Vă rog să blocaţi site-ul savatie.trei.ro

De vreo cinci ani există un site cu numele meu care nu-mi aparţine. Am căutat să dau de cei care l-au creat, dar, deocamdată, nu am ieşit la ei. Un web-master care se ocupă de cîteva site-uri importante ale ortodoxiei româneşti a putut doar să constate că site-ul este găzduit de o firmă americană.

Supărarea mea în legătură cu acest site are mai multe pricini. Mai întîi, că publică multe materiale care nu mă mai reprezintă şi chiar unele manuscrise neterminate despre care toţi prietenii se jură că nu ştiu cum au ajuns acolo. Apoi, site-ul are o ţinută care răneşte şi cele mai nedezvoltate gusturi. În sfîrşit, site-ul nu e făcut de mine şi nu-l pot controla, deşi, reieşind din poziţia pe care i-o dă google are suficiente intrări. Ca să nu mai spun că are la „noutăţi” articole scrise cu opt ani în urmă.

Rugămintea mea este ca cei care au lansat acest site să ia legătura cu mine. Acest secret va rămîne între noi, ca o spovedanie. După aceea vom vedea cum procedăm.

28 Responses to Vă rog să blocaţi site-ul savatie.trei.ro

  1. pr.marius spune:

    Doamne ajuta !

    Parinte va rog sa verificati si siteul acesta
    http://bastovoi.blog.com/. daca va apartine sau nu. Cu drag si bucurie,
    Pr. Marius

  2. Napoleon spune:

    Parinte, eu cunosc multi oameni care s-au folosit citind articolele de pe acel site. De ce sa va negati trecutul ? Sper sa nu fie doar pentru faptul ca nu iese la cautarea pe google a cuvantului savatie, blogul savatie.wordpress.com ??? Ar fi un orgoliu ce v-ar prinde urat !

  3. sanducha spune:

    E buna precizarea care ati facut-o. Multumim.
    In timp e posibil ca vrajmasul sa adauge si de ale lui sub numele sfintiei voastre si altii sa se vatame.

  4. savatie spune:

    Napoleon, eu mi-am expus pricinile pentru care doresc inchiderea acestui site. Eu nu ma iau la intrecere cu mine insumi si daca am tolerat 5 ani acest site, este pentru am destula rabdare. Pentru mine nu cei care se folosesc conteaza, pe aceia ii stie Dumnezeu, ci doar cei ce se smintesc, caci pentru acestia raspund eu. Am motivele mele pentru care sa consider unele articole mai vechi ca fiind nepotrivite. Din pacate, aflu de la multi ca tocmai acelea „le plac”. S-a creat chiar un adevarat curent in Romania care discuta prea intim anumite lucruri si eu ma simt vinovat pentru asta. Un fel de duhovnicie la tonomat, unde fiecare intrebare are si un raspuns neintirziat. Eu sint un convertit, ceea ce presupune dintru inceput o lipsa de experienta, dar si un firesc drum al intelegerii anumitor lucruri prin experienta personala si experienta duhovnicilor cu care am intrat in legatura in ultimii zece ani. Dati-mi, asadar, voie sa imi indrept greselile atunci cind simt nevoia, pentru ca vreau sa merg la Dumnezeu curat de vina de a fi invatat gresit pe cineva in numele Lui. Am alte pacate pentru care am a da raspuns.

  5. orthologia spune:

    De ce trebuie sa faceti presupuneri aiurea?
    Parintele a fost destul de clar asupra motivelor pentru care nu agreaza acel site.

    Si intr-adevar, este jenant ca nu este trecuta nici o adresa de contact a celor care controleaza acea informatie.

    Pentru parintele Savatie:

    Nu stiu daca autorul va va contacta prea curand. Poate nici nu urmareste acest blog, poate nu este dispus sa o faca.

    Dar,

    gazduirea este facuta pe un subdomeniu al domeniului trei.ro care apartine de firma Expert Hosting:
    http://www.xhost.ro
    Aveti un formular prin care puteti semnala abuzurile la adresa:
    http://www.xhost.ro/host/contact.php?view=views/contact.xsl&

    Puteti invoca legile copyright -ului in vigoare si cere cel putin o adresa de email pentru contact (cei de la suport/abuz sigur o au) a celor care au inregistrat subdomeniul.

    Sper sa ajungeti la o intelegere amiabila si ceea ce este bun acolo sa ramana spre folos sau sa fie eventual republicat aici.

