La mulţi ani tuturor!

Fie ca Domnul să şteargă tot răul pe care l-am făcut în anul trecut, ca şi în toate zilele vieţii noastre, şi să ne sprijine în toate începuturile bune pe care le vom pune de acum înainte. Cer iertare tuturor la începutul acestui an şi dacă mi-a greşit cineva cu ceva, îl iert din toată inima. Dumnezeu să ne aducă pe fiecare mai aproape unul de altul prin gînduri bune, prin răbdare şi prin cunoaştere, dar mai ales prin dragoste, care plineşte toate lipsurile. La mulţi ani tuturor!

dasha-krivonosova-7-ani-rusia

O lucrare de Dasha Krivonosova, 7 ani, Rusia

18 Responses to La mulţi ani tuturor!

  1. teo spune:

    la multi ani, parinte!

  2. Mihai spune:

    Parinte de ce se raspunde cu „Dumnezeu te ierte” la cererea „Iarta-ma”, si nu se raspunde cu „Te iert”?

  3. gabriela spune:

    La multi ani!

  4. Daniel spune:

    Din cerescul nesecat izvor, anii curg mereu, mereu, trec prin lumea cea deşartă şi se-ntorc împovăraţi către Bunul Dumnezeu. Fapte bune sau mai rele, Dumnezeu ştie de ele. Anii trec în veşnicie, nimeni vârsta nu şi-n ştie, din toţi anii ce-am urat, noi trăim cât ni s-a dat, întru mulţi ani să trăiţi, sănătoşi şi mântuiţi. La Mulţi Ani, părinte Savatie!

  5. savatie spune:

    Către Mihai despre iertare:
    Numai unul Dumnezeu are putere de a ierta păcatele, iar prin Hristos putem ierta şi noi. Însă noi nu iertăm cu de la sine putere, ci din porunca lui Hristos şi mişcarea dragostei.

    În condiţiile în care creştinii au ajuns să reducă iertarea la o formalitate de care îşi aduc aminte doar înainte de spovedanie, răspunsul „Dumnezeu să te ierte” sună mai degrabă ca un refuz de a ierta personal. Aceasta a fost şi reacţia mea atunci cînd auzeam la început acest răspuns. Acum văd că răspunsul este bun, dar înţelegerea noastră s-a strîmbat. Celui care ne cere iertare trebuie să-i răspundem în aşa fel, încît el să plece deplin încredinţat că l-am iertat noi, căci despre Dumnezeu ştim sigur că iertă pe oricine cheamă numele Lui, chiar dacă ar fi să greşească de şaptezeci de ori cîte şapte într-o singură zi.

  6. daniela spune:

    La multi ani, parinte! Dumnezeu sa va ajute in toate sa faceti voia Lui si nu uitati sa va rugati pentru noi.

  7. Vasilica spune:

    Venim cu rugaciune la Domnul
    Sa fie un an de pocainta,un an de rugaciune
    Un an de indurare al Domnului Iisus
    Cu pace si iubire si cu belsug de Sus!
    La multi ani!

  8. admin spune:

    La multi ani spre Mantuire ! Va doresc sa ne ramaneti aproape prin actiunile sfintiei voastre de aparare a ortodocsilor. Multa sanatate si putere de munca sa va daruiasca Bunul Dumnezeu. UN AN NOU MAI ORDOTOX IN LUME !!!

  9. floricel spune:

    Sarut mina parinte Savatie!
    Bunul Dumnezeu sa va ajute si sa ne ajute sa facem voia Lui!Multumire pentru rugaciuni si tot ce faceti pentru noi!La multi ani!

  10. ion adrian spune:

    LA MULTI ANI CU SANATATE!

