De ziua lui Eminescu, un fragment „politic incorect”

Mihail Eminescu
Scrisoarea a treia (fragment)

N-avem oameni ce se luptă cu retoricele suliţi
În aplauzile grele a canaliei de uliţi
Panglicari în ale ţării, care joacă ca pe funii,
Măşti cu toate de renume din comedia minciunii?

Au de patrie, virtute, nu-ţi vorbeşte liberalul,
De ai crede că viaţa e curată ca cristalul?
Nici visezi că înainte-ţi stă un stîlp de cafenele
Ce îşi rîde d-aste vorbe îngăimîndu-se cu ele,
Negru , cocoşat şi lacom, un izvor de şiretlicuri
La tovarăşii săi spune veninoasele nimicuri,
Toţi pe buze avînd virtute, şi în ei moneda calpă,
Chintesenţa diabolimii dela creştet pîn-la talpă.

Din aceştia ţara noastră îşi alege astăzi solii
Oameni vrednici ca să steie în zidirea sfintei golii
În cămăşi cu mîneci large şi pe capete scufie,
Ne fac legi şi ne pun biruri, ne vorbesc filosofie…

Semnează şi răspîndeşte Petiţia pentru Recunoaşterea prin Lege a Genocidului Anticreştin în România Cumunistă

4 Responses to De ziua lui Eminescu, un fragment „politic incorect”

  1. Vasilica spune:

    Actual pentru vremurile de acum acest fragment din Scrisoarea a treia.

  2. […] De ziua lui Eminescu, un fragment “politic incorect” […]

  3. raluca spune:

    Ciciti si „Icoane vechi si icoane noua” (Mihai Eminescu), la fel de actual si de politic incorect.

  4. Vasilica spune:

    “ Noaptea aceasta ,poate,voi bate la usa Ta”
    (Rugaciunea soldatului necunoscut)

    Ma auzi Tu ,Dumnezeul meu? Nu Ti-am vorbit niciodata in viata mea ,dar astazi vreau sa Te salut.Tu stii ca din cea mai frageda pruncie mi s-a spus ca n-ai exista ,iar eu ,atat de dobitoc eram ca am crezut aceasta.Nicicand n-am avut cunostinta frumusetii facerii Tale..Astazi deodat vazand adancurile nesfarsirii,cerul acesta instelat de deasupra mea ,ochii mei s-au deschis.Uimit am priceput lumina aceasta .Cum de am putut fi asa de cumplit inselat?Nu stiu Doamne daca-mi intinzi mana dar iti incredintez minunea aceasta ,iar Tu vei intelege in afundul acestui iad grozav ,lumina a tasnit in mine si Te-am vazut .Nu-ti voi spune nimic mai mult decat bucuria de a Te cunoaste.La miezul noptii trebuie sa trecem la atac ,dar frica nu mi-e pentru ca Tu ne privesti.Asculta!Asta e semnalul !Ce sa fac? Atat de bine mi-era cu Tine.Vreau sa-ti mai spun si asta :stii ca inclestarea va fi blestemata .Poate ca la noapte voi bate la usa Ta .Chiar daca n-am fost nicicand prietenul Tau imi vei ingadui ,oare,sa intru cand voi sosi?Dar nu plang .Tu vezi ce mi se intampla cum ochii mi s-au deschis.Iarta-ma Dumnezeule .Plec si sigur nu ma voi mai intoarce ,dar ce minune!Nu mai imi e frica de moarte! (Rugaciune gasita in buzunarul unui soldat necunoscut cazut in timpul celui de-al doilea razboi mondial.Traducere facuta din limba franceza dupa cartea lui Michel Evdochimov-“La priere des chretiens de Russie “Edition C.L.D.Chambray-les-Tours .1988 pag.120)

Lasă un răspuns

