Cum am fost răpit

geam02Aseară am fost răpit (cel mai probabil de masoni, puşi la cale de părintele Stoica). Pînă să ajungă la mine, zvonul a fost transmis de la unul la altul în mai multe cercuri monahale (şi nu numai), din România. Luînd act de ce mi s-a întîmplat, am aşteptat pînă azi să mă dumiresc dacă e aşa cum se zice. Între timp, am fost sunat şi am primit maseje pe internet de la prieteni care se arătau îngrijoraţi de soarta mea. Le mulţumesc, ţinînd totuşi să le atrag atenţia că, drept urmare a evenimentelor din ultima perioadă, şi-au pierdut umorul.

Vom încerca să localizăm sursa şi scopul zvonului. Deşi nu este lucrul cel mai important. Important mi se pare faptul că oamenii din zilele noastre au ajuns să creadă un astfel de zvon. Adică li se pare posibil ca cineva să fie „ridicat” pentru opinie pe teritoariul României, în plină Uniune Europeană.

Duhul dictaturii se întoarce.

55 Responses to Cum am fost răpit

  1. VladR spune:

    Date fiind vremurile actuale suntem in stare sa credem orice…

  2. Adrian P spune:

    „luand act de ce mi s-a intamplat, …” :))

    „Adică li se pare posibil ca cineva să fie “ridicat” pentru opinie pe teritoariul României, în plină Uniune Europeană.”
    Dar ce, Uniunea Europeana vi se pare a fi un fel de raiul democratiei ?

  3. CostyRC spune:

    Doamne ajuta! In acest caz nu-mi ramane decat sa-mi cer iertare pentru acel zvon care l-am postat pe blog. Personal, sincer si sentimental nu cred in siguranta exprimarii, mai ales in aceasta „plina Uniune Europeana”. Intr-adevar, duhul dictaturii pare ca s-ar fi intors, dar e mult mai viclean ca data trecuta. Important e ca a fost un zvon si ca inca nu s-a extins „cazul Tanacu”. Iertati-ma! Doamne ajuta!

  4. un calugar spune:

    Aveti grija de sfintia voastra. Maica Domnului sa Va acopere.

  5. Mirela spune:

    Parinte, te astepti la orice in zilele astea! „Duhul dictaturii se intoarce.” Credeti ca a disparut cumva? E bine ca sunteti bine, iar faptul ca oamenii se ingrijoreaza din cauza d-voastra e semn de dragoste fata de d-voastra. Si eu va declar iubirea intru Hristos care o am pentru d-voastra! Cuvintele d-voastra mi-au ajuns direct la inima si mi-au rascolit fiinta, au trezit-o la viata. Multumesc lui Dumnezeu ca v-a scos in calea mea si S-a aratat prin sfintia voastra!
    Dumnezeu sa ne miluiasca!

  6. Ne pare rau, parinte, dar trebuia sa infirmati limpede si rapid de indata ce v-a ajuns la urechi zvonul, nu sa asteptati… Ne-ati lasat putin sa fierbem 😦 Sigur ca e posibil in ziua de azi orice, mai ales in Basarabia, as zice, nu atat in Romania, nu cred ca mai trebuia cumva testat asta. Suna a experimentul cu Petrica si lupul si nu e bine. Mai ales dupa ce unii oameni au citit „Audienta la un demon mut”, pana la final, nu aveau cum sa nu fie ingrijorati. Daca, Doamne fereste, chiar se va intampla ceva candva, cine va mai crede? 😦

  7. Dindelegan Matei spune:

    Asta s-a intimplat inainte sau dupa ce erati internat la balamuc?

  8. sceptik spune:

    „Adică li se pare posibil ca cineva să fie “ridicat” pentru opinie pe teritoariul României, în plină Uniune Europeană.”

    Si de ce-ar fi de mirare, nu pricep? Se-ntampla peste tot in lume, si-n America si-n spatiul ex-sovietic, la noi de ce nu s-ar intampla?

    De vreo 3 saptamani circula alt zvon, ca cica Parintele Iustin ar fi murit.

    Mie toate astea-mi par a exercitiu! Aveti grija pe unde mergeti parinte… si ce beti…

  9. VladR spune:

    Dindelegane, intrebarea ta este pusa inainte sau dupa ce ti-ai luat portia de socuri electrice?

  10. Pare a fi Bucuresti.

  11. Ionutz spune:

    Doamne ajuta!Imi pare rau de ce vi s-a intamplat…aveti grija.Se poate intampla in realitate …nu doar un zvon.Sunt oameni rai.Dar ii iertam si astfel…speram sa se indrepte si ei!

  12. Ion spune:

    Dindelegane vezi ca Parintele Savatie a fost corect si ti-a lasat masajul la aparitie, asa ca, fii si tu cinstit si spune cine esti (daca esti barbat adevarat) ai curajul si spune si care este rolul tau. Iar daca nu ai nici un rol si nu-ti place acest site nu-l mai deschide, oare nu ai aflat ca nu este obligatoriu sa-l citesti. Ce cauti tu peintre noi cei ce-l iubim pe Parintele si cuvantul lui? Noua chiar ne pasa pentru ca-l iubim, asa cum sigur si el ne iubeste pe noi.
    Doanme ajuta.

