Comunicat de presă: A apărut romanul „Audienţă la un demon mut” de Savatie Baştovoi

savataudientademom

Editura Cathisma prezintă romanul “Audienţă la un demon mut”, de ieromonah Savatie Baştovoi. Începând de astăzi, cartea poate fi găsită în librăria Sophia din Bucureşti, sau pe internet pe site-ul http://www.librariasophia.ro, urmând ca în viitorul apropiat să apară în toate librăriile importante din ţară.

„Audienţă la un demon mut” este o carte perfectă pentru toţi cei pasionaţi de istoria ideilor, de polemicile purtate între marile religii, de uneltirile organizaţiilor oculte şi teoria conspiraţiei. Documente hotărîtoare, începînd de la scrisorile secrete ale lui Lenin cu privire la exterminarea preoţilor şi pînă la dezbaterile recente din cadrul întrunirilor Consiliului Mondial al Bisericilor, fac obiectul cercetărilor unui profesor de fizică de la Chişinău, fost agent KGB, care, în anul 1987, a participat la şedinţa secretă de la Kremlin unde au fost impuse noile strategii de infiltrare a agenţilor securităţii statului în rîndurile ierarhiei bisericeşti. Acţiunea se desfăşoară pe axa Moscova-Chişinău-Bucureşti-Bruxelles.

Ca şi scrierea antipodică a lui Dan Brown: „Codul lui Da Vinci”, romanul „Audienţă la un demon mut” are nevoie de afişarea obligatorie a siglei: ORICE ASEMĂNARE CU PERSOANE, LOCURI ŞI ÎNTÎMPLĂRI REALE ESTE PUR ÎNTÎMPLĂTOARE.

Mai multe, pe blogul editurii CATHISMA.

Anunțuri

32 Responses to Comunicat de presă: A apărut romanul „Audienţă la un demon mut” de Savatie Baştovoi

  1. Ski spune:

    Felicitări, frate!
    Da’ de ce demonu’ e mut? E de lut?

  2. VladR spune:

    In sfarsit! Ma duc sa o cumpar.

  3. Vasilica spune:

    Ma bucur mult pentru aparitia acestei carti. Sper sa fie cat mai multe lansari a cartii in mai multe orase din tara.

  4. Dan spune:

    Ma pasioneaza si pe mine cartea aceasta (am vazut cateva articole din ea aici pe blog), dar as avea o intrebare inainte sa o cumpar: cat e imaginatie si cat adevar? Ca sunt satul de citit fantezii… Scenarii conspirationiste pot face si eu ca oricine destule. Din aia intreb.
    Inteleg ca autorul nu trebuie sa se justifice, fiecare e liber sa o cumpere sau nu, dar vreau sa stiu inainte de a o citi daca ma voi alege cu ceva sau e doar un scenariu rupt de orice adevar, ca sa stiu daca mai bine e sa ma joc pe calculator (adica in traducere libera sa pierd timpul inutil intr-un mod placut).
    Si ca sa revin cu o intrebare la care chiar am nevoie de raspuns: cati rusi au fost ucisi pe vremea U.R.S.S. pentru ca erau crestin-ortodocsi si de unde este cunoscut fie si aproximativ numele lor? Ce a spus Soljenitin in aceasta problema?

  5. pr_chriss spune:

    in sfarsit de cand asteptam
    multumim parinte

  6. savatie spune:

    Catre Dan,

    Numarul rusilor ucisi (cit si al celor de alte nationalitati, proveniti din cele 15 republici ale URSS) este cunoscut din listele deportatilor, arestantilor si executatilor care sint de gasit in arhivele KGB, adica de stat ale Federatiei Ruse si a republicilor implicate. Aceasta cifra, potrivit unor istorici si sociologi rusi, se ridica la 70 milioane. In aceasta cifra intra si victimile celor doua razboaie mondiale.

    PS: Pe cit de multa realitate este in romanul pomenit isi va da seama cu usurinta fiecare. Totul, in afara de proiectiile in viitor, este real sau are la baza un fapt real similar. Pur si simplu, segmentul realitatii pe care si l-a ales autorul, odata descris, pare fantastic.

  7. Dan spune:

    Multumesc Parinte pentru raspuns :).
    Eu tind deobicei sa exagerez cifrele si voiam sa ma conving care este numarul mai aproape de realitate… de exemplu despre chinezi imi zicea cineva ca Mao Tzedung a ucis vreo 120 milioane (nu stiu daca este adevarat – pe wikipedia zice de vreo 60 milioane, dar enciclopedia asta nu e deloc obiectiva, comunismului ii face o apologie de ti-e si greata sa o mai folosesti, iar despre crimele din U.R.S.S. de pe vremea lui Stalin, „enciclopedia libera” sustine ca doar 5 milioane au fost ucisi, cel mult 20; asta, daca sarim peste faptul ca Crestinismul e acuzat in aceasta enciclopedie de cauzarea antisemitismului si alte absurditati).
    Abia astept sa apara si la librarii in Ardeal cartea :). V-am pus intrebarea cu cat e imaginatie si cat realitate pentru ca eu nu-mi pot da seama fiind vorba de Rusia… Pur si simplu aceasta tara ramane un mister pentru mine… De pilda am vazut o carte „Ideologia rusa” unde un ierarh militeaza pentru revenirea la tarismul ortodox, spunand cu certitudine ca asta se va produce curand, am auzit si ca acolo Biserica ar fi mai puternica decat la noi, si ca vreo 70% din rusi sunt ortodocsi, dar dumneavoastra ati afirmat intr-un anume loc pe blog daca nu ma-nsel ca abia de mai sunt 20 milioane ortodocsi rusi numarand mortii cu tot, ori asta ma cam pune pe mine in confuzie, ca „imaginea oficiala” pe care am gasit-o in diverse articole din ziare pe net sustine una (cam cum se face la noi ca „suntem 80% ortodocsi”) dar se pare din cate spuneti ca in Rusia situatia nu e asa de buna (ma intreb ce interes au acesti jurnalisti sa promoveze ideea ca in Rusia 70% de persoane sunt ortodocsi cand de fapt nu mai este asa? ca si la noi dealtfel…).

