A apărut „Micul Pateric” pentru copii

A apărut Micul Pateric, o cărticică pe care am lucrat-o mai demult, dar de care uitasem. Aflîndu-mă odată la Părintele Iustin, acesta mi-a arătat o carte ortodoxă pentru copii editată de greci, zicîndu-mi că aşa ceva ar trebui să fac. Atunci i-am zis că am un Pateric pentru copii, ilustrat, dar că am tot amînat să-l public. Părintele a încurajat această treabă, zicînd că literatura ortodoxă pentru copii este segmentul cel mai sărac.

Aşadar, este o umilă bucurie a mea şi oareşcum o binecuvîntare că a apărut această carte.

Am adunat în ea mai multe povestioare din cărţile de referinţă ale aghiografiei ortodoxe, unele dintre ele nici măcar fiind traduse în limba română, cum ar fi, de pildă, Vieţile Sfinţilor Italieni a Sfîntului Grigore Dialogul. Am repovestit aceste vieţi şi întîmplări pilduitoare, lungindu-le acolo unde erau prea scurte pentru a alcătui o poveste sau scurtîndu-le acolo unde descriau lucruri neînţelese pentru copii, deoarece am vrut ca această carte să se adreseze copiilor de vîrstă mică. Şi, pentru că am făcut puţină şcoală de pictură la viaţa mea, am făcut şi desene în tuş pe ici colo, că ce fel de carte pentru copii fără desene?

Sper ca această smerită trudă să placă şi să fie de folos celor cărora le-a fost adresată.

17 Responses to A apărut „Micul Pateric” pentru copii

  1. Demetrios spune:

    Parinte, am cumparat aceasta carticica a dv sambata, de la unul din standurile aparute in Bucuresti, Piata Unirii, cu ocazia sarbatorilor celor doi Sfinti Dimitrie. Deja i-am citit doua seri la rand fetitei mele de 3 ani si 5 luni cateva din repovestirile dv si a fost pur si simplu captivata! Ba chiar mi-a cerut sa ii mai citesc inca o data povestea cu „Sfantul Macalie”! Felicitari si Dumnezeu sa va ajute sa mai scoateti asemenea carti!

  2. Gingasia spune:

    O veste buna!Doamne ajuta….

  3. Valentin spune:

    Multumim, parinte, pentru carte! Este minunata!

  4. Jianu Liviu-Florian spune:

    Să dai ce n-ai

    Din ce nu am, vă-mpart şi vouă:
    Credinţă, lacrimi, brânză, ouă –
    Din ce nu am, măcar cu gândul
    Şi tot vă dăruiesc, cu rândul –

    Din ce nu am, vă dau de toate:
    Salarii, slujbe, sănătate –
    Şi tot ce nu pot împărţi
    Vă-mpart măcar în poezii –

    Şi voi, şi voi, măcar în vise
    Să faceţi daruri nepromise –
    Salarii, slujbe, şi cu gândul
    Daţi ce n-aveţi, la toţi, de-a rândul –

    Ce fericire e să dai
    La biete inimi, tot ce n-ai –
    Ce vis frumos, măcar în vis
    Să dai ce n-ai, din paradis –

    Din ce nu am, vă-mpart cuminte
    Tot ce pot scrie în cuvinte –
    Şi din ce n-ai, de-mi dai şi mie
    Îţi mulţumesc o veşnicie…

    28 octombrie 2008

  5. […] Parintele Savatie: A apărut “Micul Pateric” pentru copii […]

  6. Maria spune:

    Multumim parinte pentru carte.As vrea sa stiu ce carti as putea sa-i dau sa citeasca unui baiat de 13 ani?

  7. ghenadie spune:

    cartea e buna…!Un MIC lucru vreau sa scot in evidenta celor ce au copii:spunea un parinte intr-o carte:- invatatura ortodoxa e izvor de apa vie pt toate varstele,dar daca in apa se toarna si balega,OARE MAI ARE ACELASI GUST?(cu privire la tv si net si alte practici contemporane ale mediului infantil….e valabil si pt adulti)!