  13. Ionutz spune:

    Dar dak ar fi in realitate …o rapire a unor frati dintre noi in public..am face cu adevarat dragoste si l-am ajuta pe fratele nostru in sufeinta…sau daca un calugar sau un baiat ori fata este atacat verbal de niste oamemi fara Dumnezeu oare cati am sari in ajutor…?

    Doamne ajuta!

  14. Donkeypapuas spune:

    Aşi uitat de cazul Mugur Ciuvică? Arestat pe stradă pentru opinii exprimate pe net.

  15. alt ovidiu spune:

    dindelegane se pare ca dupa ce a iesit „de la balamuc”, in timp ce iti facea cu mana de la revedere, atunci cand tu te uitai cu pofta la poarta si ti-ai dat seama ca esti prins inauntru pe vecie! imi pare rau pentru cei ca tine… vorbiti doar sa va aflati in treaba!

  16. Ionutz spune:

    Ionutz nu e Ionutz ala rau si combatut de toti ortodocsii. e cineva nou.

  17. alt ovidiu spune:

    @ionutz… gandeste-te de cate ori ai spus ceva nedrept si cata valva a facut cuvantul acela apoi considera ca ce ti s-a raspuns la mesaj este din partea unor oameni care vor ca tu sa te indrepti… si acela este un ajutor din partea unora care te iubesc… fie ca esti calugar, fata sau baiat!

  18. Donkeypapuas spune:

    Folosind siteul http://www.find-ip-address.org/ip-lookup.php am găsit următoarele rezultate:

    [Querying whois.ripe.net]
    [whois.ripe.net]
    % This is the RIPE Whois query server #2.
    % The objects are in RPSL format.
    %
    % Rights restricted by copyright.
    % See http://www.ripe.net/db/copyright.html

    % Note: This output has been filtered.
    % To receive output for a database update, use the „-B” flag

    % Information related to ‘193.26.10.0 – 193.26.10.255’

    inetnum: 193.26.10.0 – 193.26.10.255
    netname: SC-TELCOR-COMMUNICATIONS-SRL
    descr: TELCOR COMMUNICATIONS SRL
    descr: BUCHAREST, 102-104 MIHAIL EMINESCU STREET,
    descr: ET 4, AP. 9, SECTOR 2, 020082, ROMANIA
    country: RO
    admin-c: AR3283-RIPE
    tech-c: RC2587-RIPE
    org: ORG-STCS1-RIPE
    status: ASSIGNED PI
    mnt-by: AS3233-MNT
    mnt-by: RIPE-NCC-HM-PI-MNT
    mnt-lower: RIPE-NCC-HM-PI-MNT
    mnt-routes: TELCOR-MNT
    mnt-domains: AS3233-MNT
    source: RIPE # Filtered

    organisation: ORG-STCS1-RIPE
    org-name: SC Telcor Communications SRL
    org-type: OTHER
    address: Calea Mosilor nr. 131, sc. B, et. 2, ap. 23,
    address: sector 2, Bucuresti,020854, Romania RO
    phone: +40-21-3136723
    e-mail: razvan.constantinescu@telcor.ro
    admin-c: AR3283-RIPE
    tech-c: RC2587-RIPE
    mnt-by: AS3233-MNT
    mnt-ref: AS3233-MNT
    source: RIPE # Filtered

    person: Adrian Radu
    address: TELCOR COMMUNICATIONS SRL
    address: BUCHAREST, 102-104 MIHAIL EMINESCU STREET,
    address: ET 4, AP. 9, SECTOR 2, 020082, ROMANIA
    address: RO
    phone: +40316-900 000
    fax-no: +40316-900 001
    e-mail: adrian.radu@telcor.ro
    nic-hdl: AR3283-RIPE
    mnt-by: AS3233-MNT
    source: RIPE # Filtered

    person: Razvan Constantinescu
    address: SC Telcor Communications SRL
    address: Calea Mosilor nr. 131, sc. B, et. 2, ap. 23,
    address: sector 2, Bucuresti,020854, Romania RO
    phone: +40-21-3136723
    fax-no: +40-21-3136723
    e-mail: razvan.constantinescu@telcor.ro
    nic-hdl: RC2587-RIPE
    mnt-by: AS3233-MNT
    source: RIPE # Filtered

    % Information related to ‘193.26.10.0/24AS33961’

    route: 193.26.10.0/24
    descr: TELCOR COMMUNICATIONS SRL
    origin: AS33961
    mnt-by: TELCOR-MNT
    source: RIPE # Filtered