  8. ioana spune:

    parinte iti multumesc pt cartile scrise….cred ca daca nu citeam sa spunem intamplator cartea dvs. „A iubi inseamna a ierta „nu ma apropiam atat de tot ce inseamna credinta ortodoxa inclusiv biserica.Citind-o am inteles ca nu toti preoti sunt asa cum ii stiam eu(ma iertati dar pt mine erau un fel de bau-bau).Credincioasa am fost de cand ma stiu …dar la prima spovedanie am avut nesansa sa dau peste un preot care …m-a speriat prin comentariile pe care le-a facut la adresa…pacatelor mele…Acest fapt nu m-a ajutat de loc din contra.a Dtrebuit sa treaca ani sa citesc cartea …sa am curajul de a ma spovedii..norocul de a intalni un preot deosebit…De un an sunt alt om, de un an merg cat de des pot la biserica,imi place sa ascult sf. liturghie…Ar fi minunat daca ar exista cat mai multi preoti ca dumneavoastra!mi-a placut tare mult si cartea”Intre Freud si Christos” iar „Cand pietrele vorbesc”dupa parerea mea ar trebui sa o citeasca cat mai multi preoti.Preotii nostri ar trebui sa invete oamenii sa fie mai toleranti,sa nu mai aruncam piatra asa usor sa invatam sa iubim …atat numai sa iubim fara a, astepta cava in schimb.Dar cu durere observ ca oamenii sunt din ce in ce mai egoisti, mai rai.Poate de vina sunt si greutatile vietii…dar rautatea nu ne ajuta cu nimic….si nici grija de capra vecinului.Parinte astept cu nerabdare sa va citesc ultima carte …si inca odata va multumesc…pt ca intamplator(dar nimic nu este intamplator)v-am citit cartea.

  9. Mihaela spune:

    Sfintia Voastra!

    Va felicit pentru carte, o voi cumpara negresit!
    Sa ma scuzati ca o sa va prezint aici problema care ma framanta pe maine.
    Spre sfarsitul lunii ianuarie am initiat o petitie online pentru gratierea maicutelor si a parintelui corogeanu de la Tanacu. S-au strans pana acum in jur de 550 de semnaturi. Am incercat sa fac cunoscuta aceasta petitie, am trimis sute de scrisori , am postat pe forumuri si bloguri acest anunt.
    Va cerem sprijinul pentru a promova aceasta petitie!
    DACA VOM RAMANE UNITI VOM INVINGE! SE VA FACE DREPTATE!
    adresa la care se gaseste petitia este:
    http://www.petitieonline.ro/petitie-p56172047.html

    ORICE AJUTOR ESTE BINEVENIT!

  10. […] Parintele Savatie Bastovoi: Comunicat de presa: A aparut romanul “Audienta la un demon mut” de Savatie Bastovoi […]

  11. savatie spune:

    Parintele si maicile de la Tanacu sint nevinovati. Le-am vazut dosarul, atit cel penal, cit si cel „canonic” bisericesc si am discutat cazul lor, reiesind din datele dosarului, cu judecatori si criminalisti cu multa experienta. Cauza a fost pierduta din cauza campaniei media care s-a facut la ordinul unor foruri pe care justitia romaneasca nu are putere sa le infrunte.

    Ceea ce trebuie cerut, este rejudecarea lor, cel putin pe cale bisericeasca, deoarece nu a existat o judecata (este foarte importanta dezvinovatirea lor de catre Biserica, deoarece pronuntarile episcopului Corneliu si a celor de la Bucuresti au costituit probe in proces).

    Hirtiile emise de episcopia Husilor, cit si cele de la Bucuresti sint anticanonice si chiar impotriva legislatiei romanesti si internationale in vigoare (de pilda, episcopul Corneliu l-a caterisit pe parintele Daniel pe motiv de omor la citeva zile dupa decesul Irinei, desi instantele nu se pronuntase in acest sens). Prin urmare, un demers in sprijinul lor are toate temeiurile legale si canonice. Petitia trebuie sa intruneasca toate aceste argumente, altminteri ea ramine in sfera emotiilor si va fi respinsa.

    PS: Stiti ca am fost intotdeauna alaturi de parintele si maicile de la Tanacu, scriind si acea carticica in care am demonstrat necanonicitatea actiunilor BOR fata de ei. Voi fi alaturi si acum, cu conditia ca aceasta actiune sa se faca temeinic.

  12. Mihaela spune:

    Sfintia Voastra!