  11. o familie de romani din diaspora spune:

    Multumim frumos pentru urari si rugaciuni, parinte si multumim deasemeni pentru tot ce-am primit de la sfintia voastra anul care tocmai s-a terminat, aici pe site sau altminteri. Domnul Hristos sa va rasplateasca pntru tot lucrul bun pe care l-ati lucrat si sa va ajute cu harul Sau in tot ce aveti de gand sa lucrati si pe mai departe. La multi ani si sa ne iertati daca si cand unii dintre noi (cititorii dummneavoastra) va gresim si fie ca Bunul Dumnezeu sa acopere si sa ne ierte tuturor tot lucrul rau sau viclean.

  12. Mihai spune:

    Hristos a inviat si la multi ani, parinte Savatie!

    V-am citit cateva carti si am gasit in ele raspunsuri pe care nu speram vreodata sa le gasesc undeva scrise…Sunt botezat crestin ortodox. Am descoperit trairea crestin-ortodoxa in cadrul Sfintelor Taine ale Bisericii acum 13 ani. Totusi, imi simt caderile ca fiind mai adanci decat ridicarile din pacat… Iertat–ma ca scriu toate astea aici, intr-o rubrica pe care am ales-o in graba, din lipsa de timp…Ma simt confuz…Toata viata mea e un morman de gunoaie…In loc sa fie rodnic, timpul se ofileste in mine asa cum spune undeva Vasile Voiculescu. Duhovnic am de 8 ani dar cred ca l-am obosit cu indaratnicia si cu lipsa mea de ascultare…Mi-a ramas si imi ramane, cu toate astea, inradacinata in inima nadejdea ca, intr-o zi, Hristos, Cel Rastignit de mine si Maica Sa Preacurata ma vor invata sa imi urasc propriul egoism.

    Va iubesc si ii iubesc pe toti cei care va iubesc! Hristos sa va umple lumina smerita a Duhului Sfant! Hristos sa ne umple cu rabdare pe toti!

  13. Vlahia spune:

    La mulţi ani, Părinte. Să nu ne lăsaţi niciodată, ca să ne putem bucura de sfaturile pe care ni le daţi. Ştiu că ne iertaţi şi aveţi răbdare cu neajunsurile noastre, tocmai cu ajutorul lui Dumnezeu, al Cărui atât de vrednic slujitor sunteţi.

  14. acelas spune:

    excelent, astazi …

    http://www.gandul.info/puterea-gandului/criza-la-punga.html?4237;3703505

    nu stiu de ce, cu asta… m-am dus cu gandul la sfintia voastra. dar cred ca pe langa acuitatea gandirii ( va ispitesc cu primirea acestui gand…) va asemanati si pt ca vbeste de acei simpli agenti ai societatii de consum care am devenit (si nu de ieri), si de atatea „lucruri” de care nu avem nevoie, in a viata asta a noastra …

  15. Ana spune:

    Mihai, ce frumos ai spus. Sa stii insa ca si viata mea ” e un morman de gunoaie…”. Cu cat las din patimi, cu atat descopar mai multa uratenie. Asta este insa frumusetea ortodoxiei. Ce ne-am face daca am merge mai departe, fara sa vedem cat de murdarite ne sunt sufletele? Ortodoxia ne invata cum sa ne curatim. E o munca continua impreuna cu Dumnezeu.

    M-am gandit odata de ce psalmul 50 este atat de mult citit. Citeste-l si sa vezi ce simti in clipele mai grele.

    Doamne ajuta

  16. adriana foti spune:

    La multi ani, parinte Savatie ! Cata dreptate aveti cand spuneti ca Dumnevreu ne vrea pe toti uniti prin dragoste, mai ales…! Toti suntem fii ai lui Avraam…!

  17. Victoria spune:

    La multi ani tuturor si multe bucurii in anul ce vine!

  18. Avva Veniamin, cand avea sa moara, a zis fiilor sai: acestea faceti si puteti sa va mantuiti.

    Totdeauna bucurati-va, neincetat va rugati, pentru toate multumiti !

Lasă un răspuns