  19. Dan spune:

    Mda… Aceste zvonuri stupide e motivul pentru care eu am renuntat nu de mult timp de 4 luni sa ma mai uit la TV sau sa intru pe net, sa folosesc calculatorul indiferent de motiv, considerand ca sunt inutile si mai de folos e sa citesc carti pentru documentare nu sa vad pe net „filme documentar” si zvonurile din blogosfera neortodoxe in marea majoritate.
    Cum ma aflu intr-o stare mai nasoala duhovniceste vorbind, pana imi revin (daca imi mai revin) prefer selectarea blogurilor cat mai curate ca sa nu ma vatam sufleteste asa mult (de fapt asta e cam singurul blog pe care mai intru cat de cat).
    Oricum ideea e ca internetul e un mod eficient de testare a celei de-a doua legi sociologice: daca o minciuna e repetata de mai multe ori, devine adevar prin consecintele ei. Asa ca e mai bine sa nu mai fim cobai ai unor sociologi care au nevoie de clienti pentru testarea teoriilor lor. Mai ales ca la TV si in presa sunt batjocorite credinta si valorile crestine, hai sa facem un boicot cum au facut americanii in cazul Boston Tea Party, sau tot ei mai recent in cazul Companiei Ford, nemaicumparand masini pentru ca Ford promova homosexualitatea astfel ca dupa cativa ani in urma pierderilor imense, Ford, sub presiunea Asociatiei Familiilor din America a renuntat la scarboasa finantare a poponautilor. Hai macar sa luam ce-i bun de la americani, daca tot punea cineva problema.

  20. admin spune:

    iertare.. dar cuvantul care a facut valva a fost cu acordul parintelui Savatie. Dar a prins bine ca ne-am rugat unii pentru altii… si sfintia sa pentru luminarea noastra 🙂 … tineti aproape fratilor in rugaciune mereu, nu numai cand e primejdie, ci sa prevenim primejdia

  21. Anonim spune:

    Paranoia, paranoia, paranoia…

  22. Ionutz spune:

    „alt ovidiu”cu cine vorbesti ca suntem mai multi ionutzi…!

  23. ghilgames spune:

    super. cred ca a fost o experienta de neuitat!!!!

  24. savatie spune:

    Mulţumesc celor care mi-au oferit informaţiile despre IP-ul cerut. Am identificat persoana. Eram curios cine marjează pe „balamuc” (o „acuzaţie” pe care mi-a adus-o un episcop, să-i zicem „K”, la o adunare cu preoţii, după ce am publicat cartea „Pentru cine bat clopotele la Tanacu”). Probabil informatorii i-au prezentat faptul ca pe un rod al muncii lor de investigaţie. Spre deosebire de unii care ascund cu străşnicie faptul că se tratează periodic la balamuc (este cazul episcopului, să-i zicem „K”), eu am făcut din asta un subiect deschis, publicînd cîndva şi un ciclu de versuri scris în scurta mea „detenţie”, pentru care am luat mai multe premii literare. Este o experienţă prin care am păşit în „viaţă” şi din care îmi îngădui uneori să vorbesc despre libertate, singurătate, deznădejde, dragoste. Vă salut, comentator iubit! Nu vă puneţi cu nebunii…

  25. sceptik spune:

    cu K de la Corneliu ? ::))))))

  26. alexander spune:

    Blagosloviti si iertati parinte…va admir de atunci de cand am avut ocazia sa citesc prima carte citita de mine si scrisa de sfintia voastra(intre freud si Hristos )..am savurat lectura sfintiei voastre ca pe o gura de oxigen si am impartasit oxigenul meu si altora…mai pot spune ca v-am cunoscut si (personal)adica am avut ocazia sa iau binecuvantare si sa vorbim cateva clipe cand inca erati la tomis iar eu am venit intr-un pelerinaj la manastirea Dervent…va stimez si apreciez la fel cum o fac si multe alte persoane insa recent m-am intristat deoarece am fost la o conferinta acum ceva vreme si parintele care a sustinut conferinta va admira la fel de mult insa a precizat ca sfintia voastra a-ti fi spus -ca Parintele Gheorghe Calciu este unul dintre cei mai mari marturisitori al vremurilor noastre in ultimi 100 de ani …as vrea sa stiu daca a-ti facut o astfel de afirmatie…de ce vreau sa stiu asta?pentru ca multi dintre noi cei prezenti la conferinta nu am dat crezare acestor cuvinte si dupa cum bine stiti si sfintia voastra biserica noastra in ultimi o suta de ani a avut destui marturisitori si inca are chiar daca noi ne temem sau ne place sa ne lansam in diferite polemici de genul ca vai ce o sa facem cand moare parintele x… Dumnezeu a purtat ..poarta si va purta mereu de grija atat prin ridicarea de oameni cu viata de sfintenie cat si prin oameni graitori…exemple in acest sens dan puric este laica si a facut cat un intreg sinod in apararea icoanelor…ex de preoti …sfintia voastra…parintele rafail noica…parintele arsenie papacioc ..parintele iustin si alti ce sunt inca necunoscuti noua…ma iertati pentru indrazneala dar din dragostea frateasca intru Hristos am indraznit sa va intreb ceea ce vam intrebat…va multumesc…blagosloviti si iertati

  27. NICULINA spune:

    Dindelegane,
    …si tu poti face oricand o depresie dar, nu mi-as permite sa te numesc „retardat”! Oricine poate face o depresie, crede-ma… am stat internata in Socola o luna, tot pt o depresie dar, nu am intalnit pe nimeni atat de needucat ca tine!

  28. savatie spune:

    Alexander,

    nu înţeleg care a fost pricina întristării voastre: că aş fi zis despre părintele Calciu că este unul din cei mai mari mărturisitori din ultimii 100 de ani? Nu-mi aduc aminte cînd am spus asta, dar, dacă nu am spus-o, o spun acum. Părintele Calciu a fost un stîlp de foc care a ars de pe pămînt spre cer, iar acum, cînd nu mai este printre noi, arde din cer spre pămînt. Încă odată, lămureşte-mi ce v-a smintit în afirmaţia mea (de fapt, cu ce v-a smintit părintele Calciu?)