    Cred ca Dumnezeu ne-a ajutat sa dam de Domnia Voastra!
    Lipsa de experienta si imboldul de a-i ajuta pe parinte si pa maicute ne-a facut poate sa concepem aceasta petitie dintr-un punct de vedere sentimental!
    Aveti dreptate in tot ceea ce spuneti! Nu stiu ce as mai putea sa schimb acum in petitie… Poate ca ne-am grabit cand am facut-o,ar fi trebuit sa ne sfatuim cu cineva..
    Cand am avut 500 de semnaturi , pentru a-i intari pe parinte si pe maici le-am trimis xerox-uri dupa petitie pentru a vedea ca oamenii sunt alaturi de ei.
    Parerea Domniei Voastre inseamna foarte mult pentru noi! Spuneti-ne ce ar mai trebui sa facem.
    Mihaela

  13. roxana spune:

    Blagosloviti,
    noul roman are legatura cu problema cipurilor? Ce vom face daca raspunsul sinodului va fi unul impaciuitor si evaziv asa cum sunt obisnuiti sa raspunda? MAi putem asculta de un sinod care nu are grija de propria turma? Nu vreau sa fiu razvratita, dar toata lumea observa faptul ca nu avem pastori ci numai lupi. In principiu stim cum trebuie sa actionam pt. ca mai avem duhovnici buni si luminati, dar ce se vor face acestia cand li se va interzice sa mai vorbeasca poporului spunand ca ies din ascultare?
    Unde putem gasi cartea sfintiei voastre?

  14. i.o.flavius spune:

    Seara buna…
    Pare cu adevarat interesant, dupa sumara prezentare…
    Cele bune!

  15. Ionut C. spune:

    Are cineva adresa parintelui si a maicutelor de la inchisoare, as vrea sa le scriu ?. Multumesc.

  16. Daniel spune:

    Roxana, normal ca vom face ascultare de Sf. Sinod. Pana la erezie, trebuie sa facem ascultare! Actele cu cip nu afecteaza cu nimic mantuirea si deci pot fi luate fara probleme.
    Daca o sa-mi spunteti ca prin acceptarea lor ajutam la instalarea fiarei, va voi spune ca sunteti naiva. Nu oamenii credinciosi ajuta la instalarea fiarei, ci cei pacatosi. Lupta trebuie sa fie in directia convingerii celor plini de patimi sa se intoarca la Dumnezeu. Doar asa se poate rezolva problema. Altfel, e pierdere de timp si de energie.
    Daca imi veti spune ca este un pas spre pecete, va voi spune ca si buletinul actual cu CNP si folosirea produselor cu cod de bare, sunt pasi spre acceptarea pecetei… Deci ar trebui sa renuntati si la acestea. Faceti asta?
    De Hristos nu se leapada nimeni doar prin acceptarea unei componenete electronice pe acte… sau chiar si in organism. De Hristos se leapada cei care nu fac voia Lui si sunt plini de patimi. Cred ca este o strategie a diavolului ca sa nu mai fim atenti la patimi ci la cip-uri si sa ne prinda moartea luptand impotriva cip-ului, in loc sa ne prinda luptand pentru a scapa de patimi si a ne apropia cat mai mult de Hristos!
    Credeti ca daca iL veti avea pe Hristos in inimile voastre, fiara va mai avea putere asupra voastra? Poate ea sa-L scoata pe Hristos din inima ta printr-o componenta electronica sau prin atragerea in patimi?

  17. roxana spune:

    Pentru Daniel:
    Doamne ajuta, dar ai un nume asemanator si o gandire asemenea cu cine stim noi… Sa excludem partea teologica cu 666 si lepadarea, totusi nu mi/ar conveni ca un simplu om sau cetatean sa fiu controlata in tot ceea ce fac, ce gandesc, ce simt. Pentru ce se va ajunge acolo cat de curand.Ma intreb daca toti cei care nu se pot lepada acum de cele pamantesti sau chiar de cele necesare traiului, atunci cand va aveni vremea vor avea aceeasi putere si tarie?
    Oamenii curajosi sunt in primul rand cei care sau lepadat de patimi si nu mai au nimic de pierdut. Cei care s/au lepadat de patimi vad cel mai bine cand vine pericolul, pt. ca au sensibilitatea duhovniceasca sau mai bine zis barometrul duhovnicesc pt. ca le pasa de sufletele celorlalti sa nu se piarda. Eu nu cred ca ai ajuns la acest nivel la care sa poti sa atentionezi oamenii ca nu e nici un pericol. Oare cei din sinod si multi altii ca tine care ne asigura ca nu ne pierdem sufletele ne vor da o garantie pt. asta?
    E greu lucru sa spunem ca nu mai ascultam de sinod dar cred ca nici nu trebiue sa/i mai intrebam ceva ci sa o luam pe cont propriu atat cat se poate pt. ca da de gandit faptul ca nu au luat nici o atitudine cu privire la homosexualitate, nici la avorturi, nici la multele care totusi sunt patimi cumplite. Cu atat mai mult cu cat acum nu avem nicaieri scris ca primirea pasapoartelor incalca canoanele. Domnul sa ne lumineze si pe noi si pe ei.

  18. citizen tudor spune:

    Poate ca nu sunt destul de documentat in privinta acestui subiect (666, cipurile, codurile de bare), dar nu inteleg un aspect: oare a asteptat diavolul descoperirile tehnicii pt. a ne „boteza” cu semnul lui abea acum?

    Pe urma, ce altceva sunt banii pe care ii folosim si fara de care nu putem cumpara si vinde nimic daca nu „ochiul dracului”!? Ce a raspuns Hristos in acesta privinta: dati Cezarului ce este al Cezarului.

