Editura Cathisma lansează la Bucureşti volumul „Duhovnicul închisorilor”

spiridon1

Librăria Sophia şi Editura Cathisma vă invită miercuri, 28 ianuarie, ora 17.00 la lansarea volumului „Duhovnicul închisorilor” de arhimandritul Spiridon – Mărturiile pline de învăţăminte ale unui preot monah care a spovedit 25.000 de deţinuţi din închisorile ţariste. Cartea va fi prezentată de ieromonahul Savatie Baştovoi.

Adresa: Libraria Sophia, Bucuresti, str. Bibescu Voda nr. 24.

„Cartea arhimandritului Spiridon, prea puţin cunos­cu­tă acasă [în Rusia], este în schimb un best‑seller pentru occidentali, înregis­trînd ediţii în limbile fran­ce­ză, engleză, ger­mană […].

Veţi găsi aici descrieri înduioşătoare ale unei copilării căutătoare de Dumne­zeu şi ale vieţii ţăranilor pelerini ruşi, dar şi mărturii şocante despre crime şi pă­cate sau despre virtuţi ascunse ale celor mai diverşi oameni: de la odioşi cri­minali în serie, hoţi de biserici, pa­troa­­ne de bordel, trădători de război, intelectuali arestaţi în urma deconspiră­rii spovedaniei de către duhovnic, sectanţi, rascolnici, ma­homedani, buddhişti şi închi­nă­tori la idoli, pînă la oameni nevinovaţi care au luat crimele altora asupra lor dintr‑un altruism dus pînă la sfinţenie”. (Ieromonah Savatie Baştovoi)

COMANDĂ CARTEA

12 Responses to Editura Cathisma lansează la Bucureşti volumul „Duhovnicul închisorilor”

  1. Lacustra spune:

    Parinte ne puteti da o adresa ma exacta?
    Multumesc.

  2. savatie spune:

    Libraria Sophia, Bucuresti, str. Bibescu Voda nr. 24.

  3. Corina spune:

    Sarut mana Parinte,
    V-as ruga sa ne spuneti unde va avea loc lansarea? Multumesc.

  4. VladR spune:

    @corina: citeste inca o data cu mare atentie postarea de la ora 11:19pm.

    Ma iertati parinte ca m-am bagat.:)

  5. Corina spune:

    😀 @VladR: Postarile cu intrebarea si raspunsul au aparut in momentul in care am dat Submit Comment. Asta e … Se mai intampla. Sorry!

  6. […] Detalii despre volum puteti gasi pe blogul parintelui Savatie Bastovoi. […]

  7. Adrian Sârbu spune:

    pentru apartamentul 33. si mie mi-a parut bine
    http://usa-milostivirii.blogspot.com

  8. Stefan spune:

    Foarta faina cartea. Avem nevoie de astfel de marturii `dizidente` de traire evanghelica. Multumim!

  9. Vasilica spune:

    Minunata cartea ,citind-o capeti o bucurie sfanta in suflet.Aceste marturii de viata sfanta a pr.Spiridon sunt de folos multor suflete .Dragostea acestui parinte fata de aproapele a intors multe suflete la Hristos.Multumim pr.Savatie !

  10. florin spune:

    LĂCAŞUL NEVĂZUT
    Sf Ioan Iacob Hozevitul

    Sfinţii din zilele noastre pe care i-a descoperit
    Dumnezeu unui vânător pravoslavnic din Rusia.

    În cetatea Trapezundei
    Se afla odinioară
    O Biserică grecească
    Renumită în odoară.

    A slujit aici o vreme
    Înainte de război
    Un Arhimandrit cucernic
    Cunoscut aici la noi.

    Apucându-l răzmeriţa
    Fost-au pus la închisoare
    Şi credea că bolsevicii
    Negreşit au să-l omoare.

    Însă Dumnezeu cu darul
    Tainic l-a acoperit
    Şi la Erihon pe urmă
    Amândoi ne-am întâlnit.

    Stând odată noi de vorbă
    Iată ce îmi povestea
    Despre „Raiul Sovietic”
    Şi de suferinţa sa:

    Eu am fost fecior de preot
    Temător de Dumnezeu
    Şi la rânduiala slujbei
    Sunt deprins din satul meu.

    Când m-a pus la închisoare
    Eu cântam neîncetat
    Mai ales „Anexandare”
    Care mult m-au mângâiat.

    De mizeria aceea
    Ce înduri la închisori
    Suferi moarte nu o dată
    Ci de zeci de mii de ori.

    Numai darul cel din ceruri
    M-a păzit precum mă vezi,
    Căci de judeci omeneşte
    Greu îţi vine ca să crezi.

    Cei închişi atunci cu mine
    Zi de zi eram luaţi
    Şi trimisi ca robi la ocne
    Ori în piaţă împuşcaţi!

    Cum erau odată alţii
    Duşi ca pentru cercetat,
    Am rămas închis cu unul
    Dintr-un târg învecinat.

    Bietul om, acum nădejde
    De viaţă neavând
    S-a mărturisit la mine
    Şi apoi mi-a zis plângând:

    Ziua libertăţii mele
    În zadar am aşteptat;
    Văd prea bine că sfârşitul
    Astăzi s-a apropiat!

    Între altele, Părinte,
    Despre care am vorbit,
    Vreau să-ţi spun un lucru tainic
    Nu de mult descoperit.

    Înainte de-a mă-nchide
    Când eram în Caucaz
    Am plecat la vânătoare
    Ca să-mi treacă de necaz.

    De primejdia răscoalei
    Socotind în gândul meu,
    Pe departe de tovarăşi
    Îmi plăcea să merg mereu.

    Colindând aşa odată
    Şi la moarte cugetând
    Nu departe de acolo
    Clopote aud sunând.

    Am crezut că-I nălucire
    Căci atuncia eu demult
    Nu mai auzisem clopot
    Şi uimit stăteam s-ascult!

    M-am grăbit apoi spre locul
    Unde auzeam sunând
    Şi intrând într-o poiană
    Am rămas parcă visând:

    Înaintea mea deodată
    Ca prin vis s-a arătat
    O frumoasă Sihăstrie
    Cu lăcaş prea minunat.

    Îndreptându-mă spre poartă
    Un monah m-a observat
    Şi ieşindu-mi înainte
    Întrebatu-m-au mirat:

    Spune-mi omule creştine
    În ce chip ai nimerit?
    Căci de patru ani încoace
    Pământean nu s-a ivit!

    Povestindu-i întâmplarea
    M-a legat cu jurământ
    Ca să nu vădesc la nimeni
    Despre locul lor cel sfânt.

    Dacă Domnul astăzi ţie
    Schitul nostru l-a vădit
    Nu voi tăinui de tine
    Felul cum ne-a ocrotit.

    Iată noi trăim aicea
    Mulţumind lui Dumnezeu,
    Un sobor întreg, cu preoţi,
    Diacon şi Arhiereu.

    Cănd a început prigoana
    Într-un duh ne-am adunat
    Şi de-atunci, ziua şi noaptea
    Slujbele n-au încetat.

    Şi zicând Sihastrul asta
    Mi-a deschis Lăcaşul lor
    Unde toţi cântau atuncia
    Slavoslovia în cor.

    Îmi părea că sunt în ceruri
    Şi pe îngeri văd cântând
    Iar în strană parcă Domnul
    Îmi părea că este stând!

    Închinându-mă cu frică
    Am plecat apoi grăbit
    La tovarăşi în pădure
    Să nu dau de bănuit.

    Terminându-şi povestirea
    Cuviosul bătrânel
    S-a întors apoi spre mine
    Şi a zis încetinel:

    După cum te văd Părinte,
    Şi din cele ce mi-ai zis,
    Nu va trece multă vreme
    Şi vei fi şi tu închis!

    El aflase de la alţii
    Că eu sunt de neam român
    Şi-mi grăia ştergându-şi ochii
    Cu basmaua lui din sân.

    Eu îţi spun acuma asta
    Ca celui duhovnicesc
    Care stai pe la pustie
    Spre folosul sufletesc!

    N-a trecut din ziua ceea
    Multă vreme la mijloc
    Şi ne-a dus pe toţi în lagăr
    Cu Latinii la un loc.

  11. sanducha spune:

    Dupa atata vreme am ajuns sa citesc si eu cartea. M-a impresionat. Vreau totusi sa va intreb ceva, parinte Savatie: cum e cu impartasirea celor de alta religie? Ca eu stiam ca nu poti da Sfinta Impartasanie celor de alta credinta si din carte nu am priceput sa se fi botezat toti cei care au fost impartasiti.

Lasă un răspuns