  29. alexander spune:

    ….parintele calciu este dupa cum bine stim cu toti un stalp al ortodoxiei dar nu putem spune ca in ultimi o suta de ani el este unnul dintre cei mai mari sau ca el este singurul… parintelui care a sustinut conferinta a spus ca va admira si va poarta in dragostea sfintiei sale dar a mai precizat ca fiecare avem si anumite scapari…nu vreau sa incerc acum sa fac o revizuire de memorie pentru a reda cuvintele sfintiei sale pentru ca as putea ajunge fara ca sa vreau sa aduc poate o invinuire a parintelui pentru afirmatia facuta sau o invinuire a sfintiei voastre… pentru a evita asta o sa spun doar ceea ce a spus si parintele fiind cu dumnealui atat eu cat si alte persoane de acord parintele calciu este si va ramane un marturisitor al ortodoxiei dar ar fi nedrept sa spunem ca in ultimi o suta de ani el a fost cel mai mare marturisitor desi e discutabila aceasta expresie(ar fi nedrept)pentru ca atat parintele cat si alti sfinti parinti care au marturisit pe Hristos au avut in minte si in inima cuvantul lui Hristos:acela ce vrea sa fie mai mare intre voi sa fie cel mai mic…dupa cum bine stiti si sfintia voastra in inchisorile comuniste au existat destul de multe persoane care sau luptat cu comunismul care au luptat pentru apararea credintei…si pentru a argumenta acest lucru putem vorbi de sfinti de la aiud…pentru cei care nu stiu despre ce e vorba acolo indemn sa se mearga personal sa traiasca si asculte cuvintele parintelui despre aceia care au murit pentru hristos..as putea lungi discutia la nesfarsit dar o sa inchei prin parerea personala ca nu putem vorbi doar de o singura persoana in apararea ortodoxiei in ultimi o suta de ani pentru ca au fost si inca sunt marturisitori ai cuvantului Lui Hristos:o sa vreau sa dau un exemplu-parintele dumitru staniloaie este si va ramane o flacara a credintei romanesti ce strabate in intunericul necuprins uneori de mintea noastra o sa redau si un cuvant al parintelui:(Occidentul a pierdut înţelegerea pentru taina existenţei, pentru prezenţa lui Dumnezeu în toate. El vede un Dumnezeu distant de lume. Un Dumnezeu care nu vine la noi prin tainele Bisericii, ci despre care doar se vorbeşte. Un Dumnezeu al discursurilor. Iar separatismul acesta al lumii de Dumnezeu a fost promovat de toate filozofiile atee din Occident, al căror ultim exponent a fost marxismul. Occidentul n-a mai ştiut decăt de o raţiune care împarte şi desparte, n-a mai văzut nici o expresie a legăturii dintre toate ale lumii şi Dumnezeu. De aceea, Occidentul suferă de un simptom şi de o sete neostoită de afirmare şi de aflare a unor noutăţi exterioare, superficiale, care permit oamenilor orice. Aşa se explică marea influenţă a drogurilor asupra tineretului de acolo, practicarea şi extinderea homosexualităţii, slăbirea familiei… Aceia sunt pierduţi, rătăciţi, rupţi de cele ale firii. Spiritul Occidentului crede că îi este permis orice şi că adevărata înnoire este aceea care permite omului orice. Să ne ferim de o asemenea judecată, pe noi şi pe cei de lăngă noi, deopotrivă.).va rog sa ma iertati daca vam suparat imi sunteti drag si veti ramane drag mie si pentru asta ma rog la bunul Dumnezeu sa va dea putere si intelepciune pentru a binevesti cuvantului Evangheliei atat prin scrierile sfintiei voastre cat si prin viata personala…am fost rugat sa va intreb daca ati facut o astfel de afirmatie si am indeplinit aceasta cerere constinet fiind ca indiferent de raspunsul pe care urma sa il primesc Dumnezeu stie mult mai bine decat noi oameni pe care ii alege si ce graieste prin oameni care au primit taina preotiei…poate ca sfintia voastra acum marturisiti ceva ce o sa intelegem peste ani sau poate e mai simplu sa incercam sa ne indeplinm scopul nostru pe pamant urmand exemplele atat de graitoare noua prin oameni care au dat viata lor lui Hristos si au mostenit vesnicia…ma iertati

  30. savatie spune:

    Fratele meu Alexander,

    ce înţelegem prin cuvîntul mărturisitor? Dar ce înţelegem prin mare? Tradiţia noastră milenară a definit ambii termeni. Că părintele Calciu este un mărturisitor, o dovedesc cei 21 de ani de închisoare, chinuri şi umilinţe pe care i-a îndurat pentru numele lui Hristos. Însă prin atributul „mare”, pe care Biserica îl dă unor mărturisitori, se are în vedere nu amploarea trăirii sau a calităţii, ci numărul mare de adepţi, de convertiţi care i-au urmat (aria de propovăduire). În acest sens, nu este nici un mărturisitor român care să fi avut amploarea părintelui Calciu, prin mărturisirile sale publice nu doar în ţară, ci mai ales în străinătate, propovăduind adevărurile evanghelice în faţa „împăraţilor” şi „în adunare mare”, cum a zis prorocul David.

