O emisiune dedicată Protosinghelului Savatie Baştovoi (exclus ironia)

Fratele meu, Pr. Dorin, mi-a adresat de-a lungul vremii mai multe urări, pentru care îi mulţumesc. Nu am putut răspunde acestor urări, deoarece eram numit de către Sfinţia Sa „Fericit”, aliniindu-mă cu sfinţii din calendar. Ori, eu sînt un om scăpat de pericolul sfinţeniei. Întru această zi, Părintele Dorin a rostit o predică pe blogul său, dedicată prăznuirii zilei mele de naştere. Sper să aveţi răbdare să o urmăriţi, pentru că pe mine m-a binedispus orice cuvînt rostit de acest părinte.

27 Responses to O emisiune dedicată Protosinghelului Savatie Baştovoi (exclus ironia)

  1. Pr Ionut M spune:

    Parinte Savatie multi si mantuitori ani! Am ascultat, m-am amuzat! Poate astfel va fi si Pr. Dorin in top, care e foarte important, chiar foarte important! Noroc cu topurile ca altfel cred ca nu am avea nimic! Trebuie sa recunosti ca aveai nevoie de critica, altfel, mandria sfintiei tale s-ar fi putut sa o intreaca pe a sfintiei lui, si dansul care este raspunzatorul duhovnicesc al internetului nu ar fi putut sa nu mijloceasca mantuire! Nu am inteles unde ai copiat? Dansul nu denigreaza, corijeaza, sfintia ta in schimb nu corijezi ci denigrezi – asta am priceput. Poate ar trebui sa-i trimiti o carte gratuit sa nu-l smintesti!

    In fine de bucurie ca si sfintia ta esti atat de iubit de Dumnezeu, incat existi, te invit la un IHTIS si un Potir de „Vin”, la Schimbarea la Fata!
    P.S. Sa ma ierti pentru astazi, nu am stiut, ca veneam!

  2. articuleaza spune:

    Da, Ieromonahul Savatie trebuie sa isi vanda cartile. TREBUIE! Pentru ca sunt carti excelente! Marturisesc ca m-am indragostit de condeiul preacucerniciei sale odata cu citirea „Nebunului”. Nu „a lovit” in ierarhie, a tras un semnal de alarma la comportamentul ei fata de un preot al Bisericii, pe care l-a osandit inainte sa se pronunte macar legea. Vis-a-vis de purtatorul de cuvant al Patriarhiei, la fel, trebuia sa se ia o atitudine, este criminal sa spui ca Biserica Ortodoxa accepta in anumite conditii avortul. In ceea ce priveste alaturarea sa celorlalti din blogroll de care aminteste pr. Dorin Piciorus imi displace si mie. Nu sunt nici eu cu totul in acord cu extraordinarul parinte Savatie, insa il respect foarte mult si cu siguranta TREBUIE sa isi vanda cartile. Atacarea comunistilor? Cred eu, ne trebuieste indrazneala (despre parrhesia vorbeste f bine Badilita: http://cristianbadilita.ro/ianuarie.html#Preacuvioasa ) de care se faceau vrednici si apostolii (Fapt. 4, 13). Daca nu identificam si aratam raul, vom putea ajunge sa nu mai putem cunoaste binele. Despre restul celor spuse de pr. Dorin nu ma pot pronunta caci nu cunosc in detaliu subiectul.

  3. articuleaza spune:

    La multi ani parinte Savatie!

  4. Bogdan spune:

    Doamne Ajuta! LA MULTI ANI PARINTE SAVATIE BASTOVOI. SA NE TRAITI MULTI ANI SI SA VA DEA DUMNEZEU PUTERE SI LUCIDITATE SA SCRIETI SI SA VORBITI ASA CUM ATI FACUT-O PANA ACUM. SUNT MULTI CARE VA ACUZA UNEORI PE DREPT (SUNTEM OAMENI SI MAI SI GRESIM) DAR CEI MAI MULTI SUNT CEI CARE VA FELICITA. ESTE ABSURD SA PUI IN LUMINA DOAR GRESELILE UNUI OM CAND CELE BUNE SUNT CU MULT MAI MULTE SI SINCER ACELEA SUNT CELE CARE RAMAN; VORBESC AICI DE CONFEINTELE CARE AU LASAT URME VIZIBILE LA MULTI TINERI (INTOARCEREA LA BISERICA) SI MAI ALES CARTILE DUMNEAVOASTRA CARE FARA NICIUN COMENTARIU SUNT ADEVARATE „MAINI INTINSE” CATRE NOI TINERII ASA DE PIERDUTI IN ACESTE VREMURI TULBURI. SA NE TRAITI PARINTE!

  5. Mariana spune:

    La multi ani, parinte!

  6. starceanub spune:

    Din pacate trebuie să îi dau dreptate Părintelui Dorin în ceea ce priveşte evoluţia sfinţiei voastre.
    Am observat şi eu această aplecare a sfinţiei voastre spre lucruri mărunte, lipsite de consistenţă în ultimul timp în contrast cu ceea ce v-a consacrat.
    Eu cred că ar trebui să vedeţi opinia părintelui Dorin ca o dojană şi în nici un caz cu ironia cu care vă afişaţi pe blog răspunsul la critică.
    M-aţi dezamăgit profund, păcat.

  7. gheorghita ciocioi spune:

    LA MULTI ANI, PARINTE SAVATIE!
    AM TRIMIS „EMISIUNEA” PR DORIN SI LA SOPHIA. I.L. CARAGIALE

  8. Paul Siladi spune:

    Dragă Părinte,

    mulţi ani luminoşi, cu îngăduinţa Domnului. Cât priveşte comentariul părintelui Dorin aş fi vrut sa pot zâmbi, dar tare m-am intristat. Bunicii mei aveau o vorba, „ajunge o botă la un car de oale”. Prin astfel de ieşiri părintele Dorin dă vârtos cu „bota” în oalele pe care alminteri cu trudă le întocmeşte.

    Paul Siladi

  9. Violeta spune:

    La multi ani parinte Savatie! Bunul Dumnezeu sa va dea ceea ce aveti nevoie spre mantuire!

  10. Vasilica spune:

    M-am amuzat si eu ascultand acest cuvant al pr.Dorin.Pr.Savatie are mare dar de la Dumnezeu de a scrie,acest talant i l-a dat Dumnezeu si nu-l poate lua nimeni .Cred ca dracul invidiei este de vina . Pr. Proclu spune ca invidia este o mare patima si nu prea trece decat la mormant

  11. sophiniotul spune:

    Parintele Dorin a implinit de curand 5 anisori. Are si b’og, are c’ati on line, si p’edica on line de anive’sari. Pi’u, ce dag’alas!

  12. dandanache spune:

    Onorabililor, eu care de la pasopt! Pai se poate…

  13. antoaneta spune:

    Intru multi si fericiti ani, prea cuvioase parinte , cu sanatate , bucurie, pace si dragoste !

  14. rusii de vede spune:

    nu mai bloggosloviti in acest fel…. si iertati, pr Dorin!

  15. maria spune:

    LA MULTI ANI ! ASIGURANDU-VA DE TOATA PRETUIREA SI ADMIRATIA VA DORIM MULTA SANATATE SI NUMAI BINE .

  16. Vladimir B. spune:

    SI LUCRURILE marunte au relevanta daca, adunate cap la cap, pot insufla un lucru mare, o lucrare inaltatoare!

  17. rusii de vede spune:

    daca as fi ierarh as pune pe pr Dorin sa imi fie avocat. bun pedagog, stralucit creator de imagine, bun orator, mare cerecetator, altruist. fin observator al vietii bisericesti de la noi. un singur minus >din cand in cand ii place sa sara intr-un piciorus

  18. blogideologic spune:

    Părinte Savatie, la mulţi ani cu multă sănătate !

  19. dabid spune:

    Nu „retraiti”, 🙂

    Nu va ingrijorati, domnule Bastovoi, patologiile nu se sperie de reverenda!

    Ar trebui ca si pentru preoti sa se faca un examen psihologic anual. Dorin ar fi caterisit imediat.

    E obsedat de top. I-e necaz ca a cazut din top. Fiecare cu obsesiile lui si coliviile lui. Mai bine decit sa viseze la cine stie ce prostii. Cel putin nu este violent!

    Are impresia sarmanul ca este singurul care lucreaza, singurul care are ceva valoros de spus, ii lipseste insa frumusetea donquijotesca.

    Cea mai buna alternativa la prostiile astea este rasul sanatos!

    Si eu „regret amarnic” ca un asemenea exemplar face de ras teologia si ortodoxia si reverenda, discursul public si alte cateva lucruri.

    Nu-l copiati, va rog din suflet!!! Ca n-aveti ce! Mai ales la „munca, bunul simt si cumsecadenie”.

    Un pui de naparca

    Pacat! 😦

  20. rusii de vede spune:

    Nu va puneti cu titanii

    „Pr Dorin” (intr-un) Piciorus intre anii 1997-1998 a fost profesor de Religie cu normă întreagă în com. Scrioaştea şi Brebina din jud. Teleorman, dezvoltând în paralel preocupări literare, până în anul 1999, ca scriitor şi artist postmodern. Ca scriitor postmodern a scris poezie, roman, aforistică, teatru, nuvele etc. iar ca pictor abstract s-a încadrat într-un stil numit esenţialism, inventat de către el însuşi. A renunţat la literatură pentru a se dedica vieţii duhovniceşti a Bisericii, scrisului, traducerilor şi comentariilor teologice;
    întreprinde o vastă muncă de cercetare teologică, concretizată în cărţi în manuscris şi pagini web (din cv)

  21. rusii de vede spune:

    rusii de vede
    Este scriitor mai post modern, decat pr dorin. A scris super poezie, super aforistica, super teatru super etc. Este pictor supernenaspa. In prezent depaseste pe pr savatie – pe care il rugam pe aceasta cale sa nu se mai prosteasca- si sa nu ne mai copie virgulele din opera.

  22. traian spune:

    ,,Platforma”, ,,forare”, ,proiect de mantuire” e.t.c…..dar stiti ca a fost chiar un cosmar un astfel de discurs, of, cata reclama de sine mascata, cata indreptatire de sine. si ce urat este acest lucru cand vine din partea unui preot …, discurs presarat din loc in loc cu pretextul ca va vrea ,,bine” si va iubeste… Acum, este adevarat ca, critica nu este paguboasa pentru cel care stie cum sa o primeasca, din contra, dar este intotdeauna mai paguboasa pentru cel ce o face.
    Predica sa, mi-a adus aminte de un parinte american venit la noi pentru tabere de vara ale copiilor si adolescentilor(parinte firesc fara improprierea unui aer formal pe care il adopta deseori preotii ca sa para invatatori , slujitori harismatici) si zicea:
    ,,puneti un microfon in fata unui preot si veti vedea ca…nu-l mai primiti inapoi decat cu mare efort si greutate….”

    Sa aveti parte de fericita Vesnicie! si ce frumoasa mama aveti, adanc respect si pentru ea.

  23. sanducha spune:

    La multi ani Parinte Savatie!
    Cred ca v-au bucurat vorbele parintelui Piciorus. Eu, (recunosc cu rusine) m-am amuzat copios. Stiu ca nu e o atitudine ortodoxa, dar … a fost „haios” de tot! La inceput m-am speriat nitel ca mi se parea ca vocea ii seamana mult cu a unui alt „bun crestin” roman: Corneliu Vadim Tudor!
    La multi ani inca o data parinte, ieromonah sau protosinghel, Savatie!

  24. Victoria spune:

    La multi ani parinte Savatie,chiar daca cu f.mare intarziere.Am ascultat „emisiunea” despre protosinghelul S.,pe care si-l inchipuie vrednicul de mila parinte Dorin.E jalnic discursul sau,se impotmoleste in cuvinte cateva minute,si vrea sa ne zica:”eu sunt in top nu protosinghelul asta care a inceput sa-si ia nasul la purtare”.Daca -i priviti poza atasata la „bogatul” lui cv.o sa va lamureasca mai mult decat ce vreau eu sa va zic.Stiti ca privirea,chipul ,felul in care stam spun mai multe uneori despre noi decat cuvintele noastre….asa ca Domnul sa-l miluiasca.

  25. daniela spune:

    Parinte Savatie,la multi ani !

  26. daniela spune:

    Eu mabucur ca exista blogul dvs,abia ieri am dat de el.Nu pare sa-l fi imitat pe P.Dorin…atatia oameni au bloguri !P.Dorin a dat frau unor sentimente care nu cred ca ii fac cinste,dar daca e adevarat ca prin gura oricui ne cearta putem sa-L auzim pe DUMNEZEU ca ne cearta ,atunci nu va puteti amuza cu adevarat. O fi zis si vreun lucru bun P.Dorin…ramane de vazut care e acela. Probabil ca de mult nu v-a mai vorbit cineva atat de dur si pe fata, dar la cat de multi oameni va iubesc…Domnul sa fie cu noi si sa ne lumineze !

  27. raluca spune:

    Spuneti ca v-a amuzat… pe mine m-a dezgustat si nu am putut asculta pana la sfarsit aceasta revarsare penibila de clevetiri.

Lasă un răspuns