    Apocalipsa este o scriere alegorica, profetica. Nu poate fi interpretata mot à mot. Dupa considerentele acestea ar trebui sa scoatem pagina cu nr. 666 din Biblie deoarece ar purta pecetea satanei… Ca alegorie, 666 este simbolul „celeilalte vointe” decat a Vietii si Comuniunii. Nu stiu ca o alegorie sa fi ucis pe cineva sufleteste sau trupeste. Viciile, da; slaba vointa, da; rautatea, da; obiceiurile vatamatore, da!

    Observ o inadecvare a unei anumite tipologii de crestini in lume. Motivele pot fi multiple si complexe, dar de multe ori au cauze foarte concrete si banale: lipsa locului de munca, inteligenta emotionala precara sau nedezvoltata, personalitate dizarmonica, lipsa unor relatii familiale echilibrate etc. Aceasta categorie de confrati sunt mari amatori de sfarsituri ale lumii, conspiratii mondiale, organizatii si societati secrete. Sa fim bine intelesi: nu neg existenta sau maleficitatea acestor miscari oculte. Insa aici ne paste o ispita: aceea de a ne „spala pe maini” de transformarea personala si a da intotdeauna vina pe „altul”: criza mondiala, inamicii crestinismului, „vremurile din urma”.

    A ramane prea mult in afara noastra si a ne preocupa majoritatea timpului cu idei ca acestea nu mi se pare departe de incarcarea memoriei cu nu stiu ce scoruri din nu stiu ce ani, ale unor nu stiu carora echipe de fotbal. A fi constienti e una, dar a sta preponderent in acest registru este nefolositor si pagubos chiar.

    Cu alte cuvinte subscriu opiniei lui Daniel cand spune:”De Hristos se leapada cei care nu fac voia Lui si sunt plini de patimi. Cred ca este o strategie a diavolului ca sa nu mai fim atenti la patimi ci la cip-uri”.

    Si ca o completare, nu cip-urile in sine mi se par malefice. Ceea ce imi da insa de gandit este intentia semenilor nostri „din umbra” care doresc sa aibe controlul absolut asupra maselor SI prin intermediul acestor dispozitive. Lacomia, violenta, dispretul si egoismul imi par mai periculoase pt. ca se cuibaresc in chiar inima omului interior si i-o devoreaza. Cip-ul este doar o consecinta, un instrument de manevra al acestor patimi.

    Scenariul mondial actual pare sa fi fost scris si ilustrat de catre Fritz Lang in al sau Metropolis (1927).

  19. Dan spune:

    Tudore, ce zici de profetiile referitoare la Hristos care s-au implinit mot a mot dupa cum te exprimi tu (nasterea din fecioara, timpul venirii lui Mesia, Patimile, si multe altele, implinite cuvant cu cuvant in Hristos)? Dumnezeu nu e fatarnic si nu se ascunde dupa deget, iti recomand sa citesti talcuirile la Evanghelia de la Matei ale Sfantului Ioan Gura de Aur si sa te convingi ca Sfintii Parinti chiar interpretau literal Scriptura, nu cu aberatii alegorice propuse de tine. De pilda, Sfantul Efrem Sirul zice despre facerea lumii ca atunci cand Moise a scris despre zilele creatiei, acele zile au fost intocmai asa, zile, cu 12 ore ziua si 12 ore noaptea, nu cum interpreteaza azi (te)ologii modernisti ca ar fi vorba de o perioada mai lunga de timp in genul erelor doar pentru a se pune de-acord cu minciuna Big-Bang-ului si cu mentalitatea de rahat lumeasca. Acestea sunt speculatii crase si neevlavioase – personal l-as trimite pe Stalin sa rezolve aceste probleme prin „eliberarea” emitentilor acestor teorii tampite, care nu fac decat sa departeze oamenii de credinta, sa secularizeze teologia.
    Dumnezeu cand a venit pe pamant nu a tinut predici teologilor si inteleptilor vremii, ci a vorbit oamenilor simpli, prostilor adica, si nu i-a aburit precum o fac filosofii pagani cu cuvinte mieroase, ci le-a revelat Adevarul, pe intelesul omului de rand, simplu, asa ca sa priceapa tot omul nestiutor de carte. Eu nu inteleg cum va permiteti voi sa tagaduiti unele lucruri sustinute de catre sfinti in numele ideilor voastre proprii. E unul din motivele lepadarii mele de credinta, daca pur si simplu dupa atatea apologii ale Sfintilor Parinti despre Creatie, care contrazice CATEGORIC evolutia, daca si dupa studiul aprofundat al Parintelui Serafim Rose in acest domeniu voi mai credeti in evolutie si Big Bang, pai atunci ma lepad de voi si va las in ignoranta voastra si cu dumnezeul vostru imaginar pe care – nu-i asa? – il transformati dupa chipul si asemanarea voastra.
    Ce rost mai are sa citesc de pilda Omiliile la Matei ale Sfantului Ioan Gura de Aur si scrieri ale altor Sfinti daca voi, credinciosii de astazi, in frunte cu multi preoti, le tagaduiti fatis si le considerati o „parere personala” a sfantului fara implicatii in mantuire, sau „depasite”, cum mai fac unii popi care regret ca nu l-au cunoscut pe Stalin mai ales in subiecte precum viata sexuala, evolutia, ecumenismul, s.a.