    Aşadar, avînd înţelesul ortodox al cuvintelor „mărturisitor” şi „mare”, numeşte un alt român care să fi întrunit într-un chip mai deplin amîndouă condiţiile decît părintele Gheorghe Calciu. Deşi eu nu am zis „cel mai mare” (nu-mi stă în fire să folosesc superlativele).

    PS: Fie vorba între noi, răspund întrebării tale doar din respect pentru tinereţea ta şi pentru a-l mărturisi pe părintele Calciu, căci, altfel, nu înţeleg cum se poate isca o astfel de acuzaţie.

  31. Ionutz spune:

    Ma iertati ca deviez subiectul!in cazul in care suntem serviti de catre prietenii nostrii sau colegii le vom spune ca tinem post sau …Eu n-am inteles cuvintele mantuitorului atunci cand zice despre farisei ca se lauda ca tin post si isi spoiesc fetele lor ca sa arate ca tin post.Iisus mai spune ca numai Tatal nostru cel din Ceruri va trebui sa stie despre acest lucru!Cum as putea evita raspunsul ,,nu pot tin post”in cazul ca colegur respectiv insista…

  32. Bogdan spune:

    Amuzant 🙂

  33. rosmarinus spune:

    Sfintia Voastra imi permit sa va dau un sfat :Feriti-va, aveti grija, mergeti insotit, intotdeauna, de catre 3-4 prieteni! Oricand puteti fi rapit, nu numai Dv.,dar si toti ceilalti care lupta pentru DUMNEZEU.Sa nu uitam niciodata, ca Mihail Eminescu a fost luat de pe strada ( intre anii 1883 – 1889 ), ridicat si internat cu forta la Spitalul de nebuni( fara ca el sa fie nebun), unde era batut cu franghii ude peste cap, tratat cu mercur si alte substante toxice, etc.A fost torturat si ucis, deoarece si-a iubit BISERICA, NEAMUL si TARA, mai presus de orice.Mihail al nostru a fost ucis deoarece propavaduia ADEVARUL.Si asa cum bine stiti, cei ce propavaduiesc Adevarul il propavaduiesc pe DUMNEZEU. Mihail Eminescu a fost ucis de dusmanii Crucii, atunci ca si acum acesti dusmani ai Poporului Roman, nu dorm, stau de veghe pentru a-i inlatura pe cei care-l iubesc pe HRISTOS, pe MAICA DOMNULUI, pe Sfinti. Deci va rog, sa fiti atent ce mancati, ce beti,etc.
    A se citi de toti, articolul dlui.George Roncea „120 de ani de la uciderea lui M.Eminescu”.

  34. Silvia spune:

    subscriu si eu la intrebarea lui Ionutz, cu o completare: ce fac daca vreau sa nu ii arat sotului meu ca postesc, in cazul in care acesta nu o face?
    Si e pacat sa ne spunem intre prieteni ca postim, doar ca sa schimbam impresii, sfaturi, sa primim imbarbatare, sa sustinem prin marturisirea noastra si pe prietenii mai slabi de inger care se pot gandi ca poate sunt inapoiati?
    Am auzit de la un preot ca acum e o datorie sa spui ca tii post ca sa inspiri pe altii. Ce parere aveti?

  35. alexander spune:

    …multumesc pentru raspunsul sfintiei voastre…am inteles lamaurirea cu privire la ceea ce vam intrebat…as vrea sa ma opresc aici insa parintele care a mentionat ca nu este bine sa vorbim despre parintele calciu ca fiind „cel mai mare”are o baza teologica si este un parinte pe care sunt sigur ca il stimati si sfintia voastra …ar parea normal sa dau si numele lui dar din respect pentru sfintia sa nu o fac…eu unul am aflat raspunsul dorit si am primit o lamurire pe care o voi transmite si altora atunci cand o sa mai aud ca se aduce in discutie acest subiect..