    Alin.

  6. Vania spune:

    Interesantă istorie! Din fericire, nu ştiam decât de blogul acesta…

  7. iaon spune:

    Parinte,cu un an in urma va adresam o rugaminte pe acel site,nu mi-ati raspuns,inteleg de ce.Va doresc sanatate si ajutor de la Dumnezeu in activitatea dv.

  8. Marius spune:

    Mai este un alt site:
    http://savatie.yoll.net/

  9. Gheorghe spune:

    Avand in vedere ca situl e un sbdomeniu trei.ro ar trebui sa ii contactati pe cei de la xhost http://www.xhost.ro/host/contact.php?view=views/contact.xsl&
    poate reusita sa aflati cine e in spatele contului savatie.

    Doamne ajuta!

  10. Marian spune:

    Sunt convins ca mai trebuie verificate si alte bloguri.

    Sper ca altii sa invete din experienta asta si sa fie atenti la cum se manipuleaza lumea cand altul se folosesc de numele lor.

  11. alex spune:

    As indrazni sa va pun o intrebare totusi, ca individ care v-am citit de la inceput (de cand v-ati convertit) cu foarte mult interes si care cred (sper) ca m-am folosoit de scrierile Sfintiei Voastre. Insa probabil ca raspunsul ar fi mult prea elaborat si ar solicita prea mult spatiu. Intrebarea ar fi, de ce anume va deziceti mai exact? Sau macar de ce articole – intrucat evident nu va deziceti de tot? Poate ca ar fi totusi bine (doar ma intreb) sa va informati cititorii cu privire la aspectul asta, pentru ca astfel sa se poata folosi si ei in continuare si sa profite de experienta duhovniceasca pe care ati capatat-o intre timp. Nu stiu, imi exprim doar o parere.

    Realitatea este ca si eu am observat ca v-ati schimbat de la o vreme. Ma gandesc spre exemplu la problema cipurilor: in conferinta pe care ati sustinut-o cu ani buni in urma, la Bucuresti, cand vi s-a pus o intrebare cu privire la „Apocalipsa 13”, v-ati dezis de genul asta de speculatii foarte ferm, calificandu-le ca simple aberatii. Acum, desi v-ati dezis din nou de ecuatia acceptarea pasaportului=lepadare de Hristos, sunteti totusi destul de anti-cip…In general am impresia ca sunteti mai „politic” decat inainte, mai preocupat de „vrajmasii vazuti” ai Ortodoxiei, chestie pe care mi se pare ca o denuntati deunazi destul de ferm…Intr-un fel, parca imi placea mai mult vechiul Savatie…dar judec de pe pozitia mea subiectiva si e posibil sa ma insel. Asa ca poate ar fi bine sa stim mai clar de ce anume va deziceti. Altminteri e normal, si eu ma dezic de multe chestii pe care le-am zis la viata mea. Oricum, si eu pot sa va confirm ca de folosit s-au folosit multi de scrierile Sfintiei Voastre si poate ca le sunteti dator cu o lamurire, ca sa poata pastra cele de folos si lepada cele dauntaoare.

    Binecuvantati si iertati,

    Alex

  12. acelas spune:

    ati re-facut acum si o mica reclama acestui site, uitat binisor cu ajutorul blogului de fata. Pana la urma era si normal sa se intample asa, mentionand de el.

    Treaba e ca si eu am simtit destule „ispite” citind unele articole de pe acolo (chiar daca majoritatea de acolo sunt „valide” sau canonice..) . Mai ales cele privitoare la „homosexualitate”, caci m-am si certat cu frate-miu pe acest subiect, el continuind sa sustina ca nu e numic „anormal” acolo, eu staruind ca „de data asta” nu prea il recunosc pe inteligentul (si de aceea) si precautul parinte, cel cu noi de-o seama, Savatie. Cel mai mult ma deranjase tin minte, dupa o „greoaie” parcurgere a articolului pana in acel punct, momentul cand am gasit o expresie cu cuvantul „ureche”…, nu mai stiu, oricum mi s-a parut atat de bizar. Era cam acum un an jumate-doi. Ramasesem cu un gust atat de amar si de confuz .. .

    Oricum, m-am bucurat atat de mult cand am revazut si recunoscut scriitura pe care o stiam, sau chiar „glasul” auzit odinioara in acele conferinte.., atunci cand ati venit intampinarea noastra cu acest blog, mare inspiratie, cel putin din acest punct de vedere, ca s-a „elucidat” buna parte din ceea ce vazusem odata pe acolo …. , ca era intr-adevar deci ceva putin „straniu” cu ce se gasea pe acolo uneori …, si inima acum mi-a revenit la loc (caci nu putea sa priceapa cum o persoana, e o pura intamplarea ca eram chiar eu aceea, se poate „insela” atat de usor fata de un om, sau ca il poate cunoaste totusi atat de putin …)

    (oricum fie si numai prin simpla „mentionare” a unor
    detalii privin viata sau capriciile de homosexual, este nociva, sau oricum „negativa”, mai ales la un calugar, gata oricand sa aduca lezari in gandire sau simple sminteli. Nu ca asta ar insemna o „politica a strutului” de a baga capul in nisip in fata acestui subiect, dar acesta reprezinta (d.p.d.v. emotional) oricum o plaga pt intreaga umanitate fireasca si sanatoasa, iubitoare de Hristos, asa incat orice abordare, fie si ca simpla „mentionare” a unor detalii.., pare o mica inconstienta, ORICUM ramanand un lucru numai la indemana marilor duhovnici ai istoriei crestinismului, trecuti si incercati prin multe, oteliti si inteleptiti prin toate acestea, in asa fel incat sa nu dea NICI UN PRILEJ de vatamare sau sminteala.

    Ma bucur ca prin nasterea acestui blog am reusit sa regasesc „cel putin” acelasi om pe care il stiam eu, daca nu „mai mult” …(buna ispita, asa-i ?) , si ca oadata si cu acest articol, se desavarseste limpezimea si linistea lucrurilor, asumand explicit iata, anumite aspecte ce erau mai demult prezent,e si oarecum „inconsistente” cu suflarea de viata (chiar „noua”) numita Savatie.

    Multumim, Doamne ajuta !

  13. Napoleon spune:

    Nimic nu e intamplator, parinte ! Smeriti-va ! Nu indraznesc sa va zic asta din partea mea, insa probabil mai trebuie recuperate din pacatele trecutului si Dumnezeu ingaduie si aceasta.

  14. vladp9 spune:

    Atentie !!! Sa presupunem ca cunosti o femeie insarcinata care mai are deja 8 copii. Trei dintre ei sunt surzi, doi sunt orbi si unul este dezechilibrat mintal. Si… femeia are sifilis. Spune… ai sfatui-o sa faca un avort ? Inainte sa citesti mai departe, zi DA sau NU. Daca ai raspuns afirmativ, tocmai l-ai omorat pe Beethoven, in aceasta situatie a fost si mama lui. Opriti avorturile.

  15. Mihaï spune:

    Daca o oglinda este stramba, trebuie sparta?

    Uneori oglinzile strambe pot avea un rol de a evidentia punctele mici care nu se vad cu ochiul liber

    Eu as pune pe fiecare pagina a blogului acestuia o lista cu toate oglinzile strambe; pentru ca lumea sa le stie ca atare.

    Daca un om este stramb, trebuie exilat?
    Sau este de ajuns ca lumea sa il stie de cal breaz si sa fuga de el.

  16. Marian spune:

    Napoleoane esti foarte alunecos in cuvinte omule. La prima postare il acuzi , nu foarte voalat pe parintele Savatie de ,, un orgoliu care l-ar prinde urat ,, , iar la a doua postare ii ceri sa se smereasca , dar asta cica n-ar fi din partea ta ci a altora . Ia zi nu cumva tu ai site-ul acela cu numele parintelui ?

  17. vladp9 spune:

    Napoleon(ce deziderat!)… acest Raskolnikov al internetului. Pai bine omule, chiar asa sa-ti fie de gros obrazul? Nu ti-au tremurat degetele pe tastatura cand ai trimis asemenea mojicii? Ma gandesc infiorat cum le-o fi primit Parintele. Poate i-au cazut ochii pe ele dupa Miezonoptica.
    Cati ani ai Napoleoane?
    Nadajduiesc ca vei fi Raskolnikov pana la capat si nu vei ramane doar in faza de orgoliu. Crede-ma, nimeni nu are dreptul sa „ucida”, indiferent de „maretia” lui! Mediteaza putin la asta.

  18. Adriana spune:

    Părinte Savatie, de ce ar fi nevoie să vă deziceţi de primele scrieri? Smintesc? Pe cine? Poate pe cei smintiţi deja…Eu, una, cred că v-am cumpărat toate cărţile. Credeţi-mă, dacă aş fi simţit că mă smintesc, n-aş fi continuat să vă citesc…Dimpotrivă, am învăţat dinele că eu nu sunt chiar buricul pămâmtului, că oamenii pot greşi, darDumnezeu îi aşteaptă mereu să-Iprimească Iubirea, moment în care le va fi părând rău de greşelile făcute, şi, mai ales, am învăţat ca de câte ori întâlnesc un om ce-mi provoacă antipatie, să mă opresc o clipă şi să îmi trec prin minte gândul că pe orice om, oricât de urâcios, tot Dumnezeu l-a creat şi că El îl iubeşte oricum ar fi, şi să-miaduc aminte de acel: „Iubiţi-vă unii pe alţii!”. Am citit şi Vasile Danion, dar scrierile lui, deşi la obiect, nu le pot îndrăgi, ca şi cum ai citi o carte, o găseşti interesantă, dar nu o mai reiei a doua oară. De câte ori mi-e dor de Dumnezeu, aşa cum ni L-aţi dezvăluit, şi cum probabil Îl purtăm şi noi în inimă, vă citesc şi vă recitesc. Inclusiv cărţile de început,sau poate mai ales acelea. Staţi liniştit că nu ne smintiţi…Ştiţi ce spune părintele Steinhardt, anume că, de multe ori, sminteala se află în cel care citeşte şi nu în textele citite. Avem dreptul să citim orice, dar să avem mintea la noi şi discernământul de rigoare. Iar cei care simt că nu sunt în stare să citească ceva fără ase păgubi pe ei înşişi, atunci să nu mai citească, să stea în banca lor şi să se roage! Poate aşa vor primi răspunsul dorit, care să nu-i smintească…Doamne ajută!

  19. Ionel spune:

    Pr. Savatie nu a zis nimic de sminteala, pur si simplu spune ca acele texte nu il mai reprezinta. Si intr-adevar e deranjant ca cineva sa-si faca de cap cu ceva ce-ti apartine. Textele sunt ale sale si daca a incercat sa ia legatura cu cei care au facut site-ul si nu a primit raspuns are tot dreptul sa reactioneze. Dansul este acelasi om, dar si-a intarit anumite convingeri, a acumulat experienta si a inteles mai bine anumite lucruri. Asa ca este singurul care poate hotara care sunt scrierile pe care vrea le afiseze. Sincer, eu am citit si cartile sale, scrise inainte de calugarie si mi-au placut, fara sa ma smintesc, si am citit si cat am reusit sa gasesc din tot ce a scris pana in ziua de azi. Totusi am incercat sa inteleg ce a vrut sa spuna cu rugamintea exprimata mai sus.

  20. Toane Bune spune:

    ia sa vad si eu ce e cu saitul ala! 😛
    dumnezeu sa ne ajute si sa transforme totul spre slava sa!

  21. Ion spune:

    Foarte multi tineri si mai putin tineri va iubesc si se roaga pentru sfintia voastra.Mare pacat ca mai sunt cativa care nu se pot folosi de ce ne-ati daruit si vor sa va necajeasca (indirect si pe noi), tin ei cu tot dinadinsul sa tulbure apele ( asta ar trebui sa le dea de gandit).
    Doamne ajuta!

  22. Napoleon spune:

    Sa-mi fie cu iertare ! Dar acest apel l-am vazut ca fiind cam disperat ! Si din aceasta reiese ca nu tinem cont de purtarea de grija a lui Dumnezeu fata de noi ! Cum stim toti : „nimic nu e intamplator”.
    Putem invata, chiar si de la cei mai mici noua !

  23. savatie spune:

    Napoleon, cu perseverenta ta ai sanse sa ajungi departe 🙂 Tu n-ai invatat nimic din acest schimb de replici?
    Haideti sa terminam discutia despre acel site. Daca tot a aparut singur, poate o sa si dispara singur.

  24. orthologia spune:

    Nu o sa dispara singur.
    De ce nu ii contactati pe cei cu hostingul?
    Sigur ar putea rezolva problema.

  25. Vlahia spune:

    Nimic nu e întâmplător, dar asta nu înseamnă că trebuie să stăm cu mâinile-n sân. Părintele Savatie a explicat foarte clar că are o responsabilitate în cazul eventualeli vătămări a altora. El trebuie să decide ce mai trebuie publicat, sau nu.

    În altă ordine de idei, din câte ştiam, călugării sunt primii care se consideră cei mai mari păcătoşi. Întregul lor statut este clădit pe ideea – şi atitudinea trăită – de smerenie, altfel n-ar mai fi călugări. Aşa că aş zice că un semn binevenit de smerenie ar fi să nu ne mai îngrijim de smerenia altora şi să ne vedem, în schimb, de propria noastră zidire sufletească.

    Doamne-ajută.

  26. Tare imi vine sa-i zic ceva de „frumos” lu’ Napoleon asta…

  27. calindragan spune:

    Asa stau lucrurile, parinte, astazi si acum, intru timp. Dar, cum prea bine stiti, astazi si acum intru vesnicie suntem mereu intru si impreuna cu toate prezenti, si cu cele ale timpului si cu cele ale vesniciei. Desi asta ne oboseste peste masura si am vrea sa spunem nu, uitand temporar – desi o stim prea bine – ca trecutul nu-l putem ascunde sau nega, ci doar preschimba prin iertarea vie a Domnului, care este jertfa si iubire. Cand vrem asta – sa spunem acel nu – ne inclinam prea mult, din nou, in timp. Greu ne este, intr-adevar sa fim firesti, din cauza pacatelor noastre, deci a indepartarii de Domnul. In miscarea asta de devenire intru Domnul – deci catre si intru firescul a ceea ce suntem de fapt in realitate, ne cuprindem, in fiecare zi putin mai mult, mai ales pe noi insine, prin iertare. Iertarea Lui. Uneori, se agata de noi si altii, doar ca ne doare cand ei se prind de hainele noastre cele vechi si petecite pe care le-am crezut lepadate – si lepadate sunt intru timp, dar nu si intru vesnicie. Am vrea sa ne scuturam si sa ne lepadam de aceste prinderi, caci ni se pare ca noi insine nu ne-am lepadat destul de vechile vesminte. Dar daca ma tin strans de haina aceea veche a unuia care acum este sub har imbelsugat, asta imi da nadejde, privind catre cel ce a purtat-o si care a stiut a o innoi, cu ajutorul Domnului, ca nu o voi purta pentru totdeauna la fel, ci Domnul, pentru rugaciunile aceluia (deci si ale dvs.) o va spala si innoi cu sfant Sangele Sau si pe a mea. Coborandu-ne, la rastimpuri, intru cele ce par apuse ale trecutului, descoperim in ele o viata stranie, ba chiar descoperim ca suntem inca oarecum vii si neschimbati in constiinta unora care stau intr-o comuniune inchisa – in acel trecut – cu o anumita forma a noastra pe care se incapataneaza sa o alimenteze ca pe o fantezie. Ba adesea facem si noi asta, cu altii, pe care-i iubim, ne lipim mai mult de ei decat de Domnul, care de fapt este Singurul mereu viu si mereu prezent, intru vesnicie. Si ei se simt, la randu-le, prinsi de catre noi de vesmintele lor cele vechi si ponosite, pe care ei le simt asa, iar noi le intelegem ca vesminte de lumina. Adesea Domnul ne invata sa nu purtam grija celor ale trecutului sau ale viitorului, caci El, la vreme potrivita, ni le va aduce in prezent pentru cantarire si iertare. Pentru acele momente sa ne rugam Lui sa fim pregatiti, sa stim a le primi cu dragoste, intelepciune si iertare. Cum bine ziceti la ultimul comentariu, daca singur a aparut, poate „singur” va disparea. Domnul sa aiba mila de noi toti.

  28. Marian spune:

    Asa este Vlahia trebuie sa ne smerim. Insa cu Napoleon (ca si cu mine de altfel) a fost mai greu. Dupa vre-o 20 de ani de izbanzi stralucite, el a fost nevoit sa se smereasca , de nevoie, abdicand in 1814, cand a fost exilat in isula Elba din Mediterana. Insa nu a putut sta mult timp smerit, si asa ca a evadat. A mai trebuit sa se smereasca a dou-a oara in 1815, tot de nevoie, la Waterlo, si a fost exilat in insula sf. Elena din Atlantic unde a ramas pana la moartea sa.

Lasă un răspuns

