Imagini de la Noul Neamţ

Biserica de iarnă, cu hramul Adormirea Maicii Domnului.
Începutul sec. XX, stil bizantin.

Clopotul Mare. Cîntăreşte circa 9 tone.

5 Responses to Imagini de la Noul Neamţ

  1. vlad spune:

    doresc doar sa semnalez ceva. nu cunosc ce ”hram” poarta cei de la editura Vremea, dar azi, cautand niste carti intr-o librarie, am gasit urmatorul titlu: ”Nesfarsita Lumina. Profetul Mohamed”. am inceput s-o spicuiesc, pentru ca sunt de multa vreme curios asupra argumentelor istorice si teologice ale islamului. mi-ar placea sa pot discuta cu cineva asupra traducerilor, pentru ca se aduc drept dovezi ale Profetului fragmente din Tora, Psalmi si Evanghelii. acelasi fragment suna intr-un fel la evrei, in altul la noi si cu totul altfel la musulmani. ar fi foarte utila o edificare si o deconspirare a imposturii islamice. dar sa revin la ce doream sa semnalez: aceasta carte, de propaganda, mai mult decat de interes istoric sau cultural (cel putin din cat am spicuit eu, fiind foarte slabuta in argumentari), se vinde la un pret ”numai bun” tuturor, sa nu care cumva sa raman inaccesibila vreunui roman toata mistificarea si impostura islamica – 8,99RON (editie 2008!!!). pentru comparatie am luat o alta carte a editurii Vremea: ”Live” (Delia Budeanu), 2008, 27RON. inca un amanunt: prima carte, la 8,99RON, are 352pagini, iar a doua doar 256pagini. prima e de interes istoric, cultural, religios, pe cand a doua e destinata doar placerii lecturii, mergand aproape de esenta tabloidelor, ca sa ma exprim asa (doamna, o celebra si distinsa prezentatoare, ramanand totusi in zona de interes cotidian-media).
    ce parere aveti? sunt eu paranoic, sau miroase a subventionare explicita (diferenta de pret e enorma, avand in vedere finalitatea lecturii) in zona islamului?

    http://www.edituravremea.ro/oferta_noastra.php

    intrati si aici, daca imi impartasiti paranoi:

    http://chrisalida.wordpress.com/2008/09/06/ue-sprijina-islamizarea-europei/

  2. Demetrios spune:

    Mai Vlade mai:) Dar tu ai chef de polemica, nu gluma! Pe blogurile parintelui Savatie, al lui Claudiu Tarziu si al lui Laurentiu Dumitru si cine stie si pe ce alte bloguri vad ca ai postat acelasi comentariu. Dragul meu, nu prea ai vizitatori pe blogul personal? Eu te sfatuiesc sa o iei mai moale si sa incerci, daca ai ceva de spus, sa raspunzi la problema ridicata in articolul respectiv. Iti doresc numai bine si maturizare rapida!

  3. vlad spune:

    DOMNULUI(?) Demetrios

    hai ca mi-ai zis-o, nu?
    banuiesc ca asta ai gandit in satisfactia survenita imediat dupa ENTER. ce clipa de glorie, si totusi… doar o clipa
    apropo, ne cunoastem de undeva si nu retin eu? dupa tonul desavarsit lipsit de condescendenta, asa am avut impresia pentru moment. sau sa fie doar lipsa de maturitate? ca tot ai adus vorba. relationarea cu ceilalti cred ca e o buna oglinda a maturizarii interioare. din cate retin, am purtat discutii noi doi, prin vara. „Demetrios” mi se intiparise ca un nume matur, fara ironie. sper din suflet ca nu ai legatura cu acel Demetrios… ar fi prea trista „evolutia”… pentru ACEL Demetrios.

    si acum sa-ti elucidez interogatiile:
    1. in primul rand, blogul meu nu functioneaza dupa functia oricarui blog. asta pentru ca nu este un jurnal, deci nu notez zilnic in el. nici macar saptamanal. prin urmare, nu tin deloc sa am vizitatori multi. eu mi-am gandit blogul ca pe o arhiva, unde voi strange (pentru mine) articole, fisiere audio/video si alte cele pentru a le avea la indemana oricand, cat mai usor. traficul pe blogul meu ma lasa ABSOLUT rece. nu postez ca sa castig bani din trafic, ci ARHIVEZ. mare, foarte mare diferenta… daca doresti s-o intelegi, daca nu….
    2. nu inteleg la ce articol te referi. ma inviti sa raspund la problema ridicata in el.
    3. tot asa, nu inteleg la ce polemica te referi. nu am „chef” de polemica. de unde reiese in semnalarea mea ca as vrea sa polemizez cu cineva? tot ce doream era sa vad daca si altii au aceleasi mirari in fata a ceea ce am trait si am prezentat. chiar ma intreb acum (ca tot iti place sa vezi o polemica, hai sa-ti dau satisfactie), de ce sari asa ars? te deranjeaza ceva in ce am spus? vreo „rubedenie” pe la editura Vremea?

    bun, eu unul inchei aici. recunosc, ,mai am de maturizat muuulte in mine si poate ca, un prim pas spre maturitate, ar fi sa nu mai raspund celor fara pic de deferenta in raportul lor cu necunoscutii. SA FIE!

  4. Demetrios spune:

    SA FIE intr-un ceas bun Vlade:) Adevarul e ca raspunsul tau putea fi mult mai scurt, pentru ca nu pe blogul parintelui Savatie este locul potrivit de astfel de intepaturi.

    Poate ne mai „vedem” cand voi gasi intamplator, ca si acum, postari off topic de la tine.:)

    Parinte, iertare pentru divagatiile noastre si va multumesc ca le-ati postat.

    Adevarul este ca de mult eram curios sa vad cum arata manastirea Noul Neamt. Am si eu o intrebare, daca imi puteti raspunde…Se ajunge greu fiind cetatean roman la manastire? (stiu ca e in zona controlata de separatisti sau ca se trece prin acea zona pentru a ajunge la ea). Mi-ar face placere sa vin odata in vizita in Basarabia.

Lasă un răspuns