    „În acest sens, nu este nici un mărturisitor român care să fi avut amploarea părintelui Calciu, prin mărturisirile sale publice nu doar în ţară, ci mai ales în străinătate, propovăduind adevărurile evanghelice în faţa “împăraţilor” şi “în adunare mare”, cum a zis prorocul David.”….in tara ca si marturisitori trecut si prin temnitele comunismului este si parintele iustin parvu…arsenie boca care prin scrierile sale ofera explicati nu clare foarte clare asupra multor probleme …putem vorbi de sihastria ca fiind si ea un izvor de spiritualitate…cartile parintelui cleopa sunt destul de cunoscute si in afara granitei romanesti…dupa ce vam scris mailul anterior m-am gandit un pic mai mult la parintele calciu si sunt de acord cu sfintia voastra ca parintele calciu in afara granitelor a fost ca o „mama ce isi strange sub closca pui ce pleaca de langa casa lor”…pentru a simplifica lucrurile cu toti avem evlavie la un parinte sau un sfant anume deci prin urmare putem vedea in persoana care ne duce la mantuire ceea ce vrem sa vedem cu conditia ca drumul nostru sa fie unul catre vesnicie si nu catre altceva…sunt constient ca sunt tanar si ca mai am foarte multe de invatat si la sfarsitul vieti o sa vad ca nu am invatat nimic…nu mai retin in care carte a sfintiei voastre exista precizarea ca atunci cand ati mers la manastire ati crezut ca totul e usor si imediat o sa invatati totul dar nu a fost asa..a fost nevoie de timp…de rugaiune si de rabdare…la fel si in cazul meu insa va rog sa ma iertati daca vam suparat pentru ca intentia mea nu a fost asta si doar mi-am dorit sa aflu un raspuns si in dorinta de a afla un raspuns am putut invata si multe alte lucruri…sper ca tineretea mea sa o pot impleti pentru a lucra lucrurile bune si sa pot ajunge intr-o zi sa pot apara cuvantul Lui Dumnezeu la fel cum sfintia voastra incercati prin scrierile….rugaciunile si cuvintele pe care le impartasiti cu noi…inca o data va rog sa ma iertati daca vam suparat …si o sa inchei tot cu o intrebare…de obicei in discutiile mele cu tineri le trimit scrierile sfintiei voastre iar dupa aceasta le recomand si alte lucruri scrise de sfintia voastra cat si de alti parinti…care este intrebarea…vorbesc cu o prietena din chisinau si ma intrebat daca stiu cum ar putea sa discute cu sfintia voastra personal?…va multumesc…

  36. alexander spune:

    de mentionat -parintele are o baza teologica-am vrut sa spun ca eu nu am pregatirea sfintie sale deci nici nu va pot spune ceea ce ar spune sfintia sa referitor la acest lucru pentru ca banuiesc ca sfintia sa ar avea si „argumente „sau mai simplu spus cu sfintia sa discutia ar fi cu totul alta decat cu mine:)

  37. rosmarinus spune:

    Ionutz, nu trebuie sa va fie rusine, sa refuzati cand sunteti servit cu bunatati („de dulce”)in Sfintele Posturi.Ati avut si aveti fericirea sa-l cunoasteti pe Domnul IISUS HRISTOS, deci indrazniti, nu va fie teama de ce vor spune prietenii…..
    A tine post este o porunca a BISERICII, deci cine vrea sa se mantuiasca trebuie sa tina post.In zadar merge omul la Biserica, se inchina, face milostenie, dar daca nu tine post, nu se mantuie….spun Sfintii Parinti.
    Ii cer iertare Sfintiei Sale, nu am vrut sa-l inlocuiesc,dar am simtit nevoia sa scriu aceste cateva randuri. Va doresc POST BUN !

  38. Melania spune:

    Pentru Alexander,

    Aceasta afirmatie „Parintele Gheorghe Calciu este unul dintre cei mai mari marturisitori al vremurilor noastre in ultimi 100 de ani” nu arata ca pr Calciu este unicul mai mare ci ca este unul alaturi de altii, Domnul ii stie cati, mai mari marturisitori, printre cei mai mari marturisitori se inscrie si pr Calciu si cu acest lucru multi sunt de acord …se intampla sa percepem uneori lucrurile diferit insa de ce vor ele sa transmita…\
    Doamne ajuta sa ne mantuim!

  39. dan alexandru spune:

    @Ionutz

    Postul poate fi si la vorba, sau de televizor sau de un lucru care va produce „placere lumeasca”.
    Iar in cazul postului de mancare am auzit eu pe undeva ca dragostea tine post in locul nostru iar smerenia sta la un pahar cu prietenii.

  40. Ionut C spune:

    Ieri am fost la Manastirea Sfantul Herman De Alaska si am primit un cd cu Parintele Serafim Rose vorbind foarte frumos despre Parintele Calciu asta pe la sfarsitul anilor 70 parintele era inca in inchisoare,calugarii de la manastire au mare evlavie la Parintele Calciu si la toti duhovnicii nostrii,au tradus cateva carti a parintelui Ioanichie Balan,de fapt cred ca stiu mai multe despre Parintii nostri decat mine…Am semnat in cartea de oaspeti si am vazut ca aproape saptamanl trec romani pe la Manastire ceea ce m-a bucurat pentru ca e frumos ca si noi sa intoarcem evlavia catre Parintii de alta nationalitate si mai ales catre cei din vest,avem multe de invatat de la ortodocsii americani cred eu…Pe Cd Parintele Serafim mai spunea ca unul din semnele sfarsitului este reconstrirea templului din Ierusalim precum si centralizarea informatilor despre persoane asa ca eu cred ca daca ar fi trait astazi ar fi fost de acord cu Parintele Iustin .

  41. savatie spune:

    Frate Alexander, dacă ai aflat răspunsul, fii în pace. Părintelui aceluia, a cărui nume va rămîne o taină pentru noi toţi, urează-i tot binele. Sper însă ca el să nu fie unul din cei care îl consideră pe părintele Calciu un „bandit” şi „neascultător” de biserică.

  42. savatie spune:

    rosmarius, primesc sfatul. O să-mi cumpăr un costum de batman ca să pot zbura peste case cînd vor veni să mă prindă.