    Donkey, despre crearea imperfecta a lumii cum spui tu, adu-mi argumente frate nu pareri personale. Am in biblioteca cele 3 volume de Dogmatica ale Parintelui Staniloae pe care nu le-am citit (am rasfoit primul volum) din motivele enumerate mai sus, asa ca spune-mi tu volumul si pagina la care gasesc aberatia ta „dogmatica” ce zice ca lumea nu a fost creata perfect. Sau Dogmatica Sfantului Ioan Damaschin. Repet: argumente nu pareri personale si speculatii.

    Este un lucru care nu mi-l pot explica: atunci cand citesc Psaltirea, Biblia si scrieri ale sfintilor, talcuiri ale Scripturii, chiar si putine, simt ca ma apropii de Dumnezeu, dar cand vad relativismul vostru si „interpretarile” personale, mi se face rau, de-mi vine sa arunc in aer toate bisericile si sa spanzur pe toti „credinciosii”, daca atat de ignoranti au ajuns si nu-i intereseaza decat „dragostea” (exista bordeluri pentru asa ceva, nu e nevoie sa imputi aerul si in afara acestora). Nu mersi, decat aceasta „dragoste” mai bine curvesc si regulez o cv, decat sa accept ideea unui dumnezeu precum imi pare cel descris de voi. Si-asa eu nu am ales sa ma nasc si regret ca Dumnezeu m-a creat, desi Il iubesc si cred ca va fi singura fiinta pe care o voi putea iubi vreodata… atata timp cat nu se interpun oamenii intre mine si El.

  20. citizen tudor spune:

    Draga Dan,

    Ai un mod foarte personal de a intelege ortodoxia, ca noi toti de altfel, in mai mica sau mai mare masura. Exista o problema spinoasa as zice, aceea a autoritatii in Biserica (autoritatii invatatoare in cazul nostru).

    Exista multi sori pe cer si stea de stea se deosebeste in stralucirea ei. Asa exista si sfinti mai potriviti pentru unii si mai putin potriviti pentru altii. Eu nu doresc sa te „convertesc” la viziunea mea despre creatie. Tot ce pot sa spun este ca daca credinta pe care o ai tu te face mai bun, mai intelegator cu slabiciunea omeneasca, mai Om intre oameni, pastreaz-o inainte. Eu, daca sunt cazut intre talhari si „parasit de preoti si de leviti”, ba chiar si de „cei alesi”, nu mai sper decat sa fiu ajutat de cineva. Sa-mi lege ranile, sa ma ia pe umerii sai, sa ma trateze ca pe un frate al sau.

    Daca insa te face mai ciufut si mai stingher, doar tu in lumea, nu iti face bine insa nici tie, nici celor din jur care te stiu de „crestin ortodox”.

    Revenind la autoritatea invatatoreasca in Biserica, eu stiu ca aceasta este data nu doar de un om, nici macar de mai multi oameni, fie ei si sfinti, ci de catre Biserica per ansamblu. Adica: credinciosi si cler adunati in sinod. In plus, nici aceasta nu este definitiva daca nu este consfintita in practica de catre masa credinciosilor.

    Acum, ce ne facem daca amandoi ne consideram crestini ortodocsi, dar fiecare intelege ortodoxia in felul lui? Nu ne mai putem purta de grija unul altuia? Ne uram intre noi cand sensul teologiei, dogmelor, Bisericii tocmai acesta este: sa ne pregateasca pentru intrarea in Imparatie. Si care sunt „zidurile” acestei Imparatii daca nu:”Iubeste-L pe Domnul Dumnezeul tau din toata inima ta, si din tot sufletul tau, si din tot cugetul tau iar pe aproapele tau ca pe tine insuti”?

    Ar trebui sa ne ridicam mai deasupra limitelor proprii si sa-l acceptam pe fiecare intr-ale sale. Nu in sensul ca, „lasa ca esti prost, dar merge si asa”, ci in sensul de a ne purta fiecare, unul altuia, neputintele.

    Eu am un principiu foarte „al meu”: daca spusele unui om considerat sfant se interpun intre mine si dragostea fata de semenul meu, diminuandu-mi simtirea, prefer sa le uit pe toate si sa raman doar cu o porunca: aceea pentru care Dumnezeu S-a facut carne: „Dumnezeu este iubire” si El este ca Soarele care straluceste si peste cei credinciosi si peste cei necredinciosi si ne-a cerut sa fim asemeni Lui.

    Daca consideram cuvintele unui om, fie el si considerat sfant de catre foarte multi, mai importante decat cuvintele rostite de Insusi Dumnezeu, este ca si cum am prefera sticlele lucitoare in locul soarelui veritabil.

    PRECIZARE: Nu am intentionat si nu intentionez sa lovesc in sfinti. Doar ca pt. mine omul care ma ajuta sa iubesc mai mult si, prin asta sa pacatuiesc mai putin, acela este „mai sfant” decat alti sfinti.

  21. citizen tudor spune:

    In privinta citirii Scripturii, si „ereticii” o citesc, dar mai rau se ratacesc.

    In plus, am impresia ca multi crestini actuali citesc si sunt experti mai mult scrierile diversilor „sfinti”, decat sa mearga direct la sursa, la cuvintele lui Dumnezeu din Evanghelii. Si care este urmarea? Dezvolta nevroze, animozitati, galceve.