  8. ghenadie spune:

    VOI RASPUNDETI DE FIII SI FICELE VOASTRE asa ca daca popa nu vrea sau nu poate sa le arate calea de vietuire crestina,voua va revine datoria aceasta!SI SA NU ZICETI INTRE VOI,NOI NU AVEM CARTE……ca ortodox esti obligat sa te inveti si sa inveti- o spune Sf. Apostol Pavel dar in alt fel!multa sanatate

  9. Victoria spune:

    De abea astept sa o cumpar si eu.Marturisesc ca la scoala copiilor le plac cel mai mult povestile in cadrul orei de religie,ceea ce e destul de trist e faptul ca ei nu le mai percep ca experiente reale si doar ca pe niste „basme minunate” care nu prea au de- a face cu ei,cu lumea nostra de acum.
    Cum majoritatea lucrurilor cu care isi hranesc sufletul sunt cele luate din mass-media nu e de mirare ca saracii nu mai au simtul realitatii, cu atat mai mult al inefabilului,al tainei minunate atat de des intalnite in vietile Sfintilor.E nevoie de o inima curata ceea ce e cel mai greu de pastrat azi.

  10. Ana spune:

    Doamne ajuta parinte Savatie

    Asa cum spunea si parintele Iustin Parvu, e adevarat ca avem prea putina literatura ortodoxa pentru copiii. Ceva carti se gasesc, insa in cele mai multe dintre ele, este folosit vocabularul vechi si pentru copii de azi, si asa neinvatati sa citeasca, lectura devine foarte grea.

    M-am bucurat foarte mult cand am descoperit ca in sfarsit a aparut Evanghelia ortodoxa pentru copiii. Nu am cuvinte sa va spun cat de frumoasa este. Uitati aici detalii http://dulcecasa.blogspot.com/2008/09/evanghelia-pentru-copii.html
    Slava Domnului ca avem si un Pateric pentru copilasi.

    Dumnezeu sa va ajute sa continuati lucrarile astea. Mare folos avem din ele.

  11. Ana spune:

    Cineva mai sus intreba despre carti pentru un baiat de 13 ani. Am observat ca toata literatura ortodoxa pentru copiii poate fi citita la orice varsta. Intrati in librarii si intrebati unde au raftul de carte ortodoxa si cumparati tot ce gasiti pentru copiii. Preturile sunt inca asa de mici, incat chiar ca e pacat sa nu le cumparam. Si daca baiatul are un nume de sfant, cautatii si cititii despre sfantul lui.

    Recomand parintilor sa citeasca copiiilor „Cartea fetelor” si „Cartea baietilor” de preot Alexei Gracev. Aveti grija sa cautati cu grija autorul, pentru ca sunt si alte carti care au acelasi nume, insa au continuturi distrugatoare.

    Mai recomand „Pustnicul si ucenicul sau” de Ion Agarbiceanu.

    Doamne ajuta

  12. Ana spune:

    Iertare parinte ca revin. Iubesc cartea ortodoxa. Mi-am amintit de o carte foarte folositoare tinerilor de azi, o intruchipare ortodoxa a cartii „Stapanul inelelor”. Este vorba despre cartea parintelui Mihai Andrei Aldea, un parinte tanar, dar vanjos, un adevar luptator pentru ortodoxie. Cartea se numeste „Drumul spre Vozia” http://www.drumul-spre-vozia.ro/index.php/despre-carte

    Carti ortodoxe pentru copii http://www.cartiortodoxe.ro/directorsubcateg.php?c=1&&sc=120

    Doamne ajuta

  13. olga spune:

    Oare şi bucurie putem să dăm dacă nu avem? Eu nu cred.

  14. olga spune:

    Ba da se poate. Îmi cer iertare pentru necredinţă! Pur şi simplu, Îl rugâm pe Dumnezeu să dea şi bucurie.

  15. Stefania spune:

    Doamne ajuta! Draga parinte,
    Multumim pentru grija pentru copii si pentru aceasta carte!

    cu speranta in suflet va mai scriu si cu o rugaminte: este oare chip in a traduce in romaneste aceasta carte deosebita pentru copii/tineri?:
    http://www.stherman.com/Catalog/For_Young_People/from_iville_to_youville.htm

  16. Monea spune:

    Am inteles ca exista si un cd ,as dori sa cumpar si cartea si cd ul prin comanda pe net,cum sa procedez?

  17. monea adrian spune:

    as dori sa cumpar si eu cartea aceasta chiar online daca se poate si v as ruga sa mi dati o sugestie

Lasă un răspuns