  43. citizen tudor spune:

    Aseara, pe B1, la Nasul, a fost difuzat un documentar al ziaristului britanic Henry Porter (editorialist la Vanity Fair si comentator politic la Observer).

    Documentarul poate fi gasit si pe youtube impartit in serii de cate 10 min. sub titlul:”Suspect Nation”.

    Una dintre intrebarile frapante adresate celor care spun ca n-au nimic de ascuns deoarece ei nu au facut nimic ilegal este:”De unde stiti?”

    Adaug eu: cand un om devine indezirabil pt. sistem, poate intra mult mai usor sub incidenta diverselor legi de care poate nici nu a auzit si nici nu stie. Oricine poate deveni oricand TERORISTUL!!! Persoanele nongrata pot „disparea” de pe strazi, din masinile lor, din paturile lor ca o amenintare la adresa SISTEMULUI (matrix).

    Daca pe vremea lui Ceausescu „teroristii” erau trimisi la Canal, cine stie care vor fi noile mijloace coercitive pe pamantul transformat in inchisoare generalizata. Tare mult as dori sa aud atunci cum va mai vorbi Biserica despre Creatie ca dar al lui Dumnezeu cand sub fiecare frunza se va ascunde un microfon, din fiecare stea ni se va inregistra orice clipire.

    Vom ajunge toti niste „sfinti” bionici, ravnitori sa implinim intru totul preceptele Sistemului. Cirezi depersonalizate de frica repercusiunilor…

  44. adriana spune:

    @citizen tudor,
    salutare.da, cunosc si eu documentarul.e de bun simt.si lucid.circula de mai mult timp pe net.dar, din pacate, nu a intrat niciodata in ”malaxorul” ”anti-anti-conspirationistilor”. 🙂 e pacat ca, via youtube ajung la noi, la gramada, zeitgeist si documentarul de care amintesti, bunaoara.in felul asta, pica in derizoriu si da nas bashcaliei..

  45. Ionutz spune:

    Multumesc pt raspunsuri. 🙂

  46. citizen tudor spune:

    Da, Adriana, sunt de acord cu tine in ceea ce priveste „groapa comuna” in care sunt aruncate lucrurile de valoare la un loc cu cele de doi lei a youtube-ului.

    Insa nu am gasit deocamdata un alt loc mai bun unde sa fie postat intreg documentarul. De aceea am dat cateva repere: autorul (Henry Porter) si cu ce se ocupa (editorialist la Vanity Fair si comentator politic la Observer) pt. a oferi cateva repere celor care doresc sa consulte si sa adanceasca sursa si spre a da greutate filmului.

    Problematica dezbatuta a acestui documentar nu este 666 (ca sa fie trimis in derizoriu de catre oamenii care se cred culti dar care, prin imaginea prea buna despre sine pot usor sa devina superficiali in a judeca lucrurile) ci ingrijorarea SOCIETATII CIVILE (prin vocea acestui jurnalist) fata de noile mijloace de urmarire si control ale populatiei.

    Daca as fi un om inspaimantat de 666 mi-as da seama in urma acestui documentar, fie si prin prisma Apocalipsei, faptul ca 666 este un SIMBOL!!! Atintiti cu privirile pe cifra, cei mai multi pierd din vedere SEMNIFICATIA acesteia. Ce ar fi daca se va inlatura cu desavarsire (daca cumva exista, fie si doar intamplator) aceasta insiruire de trei de 6 din orice cod de bare, pasapoarte sau cipuri? Ne vom putea linisti ca nu era vorba de fapt de Fiara, ci de o monitorizare?

    Faptul ca nazismul nu a avut aceasta cifra, faptul ca comunismul nu a pecetluit cu 666 (cel putin eu nu stiu asta) pe nimeni, inseamna ca de fapt aceste sisteme nu au fost diabolice? Nu le putem numi sisteme satanice? Credeti ca au fost mai putin rele fata de ce se intrezareste ca va fi?

    Filmul acesta mi se pare cea mai echilibrata pozitie. Sunt convins ca daca ar fi fost proiectat in sala de consiliu a Sf. Sinod, inainte sa se dezbata problema, nu ar mai fi fost o asa de usoara unanimitate. Insa, hotararea acestui Sinod nu este una ecumenica sau infailibila. Pur si simplu s-a pronuntat intr-o directie administrativa si poate ca s-a pronuntat pripit. Asa cum a zis da, poate sa-si reformuleze opiniile si sa spuna nu.

    Rog pe cel care are filmul intreg sau poate sa-i puna o subtitrare, sa-l inainteze cancelariei patriarhale si birourilor Patriarhiei (inclusiv celui de Presa).

    Daca cineva are doar filmul, dar nu stie sa-l traduca, ma ofer eu s-o fac si, de ce nu, sa inaintez personal CD-urile cu acest documentar „forurilor competente” ale Patriarhiei.

    Poate ca sunt un naiv in intentiile mele, insa pana la proba contrarie, total contrarie, prefer sa epuizez toate mijoacele care tin de mine inainte de a-mi forma o parere definitiva asupra Sinodului si sa-l suspectez fara umbra de indoiala de rea-vointa, ascultare de ordine oculte, executie in fata comenzilor primite „din afara”.

  47. citizen tudor spune:

    Donkeypapuas,

    iti multumesc foarte mult! Voi vedea ce voi putea face. Poate ca nu ar strica sa ajunga cate un CD la fiecare Mitropolie, daca nu chiar Episcopie. Sper ca macar 1 (unu) dintre cei carora le este adresat sa-l vizioneze. De atunci incolo, e o chestiune de constiinta a fiecaruia. Cine o are, chiar cu pretul propriului scaun, haine, averi, va marturisi! Cine nu…”si Eu Ma voi rusina de el inaintea Tatalui Meu din ceruri”

    Amintesc indemnul din Epistola catre
    Filipeni 2,14-15:
    „Toate să le faceţi fără de cârtire şi fără de îndoială, ca să fiţi fără de prihană şi curaţi, fii ai lui Dumnezeu neîntinaţi în mijlocul unui neam rău şi stricat şi întru care străluciţi ca nişte luminători în lume”!

  48. Florica Zidaru spune:

    Intrebari intrebatoare> A fost caterisit „pe bune” vladica Diomid de Kamciatkia, pentru indosarierea electronica si noile pasapoarte in Rusiia, ori a fost o „manarie” a Sinodului de la Moscova? Putem intra in comuniune canonica cu Caterisitskovici, noi, cei care facem actiuni asemanatoare lui, in Romania? Eu cred ca ar fi OK. Voi ce spuneti?

  49. amurgul spune:

    Foarte tare 🙂 Poate acest zvon a fost lansat de un binevoitor care a vrut sa ne arata cat de usor suntem de manipulat si cat de repede ne iflamam fara sa verificam temeinic ceea ce raspandim mai departe.

  50. sherlock_holmes spune:

    draga parinte Savatie,

    Daca mai sinteti rapit de masonii lui S,sa stiti ca mai exista detectivi crestini de renume mondial,care va pot recupera cu usurinta.Eu vi-l recomand pe doctor Watson.

  51. From America spune:

    @adriana
    @citizen tudor

    Zicea un PARINTE drag mie „nu televizorul e rau ci CUM IL folosim”. Deci nu youtube-ul e de vina ci e de vina CE scriem noi acolo la SEARCH. Si va pot da un exemplu destul de elocvent pentru aceasta.

    MINUNAT!
    Sf. Nicolae Velimirovici .. „O, Doamne, nadejdea mea in deznadejde”. Ce frumos!
    Si, ca o parere personala, de acolo incerc sa invat (pe de rost, ca papagalul) AGNI PARTHENE (scrisa de SF.Nectarie) care este exceptionala. Poate uneori nu ai starea sufleteasca sa citesti, atunci asculta… Un imn liturgic, un „Iubite-voi Doamne”, chiar si-n greceste sau sarba, suna ingeresc toate cantarile de pe youtube. E plin si de gunoi sodomizant dar iti poate mangaia si sufletul. DEPINDE ce cauti cand esti acolo. Pe Dumnezeu sau pe „celalalt”?
    Binecuvantati, Parinte Savatie, si ne iertati pe noi pacatosii.

  52. adriana spune:

    @from America,

    salutare si tie.nu te-am mai vazut pe aici.poate mai ajungi.
    nu, nu am ceva dinte impotriva youtube-lui.sunt fan.
    cat despre televizor(tehnologie, in genere), care e neutra..eeeeh.. SecureaCuDouaTaisuriAluiMihaiVitezul… 🙂 :).e si nu e neutra.ia sa privim problema si din alt pct de vedere decat cel al tau, ca utilizator:tehnologia nu e democratica, prietene.nu o detine oricine, nu o produce oricine, nu o ”provoaca” oricine.tu ai in maini produsul tehnologiei, fie el telefon, comp, autoturism.produsul tehnologic, nu parghiile.de la un anumit moment,in istoria lumii asteia, se accelereaza un proces de ”inmanunchiere” a resurselor, a parghiilor(legale,informationale,etc.).care devin obiect de mostenire.monopolul(care nu s-a inventat in America, odata cu capitalismul 🙂 🙂 🙂 🙂 ),nu va creea niciodata neutralitate.acum, felul cum utilizezi tu cutitul, da, sigur, optiune personala, la nivel micro.insa directia pe care merge citizen tudor, mai sus,se refera la un nivel macro.desigur ca si la un asemenea nivel exista libertatea alegerii.numai ca acolo ”motorasul” angrenajului e interesul, nu constiinta..

  53. Eugenia spune:

    Sunt mulți Părinți de-ai noștri care pot fi numiți „unul dintre cei mai mari mărturisitori ai vremurilor noastre din ultimii 100 de ani”, dar eu cred că cel mai mare dintre toți este Părintele Cleopa. Pentru că atâta cât a trăit el nu a îndrăznit nimeni să facă ce se face astăzi, nici cei mari, nici cei mici, nici de o parte și nici de alta. Pentru că el putea să ridice în picioare România, dar nu a făcut-o pentru unitatea și liniștea Bisericii. Pentru că avea mare putere de la Maica Domnului (pe el nu au putut să-l închidă, să-l schingiuie sau să-l alunge). Și mai cred că în continuare el ne poate ajuta, doar că l-am cam uitat. Pe el și pe vorbele sale. Doamne ajută !

Lasă un răspuns