    Evanghelia inseamna Vestea cea Buna. Vestea ca Dumnezueu ne iubeste si ca nu suntem ai nimanui. Evanghelia a aparut ca marturie a Iubirii si trebuie citita in aceasta cheie. Orice alt context ii este strain si poate rataci pana la moarte („Caci cel ce mananca si bea cu nevrednicie, osanda isi mananca si bea, nesocotind trupul Domnului. De aceea multi dintre voi sunt neputinciosi si bolnavi si multi au murit”) pe cei care au o alta faclie calauzitoare in afara poruncii Iubirii.

  22. Anonim spune:

    Daniel, eu sunt convinsă că cine acceptă cipurile nu va mai putea lupta împotriva patimilor.

  23. Parinte Savatie..poate nu am citit eu bine,ori nu am fost atent,ori chiar nu ati mentionat..si numai la asta m-am gandit pana la sfarsitul cartii..Care a fost visul lui Victor Rotaru de la intors la Hristos?Ce ar fi putut visa incat sa-i ramana asa bine intiparit in minte si sa-l faca sa-si schimbe concepia vietii..lucru foarte greu,caci educatia primita de mic,foarte greu se mai poate schimba,pt ca deja se formeaza o psihologie a persoanei care cu greu mai poate fi invinsa chiar de individul in cauza.
    Multumesc si iertare daca confund ceva.

  24. Daniel spune:

    Roxana, cred ca eu sunt cel de care zici „danortodox”, nu? 🙂

    Mi-a placut cum ai vorbit despre oamenii curajosi; intr-adevar, ei ajung sa aiba o sensibilitate duhovniceasca care le este mantuitoare. Eu nu am ajuns la aceasta sensibilitate, dar ma lupt pentru ea. Si toti oamenii ar trebui sa lupte pentru a scapa de patimi, de impietrirea inimii… Doar cei despatimiti vor putea sa scape cu bine de vremurile ce vor urma, cu ajutorul lui Dumnezeu! De aceea indemnul meu este sa luptam pt. despatimire si sa indemnam si pe cei din jurul nostru la asa ceva.

    Faptul ca voi fi controlat, nu ma sperie. Nu vad de ce. Desigur ca nu mi-ar placea sa se stie tot de mine…

    Mie nu mie frica; am pe Hristos!

    Singura frica buna, este Frica de Dumnezeu! Restul fricilor sunt de la diavol! Sa tii minte asta!

    Un crestin nu se teme de nimic altceva, decat sa nu-L supere pe Dumnezeu! Atat!

    „Ca de voi si umbla în mijlocul mortii, nu ma voi teme de rele; ca Tu cu mine esti.” Ps. 22

    Nu cred ca este cazul sa renuntam la actele cu cip si la produsele cu 666 pe ele. Putem sa ne invatam cu mancaruri mai slabute, cu confort mai redus, cu placeri mai putine… si asa ne pregatim pt. vremea cand va trebuie sa rabdam lipsuri. Nu?

    Ca sa renuntam acum de tot la actele si cip si la prod. cu semnul fiarei pe ele… e prea devreme. Mantuirea mea nu este impiedicata cu nimic, deocamdata. Nu pot sa fac un martiraj pt. ce ar putea fi in viitor.

    Biserica nu se ocupa cu treburile lumesti. Biserica are grija de mantuire! Asta e menirea ei! De aceea Sf. Sinod nu cred ca trebuie si nici nu va lupta pentru libertatile lumesti. Biserica trebuie sa lupte pentru eliberarea de sub robia patimilor, pentru ca astea duc in iadul cel vesnic.

    Libertatea lumeasca e trecatoare oricum si de regula, omul cand e liber face ce e mai rau si nu cauta sa se foloseasca in mod mantuitor de libertate. (Observa si tu ca de la revolutie, romanii sau stricat mai mult decat erau in comunism! De ce? Sa lupt pentru pastrarea libertatii, ca lumea sa fie si mai rea? Are logica?)

    Si daca suntem oameni constienti, avem mereu in minte ca suntem plini de pacate, ca muuuult am suparat pe Dumnezeu si ca ne meritam privarile de libertate si necazurile care vor veni. Gresesc? Eu unul, nu pot indrazni sa cer sau sa caut libertatea lumeasca, fericirea… pentru ca ma mustra constiinta de multe.

    Trebuie sa dam slava lui Dumnezeu pentru ca inca mai avem timp de pregatire, de curatare de patimi, de pregatire pentru plecarea la Domnul.

    Noi trebuie sa fim gata de moarte in fiecare clipa, ca nu stim „ziua si ceasul” pentru noi! Pe mine ma intereseaza mai mult sfarsitul meu, ca de el voi da seama la Infricosatoarea Judecata!!!

    Deci, nu astepta de la Sf Sinod indemn la lupta impotriva actelor cu cip, nici indemnul la refuzul lor. Atata timp cat actele cu cip nu au legatura cu credinta, Biserica nu trebuie sa se amestece si nici nu ar fi luata in seama. Doar in momentul in care se va cere o lepadare, atunci da, trebuie sa informeze crestinii ortodocsi, sa nu se lepede de Hristos si sa se pregateasca de mucenicie! Biserica trebuie mereu sa indemne la pocainta asa cum a fost cu cetatea Ninive si Proorocul Iona.

    Iertare…

  25. citizen tudor spune:

    Draga Daniel,

    Imi cer scuze ca ma amestec si eu in discutie, dar in cazul cip-urilor ar fi cazul sa se „amestece” si Sf. Sinod ca organ administrativ si institutional care reprezinta o grupare sociala si religioasa. El este dupa parerea mea cel mai puternic purtator de cuvant al „turmei” sale graitoare pe care o pastoreste.

    Biserica, inclusiv prin Sf. Sinod, este chemata sa dea marturie in lume si sa fixeze niste repere. Nu spun ca rolul Sf. Sinod ar fi sa se ocupe de reforme sociale, dar semnalarea unui pericol trebuie s-o faca. Altfel cum s-ar mai defini episcopii in functia lor de „supra-veghetori” asupra turmei lor atunci cand lupul da tarcoale?

    Dupa logica asta ca nu ne afecteaza mantuirea in mod direct, nici avorturile facute de femei, nu de noi barbatii, nu ne afecteaza mantuirea in mod direct; nici paradele in care se exhiba actele de intimitate ale trupului, nu ne afecteaza mantuirea in mod direct; nici o noua forma de sclavie, in care vom putea fi discriminati dupa criterii de rasa, zestre genetica, boli, varsta, inclinatii morale sau mentale, nu ne va afecta mantuirea in mod direct…

    Actele cu cip nu au, deci, legatura in mod direct cu credinta. Insa ele pot deveni foarte usor mijloc de control al celor cu alte optiuni morale decat cele care vor fi fost dictate la un moment dat de catre o eventuala noua forma de sistem politic. In trecutul apropiat, prin partile noastre, daca nu erai conform directivelor, se chema ca esti „dusman de clasa”. La ce a dus asta?

    Poate ca nu ne afecteaza noua direct mantuirea, al celor care probabil ca avem deja fixate niste repere si, la o adica ne-am permite sa murim pentru ele, dar cum ramane cu cei care se vor naste intr-un astfel de sistem? Nu e vorba de simpla sclavie din antichitate sau evul mediu, ci de o inocularea unei IDEOLOGII.
    Nu suntem responsabili prin tacerea sau pasivitatea noastra pentru urmasii nostri care se vor naste?

    Sunt sigur ca nu ma vei intelege gresit. Nu am avut intentia sa te „trag de urechi” sau sa-ti vorbesc de sus, ci doar sa-ti prezint si punctul meu de vedere daca iti va da de gandit. Daca ti se pare ca nu e suficient argumentat si ai tu unul si mai bun, sunt foarte interesat sa ti-l aud.

    Cu bine!

  26. Mirela spune:

    Parinte Savatie,
    Am citit „carticica” d-voastra despre Tanacu si m-a ajutat mult sa vad lumina in acest caz. Am semnat petia pt. eliberarea parintelui Corogeanu si a maicilor de la Tanacu. Cum as putea sa ajut mai mult pt. a se face dreptate in acest caz?

  27. doinam spune:

    Dragilor, voi este bine sa mergeti duminicile la sf.liturghie si sa faceti intrebare la preotii vostri despre atitudinea BISERICII LUPTATOARE asupra cipurilor. BOR este deja implicata in ROMANIA, iar noi, ca „madulare” ale lui Hristos, trebuie sa-i facem ascultare si sa-i urmam! In Ardeal s-a luat atitudine in biserici despre aceste cipuri, am fost deja atentionati: sa fim atenti si sa fim alaturi de BOR in aceasta lupta, sa o sustinem!
    Majoritatea sunteti tineri, poate ca ati citit mult, dar gasiti intelepciunea la cei mai pregatiti ca voi, la duhovnici incercati!
    Ne aflam la inceputul Marelui Post, nu pierdeti rugaciunile din duninici, nu ezitati a va sfatui cu parintii duhovnici!
    A TEOLOGHISI nu-i este dat oricui!
    Atunci cand trebuie sa ne schimbam buletinele/pasapoartele ce ne retine sa spune NU VREAU BULETIN/PASAPORT BIOMETRIC!?
    Asta trebuie sa facem: asa intarim zidurile bisericii ortodoxe in Romania.
    Atitudine au luat grecii si polonezii. De ce nu si noi? oare ne vom omora numai dupa occidentali? uite occidentul ce ne-a oferit!
    Pacat ca ne vindem tara si unii pe altii pentru cele pamantesti!
    „Cu o moarte toti suntem datori”, dar in bratele cui vrea fiecare sa o faca? ALE lui HRISTOS sau ale satanei ?
    Acum incepe lupta fiecaruia pentru mantuire! Cine va fi pe cont propriu si rupt de biserica, se va pierde, iar cel ce va ramane in ascultare in sanurile bisericii, va avea sanse spre mantuire.
    Spunea parintele inspector al mitropoliei Ardealului ca sfantul mare ierarh VASILE ar fi spus ca nu si-a dorit sa apuce vremurile din urma, pentru ca ratacirile si smintelile vor fi atat de adanc semanate in popor , ca daca nu va fi lepadatre de toate cele lumesti, grea va fi izbavirea pentru tot omul (fie laic fie teolog).
    Daca Sf.Vasile se temea de vremurile in care traim noi, cei de azi, oare este timp de a face pe desteptii, teologii? Sau este vremea rugaciunii adevarate, in care postul, fapta buna, inima infranta si smerita sa ne luptam a le avea zi si noapte in noi si cu noi…
    Hai sa ne unim in rugaciune, pentru ca bunul Domn sa ne lumineze pe fiecare in parte a lua decizia cea buna pentru mantuire!
    Suntem in deriva, nu stim ce sa facem, cum sa proceda, AVEM PREOTII BISERICII, Sa-i intrebam, dupa o spovedanie curata, sincera si totala, iar Domnul nostru ne va lumina si intelepti!
    Amin!

  28. Mirela spune:

    Ionut C.

    „Şi nu numai la aceasta să ne gândim, dar şi la aceea că ei nu se poartă la
    fel cu toţi cei întemniţaţi” Sf. Ioan Hrisostom

    În legătură cu maicile şi părintele întemniţaţi cineva care i-a vizitat
    spunea deunazi că tînjesc bietii de ei să ştie că lumea îi pomeneşte, că se
    gîndeşte cineva şi la ei şi consider că nişte scrisori i-ar întări
    întrucîtva; mă gândesc spre exemplu să primească o maica, apoi alta, cîte o
    scrisoare de încurajare, în aşa fel încît să le curgă cîte o mîngîiere
    dinspre lume, dinspre Biserica vie. Cred că se găsesc oameni să dedice 2
    minute şi un timbru de 50 bani pentru a mîngîia sufleteşte nişte oropsiţi. Ar
    fi minunat să primească fiecare, din cînd în cînd, o scrisoare de la cineva
    de afară – maicile stau împreună, părintele Daniel e însă separat (cu hoţii
    şi criminalii). Puşcăria e puşcărie: în primele 10-20 zile se purtau foarte
    urât cu ei, apoi au început să se lămurească; cică hoţii s-au mai
    îmblînzit, au mai scos din pozele deochiate de pe pereţi, se duc şi fumează
    la o fereastră, sunt mai cuviincioşi, în sensul că nu mai ţin chiar la maxim
    manelele (că au şi TV-uri în celulă). Cuviosul îşi ocupă timpul cu citit,
    pictat, sculptat, îşi caută de lucru manual…
    Sunt oarece limitări în privinţa vorbitoarelor, la vizite, în schimb nu
    exista restricţii la corespondenţă, deci pot primi scrisori, vederi etc.

    se poate scrie la:
    *Cuv. ierom. Daniel Petru Corogeanu*, Penitenciarul Vaslui, str. Avicola nr.
    2, cod postal 737365, tel./fax 0235 322135, judetul Vaslui, România
    destinatari pot fi la fel de bine una din maicile: *Nicoleta Arcălianu*, *Adina
    Cepraga*, *Simona Bârdănaş*, *Elena Oţel* (dansele sunt împreună)

    Pentru cine îşi permite: au dreptul la pachet de 3 ori pe lună cîte 10kg.,
    totul trebuie să fie sigilat, cu termen de valabilitate + in principal
    conserve, din astea din comerţ, ca să le accepte filtrul.

  29. Iuliana spune:

    Blagosloviti!

    Pr. Savatie,

    Am citit acest roman, pe nerasuflate, intr-o noapte. Asteptam cu nerabdare alte lucrari…

    Este trist, ca tot ce ati scris este in mare parte real, chiar daca apare la inceput mentiunea ca romanul este istorico-fantastic.

    Dar, mai avem speranta, deoarece mai sunt oameni ca Preacuviosia Voastra si ca altii stiuti de noi, si inca altii stiuti numai de Bunul Dumnezeu, care isi pun sufletul sa faca lumina in intunericul care uneori ne insoteste fara sa observam.

    Cred (si as vrea sa traiesc si eu, cu adevarat acest lucru) ca ceea ce ne poate ajuta cel mai mult, in vremurile si in toate momentele grele ce vin in viata noastra, sa ne unim sufletele in dragoste, iertare, ca apoi, prin aceasta sa fim cu adevarat aproape de Dumnezeu.

    Cat de mult inseamna pentru un suflet la marginea prapastiei deznadejdii macar un cuvant blajin… Sa stie ca exista macar un alt suflet care sa se aplece spre rana lui sangeranda, poate prin aceasta se va ridica si el…

    In multe carti, conferinte s.a. ne-ati vorbit despre dragoste, iertare. Cred ca asta ar fi una din sansele noastre care ne-ar salva din multe capcane ale intunericului.

    Pomeniti-ne pe toti, sa inmultim dragostea dintre noi, fiecare acolo unde ne aflam.

    Va rog sa ma iertati!

  30. […] Am citit ieri Audienţă la un demon mut (comandă on-line) de Ierom. Savatie Bastovoi. Trebuie să recunosc că nu mai ţin minte de când […]

  31. Petrisor spune:

    Mi-a placut povestirea. Sa o tineti tot asa. As fi dorit totusi mai dura…pare gandita mai mult ca o pelicula de film. Se poetizeaza pe alocuri..ce sa zic am vazut la capitolul 6 o inadvertentza. in titlu spune ca se petrece actiunea in 2005 apoi cineva discuta de intilnirea din 2008 de la toronto. de vis ideea dar desi urasc critica poate ca trebuia cizelata macar la capitolul coerentza si uccespovestitor. pre te trece dintr-un registru in altul. fiind o aparitie unik e un succes. astept continuarea…mult mai captivanta si in mai putine culori…iubesc poezia fiindca si eu scriu poezii dar la proza lucrurile se schimba. iertati-mi indrazneala. fondul e minunat dar forma daca ar fi mai stilizata ar fi un boom mediatic. un bestseller. sincere aprecieri totusi.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: