PRIGOANA ESTE MASON !!!

    aviz celor ce il considera inteligent

  20. Ionutz spune:

    @ruxandra

    Eu sunt episcopul controversat si iarasi am cazut…
    Am glumit cu pocainta draga ruxandra.. Mi-as dori sa pot sa am pocainta. Dincolo de ingamfarea postarilor nu e mai nimic de capul meu. Dar ma bucur ca exista si oameni care nu neaparat accepta ce spun, dar sunt dispusi sa asculte si o alta ipoteza.
    de ce cu durere?
    Nu vreau sa smintesc, si sa stii ca in sufletul meu port urme adanci lasate de sihastria putnei, insa acum cresc si eu.
    of devin dulceag.
    Iarta-ma si crede-ma incerc sa ma schimb.

    In Xp,
    +Ionut

  21. ruxandra spune:

    Doamne ajuta Ionutz,

    desi ambele mele postari de la acest subiect sunt „pe langa ” iti voi raspunde aici considerand necesar sa-ti explic macar putin „durerea”.
    nadajduiesc sa ma ierte parintele si sa ne ingaduie .

    ti-am urmarit, indeaproape cred, multe din interventiile pe acest forum si asta pt ca m-am nimerit sa citesc postarile fratiei tale oarecum polemice (pe puncte:-))la inceput cu insusi p Savatie , la subiectul FOR contesta canonicitatea..

    atunci p Savatie te-a gratulat cu un raspuns rar dat de sf sa pe acest forum . a scris „imi placi ..”.
    ori, si mie imi placuse , intelectual vorbind, ceea ce scrisese-i fratia ta , dar pentru ca darurile cunoasterii si informarii si inteligentei cu care te-a inzestrat Domnul nu erau imbracte in haina smereniei si a dragostei de aproapele, m-a durut inima pe cat te-a placut mintea mea.
    si inima mea a avut dreptate pentru ca multe din postarile ce au urmat la acel subiect declansau lupta . lupta mintilor destepte, lupta orgoliilor si a mandriei..cei care au scris dupa tine doreau sa-ti demonstreze, TIE, noul destept aparut, ca nu ai dreptate sau ca ..ma rog..sunt destule cele pe care nu le stii..ca de , mai sunt si altii destepti, mai destepti.
    e adevarat ca a urmat o dezbatere interesanta pentru multi ,din care sigur ne-am folosit unii, cu informatii , dar „cocosii erau in arena ” !
    sincer si eu am fost tentata sa fac asta.
    adica sa-ti raspund destept.
    (nu spun ca as fi si reusit,dar reactia am avut-o)
    dar niste cuvinte folosite de tine in postari, pentru mine, au fost umilitoare la adresa oricarui „aproapele” , fie el cat de prost..
    m-am abtinut si mi-am permis o „atentionare scurta ” catre parinte, pe care cred ca a inteles-o pt ca nu a aparut pe forum, si sper ca m-a iertat de indrazneala.
    dar tot inima mea „te-a salvat” (in dragostea crestineasca ce ma nevoiesc sa o creasca Domnul in sufletul meu )pt ca am continuat sa -ti citesc scrierile nadajduind ca esti atins si de Duhul bland al Domnului.
    apoi, printre randuri a aparut strecurata umbra „urmelor adanci” si am asteptat sa te cunoastem inca putin..desi erau majoritare postarile tale „superioare”
    iata , la nici cateva zile ai inceput sa-ti ceri iertare de la unii frati , ca azi sa devii si „dulceag”:-)
    pentru aceasta ti-am mai zambit inca o data, cu dragoste intru Domnul !

    apoi, si gluma cu PS = episcop a mai provocat durere pentru ca a durat ceva pana a fost clarificata, timp in care nici nu banuim cata sminteala a produs !??
    si poate inca mai produce ?

    iar daca fratia ta poti sa fi si dulceag eu probabil exagerez in sensibiitati muieresti si multe intristari mi-aduc durere !

    m-am cam lungit, inca o data rog sa ne ierte parintele si cei pe care i-am incurcat cu postarile mele !

    nadajduiesc sa fii in slujba unor episcopi si Domnul sa-ti inmuteasca darurile, cele ale cugetului dimpreuna cele ale inimii, in timp ce cresti virtuos!

    iertare frate, sa nu te mahnesti, sunt mai nepocaita ca fratia ta!

    ps,
    pentru mintea mea natanga tradu-mi „In Xp +Ionut” !?

  22. mos gheorghe spune:

    SA NU FIM NAIVI ! PATRIARHIA ROMANA, IN FRUNTE CU „PREAFERICITUL”, NE ARUNCA PRAFURI IN OCHI…SI SA VA EXPLIC… DACA, CU ADEVARAT, CRITICA INTENTIA DE LEGALIZARE A PROSTITUTIEI SI INCESTULUI, DE CE NU CRITICA SI AVORTUL ( 30.000.000.MILIOANE DE AVORTURI IN ULTIMII 20 DE ANI), HOMOXESUALITATEA, EUTANAZIA, ETC.?
    DUSMANII CRUCII DIN DEALUL PATRIARHIEI NE SFATTUIESC SA NE RUGAM PENTRU HOMOXESUALI SI SA-I LASAM SA SE PROSTITUEZE IN PLINA STRADA, IN VAZUL TUTUROR. ASTEPT REACTIA „PREAFERICITULUI” IN LUNA MAI, CAND VA AVEA LOC MANIFESTATIA ANUALA A SODOMITILOR….SA VEDEM, II VA CRITICA ? M-AS MIRA…!
    CAT PRIVESTE EUTANAZIA, DE CE NU ESTE CRITICATA DE TOVARASII MAI SUS POMENITI ? DACA DUMNEZEU PERMITE
    SUFERINTA, TREBUIE SA INTELEGEM CA EL STIE CE FACE, SI CA PRIN SUFERINTA CARE O DA, MULTE SUFLETE SE VOR MANTUI. DOMNUL A DAT VIATA, DOMNUL TREBUIE SA O IA INAPOI, NU ESTE PERMIS ABSOLUT NIMANUI SA IA VIATA CUIVA. PATRIARHUL,DOCTORII, GUVERNANTII, ZIARISTII SI TOTI CEI CARE SUNT DE ACORD CU EUTANAZIA, AR FI BINE SA SE POTOLEASCA, CA SA NU-I MANANCE FOCUL IADULUI……
    SI CA SA INCHEI COMENTARIUL, VA INTREB. CAND VA CANONIZA TOVARASUL DIN DEAL, SFINTII NOSTRI MARTIRI DIN INCHISORILE COMUNISTE ? SI CAND VA IESI „PREAFERICITUL” IN STRADA CU CRUCEA SI SA URLE IMPOTRIVA ACTELOR DE IDENTITATE ELECTRONICE ? ….ASTEPT…..

Lasă un răspuns

