Legile nescrise ale avortului

De Savatie Baştovoi

Nu cred în statistici şi în sondaje televizate. Prefer realitatea. O realitate pe care o descopăr cu ochii mei, cu urechile mele şi cu mintea mea. Am dreptul să trăiesc astfel? Am dreptul să vorbesc despre realitatea mea? Dacă da, ascultaţi-mă.

Voi deschide o pagină tristă a vieţii noastre, aceea a trăirilor ascunse, a remuşcărilor, a secretelor de o viaţă. Voi vorbi despre avorturile secrete, pe care numai popa le cunoaşte.

Ştie cineva cîte femei avortează şi ce simt după aceea? Au oare, „sondorii” de opinie acces la secretele femeilor care au avortat? Ştiţi oare că, multe dintre femei avortează fără ştirea soţului, sau avortează în urma unei relaţii extraconjugale? Credeţi că această categorie de femei se descoperă celor care fac sondaje şi studiu de caz pe victimele avortului? Fiţi siguri că nu.

Urmăreşte cineva traiectoria femeilor care au avortat?

Am şi eu, ca preot, o statistică asupra avorturilor. Mai bine zis asupra urmărilor acestuia. Nu este neapărat o fatalitate ceea ce voi spune, nu este un blestem, Doamne fereşte, ci o constatare a mea dedusă din taina spovedaniei.

Am constatat că femeile care au avortat, căsătorite fiind, au o mare probabilitate de a divorţa sau trăiesc într-un scandal continuu în propria casă. Cele care au avortat pînă la căsnicie, se căsătoresc mai greu sau nu se mai căsătoresc deloc. Copiii care se nasc dintr-o femeie care a făcut avorturi, care nu au fost urmate de pocăinţă, se întîmplă să sufere de boli incurabile, care pot surveni în adolescenţă. În sfîrşit, femeile care au avortat fără părere de rău ajung singure la bătrîneţe, murind printre străini.

În plus, femeile care avortează sînt condamnate să oscileze între depresie şi cinism.

Repet că această impresie pe care mi-am făcut-o urmărind sute de cazuri ale femeilor de toate vîrstele, nu este o fatalitate, ci un fel de lege nescrisă a vieţii. Vreţi să o verificaţi pe propria piele? Nu avortaţi!

Anunțuri

26 Responses to Legile nescrise ale avortului

  1. […] Legile nescrise ale avortului Campania pro-avort – o cursă pentru România […]

  2. Gabriela spune:

    Parinte, in timpul razboiului din Yugoslavia, au fost maicute catolice violate. De soldati sirbi sau musulmani. Si atunci, Papa Ioan Paul al II lea nu a fost de acord cu avortul. Aceste cazuri a iscat foarte multe controverse, mai ales in Italia. Si iata ca Papa nu a cedat santajului public. Spre deosebire de BOR, care a tacut intr-un mod paradoxal. Cineva ma intreba daca aceasta fetita o fi botezata in religia ortodoxa, stiut fiind faptul ca este de etnie rroma. Oare daca nu este botezata, de asta sa nu se fi implicat deloc Biserica?

  3. savatie spune:

    Papa Ioan Paul II, in acest caz, a dat dovada ca este crestin. Nu putem pune problema daca fata insarcinata era sau nu era botezata, uciderea pruncului este o crima pentru oricine. Biserica trebuie sa condamne avortul in sine, sa apere dreptul la viata al pruncului. A spune ca cineva zamislit dintr-un viol nu are dreptul la viata, este cinic. Adica actul violului poate fi rascumparat prin uciderea rodului lui? Desi, personal, nu cred ca a fost vorba de un viol, in termeni juridici, ci de coruperea unei minore de catre un adult. BOR, prin Constantin Stoica, s-a aliniat conceptiei demonice general raspindite, cum ca omorind pe cineva poti trai mai bine. Am vazut comentarii care cer condamnarea violatorului si dreptul la o viata mai buna a fetei corupte de un adult. Amindoua dintre cereri sint indreptatite, dar nu cu pretul uciderii unei terte persoane. Pina mai ieri, fata de 11 ani era victima, de acum insa este partasa la o ucidere. Dumnezeu sa-i ierte pe toti cei care au impins-o spre aceasta, in frunte cu Costica Stoica.

  4. Mihaela Pana spune:

    Si totusi, a fost o reactie pozitiva si frumoasa din partea Mitropoliei Moldovei:
    http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/809756/Biserica-ofera-bani-pentru-copilul-fetitei-mama/

    Admin: Asa este. Am dat si noi sursa catre acest articol, apreciind gestul mitropolitului Teofan, la sfirsitul articolului „Costica Stoica deschide epoca avorturilor „binecuvintate” de Biserica!” de pe acest blog.

  5. sorin horlea spune:

    Parinte, cine poate propune ca la sinodul din zilele acestea sa fie caterisit si preotul cu pricina? Macar scos din functia aia in care nu stiu cum a fost pus…

    Poate par paranoic, dar mi se pare ca toata treaba asta e un aranjament. Viol si incest, (adica cum se putea mai grav, cum s-ar spune…) apoi asteptare pana la 21 de saptamani, apoi mediatizare uriasa, apoi declaratia „purtatorului de cuvant (!?)”… apoi propunerea de schimbare a legii… etc. E prea metodica consecutivitatea aceasta. Intamplarile spontane au alta culoare.

    Ce credeti?

  6. savatie spune:

    Este un caz public, declaraţia lui Constantin Stoica a fost citata ca şi opinie oficială a Bisericii Ortodoxe, aşa că Sinodul trebuie să se autosesizeze şi să facă, cel puţin, o declaraţie care să condamne şi să contrazică afirmaţia lui Stoica.

    Cred şi eu, prietene, că nu se întîmplă nimic întîmplător în presa „românească” 🙂 şi mă bucur cînd înţeleg şi alţii. În ce priveşte scoaterea din funcţie a respectivului, văd că încă nu ai înţeles ce fel de „funcţie” este aceea şi cine numeşte în ea…

  7. sorin horlea spune:

    N-am vrut sa inteleg… ptr ca mi s-ar parea f grav sa fie adevarat ce vreti sa-mi scrieti nescriind

    Parinte, nu v-am intalnit niciodata, dar totusi, mi-e asa un dor…

  8. sorin horlea spune:

    Si daca ma „inraiesc” asa subit si devin foarte „intelegator” as putea deduce ca la sinodul din zilele astea o s-o cam scalde… corect?

    Pai atunci parinte, cam ce ar fi de facut?

    Sa ne adancim cat mai mult in Biserica cea a Sfintelor Taine si sa iesim cat mai bine din biserica institutionala prin nepasare si nejudecare a nimanui si a niciunei fapte.

    Daca gresesc corectati-ma.

  9. savatie spune:

    Nepăsarea, în nici un caz nu este o soluţie. Cei care au descoperirea Sfintelor Taine, sînt fericiţi cînd petrec în ele. Dar discutarea problemelor Bisericii este necesară. Am prefera ca cei care poartă această discuţie să fie însăşi ierarhii, la nivel de Sinod şi în particular. Dacă lucrul acesta nu se întîmplă, nu este nici o sminteală să discute creştinii între ei, nu luînd locul ierarhilor, desigur, ci în limitele bunului simţ. Mi se pare că ierarhii, în poziţiile lor, sînt încătuşaţi de dictatura „polit-corectitudinii” şi aproape că nu mai au ocazia să facă declaraţii publice care să nu fie cenzurate. De pildă, în timpul paradei gay, singura reacţie propusă de Patriarhie a fost aceea de a face rugăciune pentru homosexuali. Mă iertaţi, dar gestul poate fi înţeles, la o adică, şi ca o solidaritate cu homosexualii.

    În plus, amînarea de-a lungul generaţiilor a discuţiilor în interiorul Bisericii, în contextul în care nici ierarhia nu le mai poartă, va duce negreşit la pierderea identităţii şi a tradiţiei ortodoxe. Aşadar, rostul acestor dezbateri publice nu este acela de a da lecţii ierarhilor, Doamne fereşte, ci de a păstra vie atenţia asupra Ortodoxiei, de a face cunoscute temele şi operele de căpătîi ale literaturii patristice cu scopul însufleţirii noastre spre dragostea pentru „podoaba Casei lui Dumnezeu”.

  10. sorin horlea spune:

    Multumesc.

    Problema in dezbatere este ca nu ma pot stapani interior. Am asa o mare fierbere ce vine probabil din aglomerarea inumana de nedreptati voite sau inconstiente impotriva carora trebuie sa dezbati. Si aceasta fierbere de cele mai multe ori dizolva dramul de geniu (har) de care ai nevoie ptr a CONVINGE. Pentru ca a invinge intr-o dezbatere nu inseamna nimic.

  11. Preot Alexandru spune:

    Nu stiu daca s a spus pe undeva ( eu nu am auzit ) , dar fiind fata tiganca , nu era o asa mare iesire din modelul ei de viata mostenit sa faca la varsta mica copii . Fetei si mamei acesteia , de fapt , li s a sugerat ca avortul e o solutie onorabila si ca nu e deloc ok sa faca la varsta asta copil .
    Cat despre parintele Stoica , eh , dansul e doar exponentul unui curent din „ortodoxia” bucuresteana . N am auzit sa fi sarit in sus nici un teolog de la Univ Buc la auzul ciudateniei scapate de saracu parinte Costel . El doar a zis o treaba simpla : copii care se nasc in conditii improprii sau care nu s de asa mare performanta , sau se pot naste cu oarecari deficiente , sunt o povara. Ergo , Biserica te poate absolvi de uciderea lor .

  12. Preot Alexandru spune:

    Sa nu uit , treaba asta cu traiectoria femeilor care au avortat e o naivitate . O mare naivitate . Daca nu avortezi inseamna ca nu o sa mai ai necazuri ? Asta ca sa ingros putin discutia .
    Treaba asta e mai complicata , si iubirea lui Dumnezeu nu cred ca o putem birui noi cu prostia noastra pacatoasa . Eu nu stiu cum stau lucrurile , dar nu ma pot abtine sa nu sanctionez o asa simplificare a problemei …

  13. Ramona spune:

    Dar nu e deloc o simplificare a problemei, e o realitate pe care parintele Savatie a prezentat-o, nicidecum o naivitate.
    O femeie care a facut avort are o viata chinuita pentru ca alegerea ei e spre moarte. A omori un copil nenăscut înseamnă pentru femeie a omori şi ceva din sine însuşi, e un act de violenţă asupră propriei persoane. Nu doresc sa ma refer acum la faptul ca “Daca nu avortezi inseamna ca nu o sa mai ai necazuri?“, pentru ca dumneavoastra stiti bine ca nu e asa. Necazurile, suferintele, incercarile vin cu un scop anume, fiecare dintre ele.
    Repet: parintele prezinta o realitate. Daca parintele Savatie considera ca e util, va indemn sa cititi si aici, poate va e de folos si va ajuta sa va lamuriti:
    http://laurentiudumitru.ro/blog/2008/06/25/zestrea-nefasta-a-omenirii-la-inceput-de-mileniu/

    Femeile care au refuzat sa devina mame, au o singura salvare: iubirea si iertarea lui Dumnezeu. Insa cate din ele se iata pe sine si cer apoi iertare de la Dumnezeu!?
    Marturia parintelui poate trezeste o femeie (sau un barbat ) care s-a gandit sa ucida.

  14. savatie spune:

    Tot omul are necazuri, parinte, dar de ordin diferit. Sustin ca fiecare pacat sau patima produce un anumit tip de suferinta, insotit de un cadru de manifestari tipic. Am zis ca avortul te plaseaza intre depresie, disperare si cinism, care nu este decit o forma de uitare si de negare a propriului eu. „Necazurile” insiruite de mine in cazul femeilor care au avortat (despre care am zis, de doua ori intr-un articol foarte scurt, ca nu sint neaparat o fatalitate sau un blestem) reies din comportamentul propriu acestui pacat.

    PS: Si eu propovaduiesc iubirea lui Dumnezeu si stiu ca pacatele se iarta, pentru ca eu insumi sint pacatos, dar nu pot spune ca avortul e un pacat printre altele, ci un pacat care se iarta cu multa pocainta, care ajunge sa-si cunoasca singura iertare in chip negrait de la Insusi cel ce are putere sa ierte.

  15. Preot Alexandru spune:

    Stim toti ca avortul e unul dintre pacatele cele mai mari si cu consecinte din cele mai inspaimantatoare . Numai ca nu stiu daca e bine sa privim lucrurile asa …
    Ce fel de om poti sa fii daca nu ucizi copilul doar de frica unor necazuri in lumea acesta ?
    Stim toti ca nasterea si cresterea de copii presupun si multe jertfe ( asadar e vorba si de suferinta ) nu numai bucurii si zile senine .
    Sa nu uit parinte , cele mai multe femei fac de regula depresii de anumite grade dupa nastere . Cat despre cinism …
    UCIDEREA COPILULUI E UN DEZASTRU IN SINE , NECAZURILE CARE POT URMA ACESTUI FAPT SUNT MINORE FATA DE CRIMA COMISA .
    Acu , eu am o dilema pe subiect : inteleg ca iubirea lui Dumnezeu si iertarea divina sunt covarsitoare , dar cum se simte femeia criminala , chiar daca a fost iertata de Dumnezeu , stiind ca si-a ucis pruncul ? Mai poate ea sa primeasca raiul ?

  16. geomarz spune:

    Cred ferm că fiecare femeie ar derptul să aducă pe lume un copil atunci când este pregătită să facă asta.
    Un copil nu-i o joacă. Faţă de un copil trebuie să-ţi asumi responsabilităţi. Dacă o femei nu se poate întreţine pe ea, cum să aibă curajul să nască un copil ?
    Un copil îţi dă un alt sens vieţii. Sau, pur şi simplu îţi dă sens vieţii. Dar trebuie să ai maturitatea responsabilităţii faţă de el.
    Am văzut prea mulţi copii născuţi dintr-o întâmplare, neglijaţi din tote punctele de vedere: fizic şi psihic. Ajunşi adulţi cu handicap social, fizic şi psihic. Caren-au avut niciodată şansa unei vieţi normale. Şi au distrus ei înşişi viaţa altora.
    Problema avortului în lună mică, cred că trebuie tratată ca problema unei boli curabile.

  17. geomarz spune:

    Vă asigur că toate femeile tării ăsteia u avortat măcar o dată în viaţa lor.
    Problema se pune atunci când se exagerază. Nu poţi avorta de 20 de ori înainte de a naşte un copil. Se strică, pur şi simplu „maşinăria” şi nu se mai poate repara.
    Mai grav mi se pare practica largă, acum, a contracepţiei orale care pune mari probleme de sănătate a femeii, pe durată lungă şi în masă. Şi totul sub oblădiurea autorităţilor şi în folosul concernelor farmaceutice supranaţionale.

  18. Preot Alexandru spune:

    @geomarz
    Draga domnule , aducerea unui copil pe lume nu poate fi conditionata de starea de pregatire a mamei . Minunea e prea mare ca sa se tina cont de starile si parerile mamei sau a altora despre cum e mama la un moment dat . Daca o femeie nu se poate intretine pe ea … Pai dupa vorba dumitale ar trebui facuti copiii dupa 30 – 35 de ani , cand femeia are oarece stabilitate economica , sau mai bine doar de femeile care au venituri insumate de peste n sute euro lunar . Pai nu ? Pe noi cand ne-au facut parintii , pe boom economic si stabilitate economico-socio-politica ?
    Cat despre cei neglijati fizic , psihic sau social , pot sa spun ca multi dintre ei duc sau ajung sa duca o viata mai buna ca a celor ingrijiti ( uite parintele Savatie , a fost cu grija indrumat spre …realismul socialist ) . Sa nu credeti careva ca daca un tanar e analfabet , dislexic , fara vre o mana sau vre un picior , bolnav de SIDA sau , poftim , de sindromul Down , sau are cine stie ce alta dizabilitate , nu merita sa traiasca sau nu poate duce o viata luminata de Dumnezeu .
    Cat despre stricatul „masinariei” femeii , fara grija , daca e sa se strice , se strica si fara avorturi . Nu poti sa pui in balanta viata unui copil cu sanatatea partilor femeiesti . Sa fim seriosi . Pai ce , faci copii ca sa nu te imbolnavesti ? Eviti avortul doar pt ca te poti imbolnavi in felul asta ?
    Asta mi se pare cel mai jalnic argument impotriva avorturilor . Cel mai jalnic .
    Cat despre avortul in luna mica , domnule , fara grija , e tot crima premeditata . Asta e .

  19. geomarz spune:

    „Pai ce , faci copii ca sa nu te imbolnavesti ?”
    Nu, dragă Părinte, nu faci avorturi ca să nu te imbolnăveşti. Mai sunt şi alte metode tradiţionale cu succes aplicate de femeile din toate zonele lumii în care avorturile sunt interzise.
    Si sugestia mea era să nu se exagereze cu nişte manevre care pot compromite sănătatea mamei. Cam tot acolo fiind rezultatul. Nu-i bine să se facă prea multe avorturi.
    În urmă cu mai multi ani am cunoscut două surori gemene care, la 17 ani, aveau la activ peste 10 curetaje uterine. Deja ajunseseră la complicaţii locale serioase.
    Şi nici cu anticoncepţionalele nu-i mai bine. Apar chiste ovariene cu sânge care, prin rupere, duc la sângerări importante şi punerea în pericol a vieţii femeii.
    Biserica ar face bine să fie mai maleabilă în sugestii.
    Si, la urma urmei, ce-i atâta tam-tam cu sindromul Daown !!!
    Nu am văzut nici unul în toată viaţa mea. Nu ştiu ca acest sindrom să fie o problemă de sănătate publică a ROmâniei !!!

  20. geomarz spune:

    Pe de altă parte, nici o societatre nu-şi permite naşterea şi ajungerea la maturitate a tuturor copiilor posibil să se nască.
    Controlul populaţiei este o politică de stat, de cele mai multe ori şi încă una serioasă. China se zbate să-şi ţină populaţia în frâu ceea ce nu face India.
    Am citit mai demult o carte despre evoluţia populaţiei lumii cu nişte progneoze de prin anii 50. Singurele zone pentru care prognozele erau corecte ereau SUA si EUropa de Apus. In rest, nci una nu s-a adeverit. sSia şi Africa au depăşit cu mult prognozele. Mai ales zonele în care FOAMETEA a devenit endemică.
    Oare soluţia morţii copilului gata născut de foame este mai bună ?

    Da, există tendinţa actuală ca femiele să nască la vârste din ce în cemai mari, după ce ajung la o anumită stabilitate economică. Fiecare ce-şi doreşte.

  21. Larisa Iftime spune:

    Oare?Cine ii da dreptul statului sa impuna aceasta politica? Orice familie poate sa-si gestioneze singura numarul de copii pe care vrea sa-i aiba, in functie de resursele pe care le are, cu atat mai mult daca este crestina. Iar cei care nu au putut sa-si creasca copiii, intotdeauna s-a gasit un alt suflet care sa-l preia, sa se milostiveasca de el. Asa s-a intamplat dintotdeauna. De ce trebuie sa-mi spuna statul mie cati copii trebuie sa am? Nu sustin aici teoria de a avea copii cu orice pret, adica de a merge pana si impotriva tuturor legilor firii ca sa ai copii, ci daca un copil a fost conceput, fie si printr-o greseala, el are dreptul sa se nasca. Un economist cunoscut, Simon Kuznets, spunea, cu cat mai multe minti, cu atat mai multe solutii pentru rezolvarea problemelor omenirii… Cu alte cuvinte, nu va temeti, oameni buni! Atata timp cat avem incredere in bunul Dumenzeu, nu trebuie sa ne temem ca vom muri de foame. Interesant este ca anume cei bogati si tarile bogate se tem ca se vor termina resursele, ca prea multi oameni polueaza planeta etc. , altfel nu ar fi instituit SUA, prin USAID, controlul populatiei, alias si planificarea familiala, in tarile din lumea a treia. Dar cum ne-am cam pierdut reperele, mai bine zis increderea in Dumnezeu, bineinteles ca ne da jos orice stire din orice ziar. Tremuram la orice zvon, nu mai stim ce sa facem la orice aiureala auzita la televizor… Steven Mosher, sociolog american, care si-a pregatit teza de doctiorat in China, vorbea despre realitatile crunte din aceasta tara, despre cum femeile sunt vanate si duse sa avorteze, exact opusul a ceea ce facea Ceausescu. Despre acest lucru, de ce nu scriu ziarele? Ne sperie ca, vai Doamne, o sa murim de foame?!Despre discrepanta mare intre numarul de barbati si femei din China(cu 30 mln de barbati mai mult decat femei) de ce nu se spune nimic? Si nu se stie oare ca Europa moare, ca are o populatie imbatranita? Afara de ratiunile economice si sociale, orice copil, oricat de amarat, de sarac, de handicapat este ARE DREPTUL SA SE NASCA SI SA TRAIASCA, o data ce a fost conceput si nimeni nu are dreptul sa intervina. Daca Dumnezeu ne iubeste pe toti la fel, credeti ca-l iubeste mai putin pe copilul infometat sau pe cel aurolac? Cei infometati ,cei fara parinti, orfani , handicapati etc. au o soarta mult mai buna decat cei omorati prin avort si chiar uneori se pot bucura mult mai mult decat unii dintre noi. De ce sa-i judecam noi si sa spunem cat de nefericiti sunt? Nu poti interveni cu nimic in viitorul unui copil. Cum spunea Pr. Nicolae Tanase de la Valea Plopului, poti sa-i dai copilului facultate, masterat, masina, casa etc, dar viitor nu-i poti da. Daca gandim ca are dreptul sa traiasca doar cel care este indestulat, nu suntem departe de utilitarism si de nazism, adica lasa-i sa traiasca doar pe cei utili, restul, la cos cu ei. Sau, cum imi spunea mai daunazi un medic chirurg roman cu seninatate, „avem nevoie de o eugenie sociala usoara”. Detasarea si seninatatea cu care vorbea medicul respectiv imi cam dadea fiori de groaza. Dar, Doamne, mare esti , lumineaza-ne pe noi ca sa putem urma calea Ta!

  22. Larisa Iftime spune:

    Voiam sa spun „pe langa aceste ratiuni economice si sociale expuse aici”. Doamne ajuta!

  23. alexandra.diana spune:

    Dupa cate se vede treaba fata de 11 ani cam era prietena cu unchiul.Intalnirile dinte cei doi au fost mai multe si se cam exclude varianta violului.Problema care se pune este ca la crima de la Londra am participat cam toti, cel putin asa simt eu.

  24. alexandra.diana spune:

    Pentru geomarz
    Fata de dreptul de a aduce pe lume un copil, sper ca te referi la perioada dinainte de a ramane insarcinata femeia, caci dupa ce este deja gravida dreptul se transforma in obligatia de a-l proteja pana la nastere si nu in drept de a-l omori

  25. ionut spune:

    Conversatie nenascuta

    Buna dimineata…scumpul meu fratior,
    „Hmmm”..raspunde al doilea mai cercetator
    Ce frumos e astazi…hai pe inotat!!!
    Nu pot!!!Am o teorie de finalizat!

    Primul vine aproape si-l imbratiseaza,
    Atitudinea ta ma cam agaseaza!
    Raspunse al doilea vadit stanjenit..
    Sa ma ierti fratioare :eu doar te-am iubit.

    Sa iubesti…cetatene de unde ai aflat???
    Dapoi de la mama…ea m-a invatat!
    Ce???Tu crezi in mama?!!!Ce mai nebunie!
    Da iubite frate ,cred cu bucurie!

    De cand am luat viata esti un visator!
    Si-l privi mai rece mai iscoditor…
    Haide cetatene ai bunavointa:
    De unde la tine atata CREDINTA???

    Iubitul meu frate tu esti intelept
    Si din prima clipa te-am primit la piept
    Ca iata in vis ne-am visat pe noi
    Cum plangea o Mama pentru amandoi…

    Si-n genunchi cerea la al sau Stapan
    Te rog sa-i ajuti Cel care esti bun!!!
    Ca sunt in primejdie saracutii acum,
    Vrea omul sa stinga al vietii drum.

    Si striga la mama o lume intreaga:
    „”Omoara-i femeie ca iti sunt povara””
    Dar au luat-o ingeri de pe calea focului
    Ducand-o intr-o Vale…numita a Plopului!

  26. MARIA B. spune:

    Cu siguranta toata lumea are pacate foarte grele; in ceea ce priveste avortul infernul cel adevarat este cel al constiintei mamei, vorbesc din „experienta¨personala, de atunci ma gandesc la cum ar fi putut fi acel copil. Barbatii nu stiu decat sa critice, dar daca AR INVATA SA NE IUBEASCA, SA NU NE MALTRATEZE, SA NU NE UCIDA INOCENTA CU CARE NE DARUIM, CU CARE VISAM SI SA NU NE ABANDONEZE CAND TREBUIE SA DEA DOVADA CA SUNT ADULTI SI NOI AM PUTEA SA NE SIMTIM IN SIGURANTA SI SA ADUCEM PE LUME COPII.
    Parinte, nu sunt de acord ca femeile care au facut avort devin cinice sau mai stiu eu ce, e simplist spus, dar fiecare caz e distinct. Eu nu am simtit ca Dumnezeu m-a abandonat, de cate ori ma rog, ma asculta si ma ajuta, cine greseste trebuie sa se indrepte , ar insemna sa traiesc pagan daca tot acolo ajung. Oamenii sunt mai judecatori decat Judecatorul Suprem. Haideti sa ne iubim unii pe altii, sa fim generosi, sa ne rugam , iar sabia desupra capului sa nu fie motivul indreptarii, ci doar IUBIREA.
    Parinte, iertare daca v-am suparat, dar sun impotriva generalizarii, uneori suntem orbiti de prejudecati si dogme, vedem ce vrem sa vedem si condamnam cand nu suntem in acea situatie, toti gresim, sfintii sunt in ceruri, pana in ultima clipa suntem ispititi si nu stim unde vom ajunge. Femeile ar trebui sa stie ca vor suferi enorm dupa un avort, orice durere fizica se poate suporta, dar durerea din suflet nu ti-o sterge nici
    macar spovedania, e o rana deschisa pentru todeauna.
    Indemnul meu acum este pentru barbati, daca tot v-a facut Dumnezeu parte intreaga, de ce su actionati parte intreaga, nu pe jumatati, cresteti mari si invatati sa iubiti si pe cea de langa voi, nu numai pe voi insiva.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: