„Sînt visul celeia ce m-a născut…” (un poem pentru mama)

Mamei mele, Claudia

Pe lume m-am ivit, sau poate-am apărut
(Nici nu ştiu cum ar fi mai potrivit să spun?),
Din setea celeia ce m-a născut
Tînjind după ceva frumos şi bun.

N-am fost nicicînd ce mi-am dorit să fiu
Şi poate că nici n-o s-apuc în viaţa asta
Nu am făcut ce trebuia, o ştiu!
Şi nu mi-am înfruntat, luptînd, năpasta.

În piept îmi susură, timidă, viaţa
Şi parcă nu-ndrăzneşte spre lumină
Sînt vinovat, Stăpîne şi ştii asta,
Că n-am răspuns întinderii de mînă.

În veacul care vine îmi doresc
Să te apleci spre mine, înc-odată
Şi să mă chemi cu glas dumnezeiesc
Smulgîndu-mă din moartea-mi vinovată.

Sînt tot ce am şi Tu îmi eşti măsura!
Spre Tine mă întorc şi nu am ce să spun.
Să mă îndreptăţesc nu mi se mişcă gura:
Sînt visul celeia care, luptînd cu ura,
Tînjea după ceva frumos şi bun…

13 Responses to „Sînt visul celeia ce m-a născut…” (un poem pentru mama)

  1. citizen tudor spune:

    Limpede
    O viata intr-un cantec
    asemeni
    Cerului oglindit intr-un strop de roua.

  2. valentina spune:

    ce mult ma regasesc in verusrile astea…

  3. Ina spune:

    De cand stiu ca 8 martie e pagan, nu-l mai sarbatoresc. Totusi, in ziua asta mergeam acasa cu emotie si mama isi strangea sortul si astepta sa-i recit.

    „De ziua ta maicuta,
    Daca as putea, ti-as da si luna de pe cer”

    Azi citind aici mi-am sunat mama si i-am citit prima strofa din poezie.
    Multumim parinte

  4. pop spune:

    Cata speranta!
    Superba insiruire de cuvinte…

  5. angi spune:

    Fericite sunt Sufletele acelea care au NASCUT si CRESCUT SFINTI pe acest pamant , pentru SFANTUL RAI A DOMNULUI NOSTRU IISUS HRISTOS.

  6. o pacatoasa spune:

    Binecuvantati, Sf Parinte!
    Nici n-as putea sa va spun ce simt exact, citind; ca uneori, nestiind cuvintele, parca mi-as simti sufletul zvarcolindu-se.
    De mult, cineva drag imi citea din Sf Siluan si parca ma durea ceva in piept. Apoi imi citea din parinti cu multa educatie, si parca imi zvacnea creierul cand nu i se mai lungeau neuronii.I-am spus, si mi s-a explicat de ce.
    Astazi va citesc si-mi vine-a plange.Bogdaproste pentru lacrima, poate ca din cauza pietrelor ma durea in piept!
    Si mai plang putin, cu plans nemangaiat ca un copil. Slava Dumnezeului nostru ca pe unii ii face visul celei care i-a nacut! Vai noua, cati suntem plansul ei saraca! Va multumesc ca mi-ati adus aminte al carui ochi lacrima sunt!
    Bogdaproste!
    Sa iertati ca v-am scris!
    Blaglosloviti si iertati-ma!
    adriana pacatoasa

  7. Anonim spune:

    aşa e. parcă inima îmi sfărâma pietre multe şi mari.

  8. Crina' spune:

    O Mama ..! (pe care nu o am) oriunde ai fi eu te voi iubi .

  9. dan alexandru spune:

    când

    când îngerii îşi lasă
    aroma de sub stele
    când cerul ne cuprinde
    cu-agăţători sub piele

    când viaţa se ascunde
    în trupuri care mor
    când lumea e albastră
    în rănile ce dor

    trezi-ne-vom mai tineri
    cu paşaport ceresc
    iar din tulpini de îngeri
    îs ramuri care cresc.

  10. doinam spune:

    dan alexandru,
    …versuri simtitoare, din suflet! frumos…

  11. Vasilica spune:

    Frumos acest poem dedicat mamei.Citindu-l te misca si te bucura .Cred ca fiecare dintre noi ar trebui sa dedicam poeme mamelor pentru ca ele sunt locul unde dragostea rasare din pamant si fericirea canta asemenea clopotelor ce vestesc cantarea ingerilor.

  12. Visele si lacrimile mamelor nasc oamenii frumosi si buni.

Lasă un răspuns

